• Anonym (Sam)

    Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?

    Jag som man har då aldrig hört någon man säga att han hatar kvinnor, däremot har jag hört ett otal gånger kvinnor säga att de hatar män. Vad kan det bero på? Är det så att män i allmänhet tycker om kvinnor mycket mer än kvinnor tycker om män?

  • Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?
  • Anonym (Sam)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 13:07:24 följande:

    Det står i samma artikel hur hon menar. Och det har förklarats i princip varenda diskussion att det är helt synonymt med den destruktiva mansnormen (och numera allt det kränkta gnället kring termen eftersom ni gör er dummare än vad ni är ;)) .

    Ibland är det ok att skriva osv istället för och så vidare ;)


    Varför tror du väldigt få idag vill kalla sig för feminister?
  • Ignoramus

    Ärligt? För att män är så vana vid att stå oemotsagda.


    Anonym (Sam) skrev 2019-07-04 13:47:00 följande:

    Varför tror du väldigt få idag vill kalla sig för feminister?


  • Ignoramus

    Varför inte agera proaktivt? Nä, ok, men kastrera de som inte förstår innebörden av samtycke. Och chop-chop på alla som försöker tjata till sig sex. Bra initiativ!


    Anonym (MänSomGillarKvinnor) skrev 2019-07-04 13:45:14 följande:

    Wuuuuuut!?

    Nu går du allt över gränsen va. Ska vi börja kastrera alla rövhål så blir det inte många människor kvar till slut.

    För du antyder väl inte att våldtäktsmän befinner sig på samma nivå som de som protesterar samtyckeslagar? (de protesterar ju oftast emot de lagarna på grund av vad de ser som möjliga oavsiktliga bieffekter av dem, inte för att de är emot samtycke överlag). Vi borde nog inte förminska en våldtäktsmans brott på det sättet.

    Tycker vi kan nöja oss med att vi är eniga i att våldtäktsmän borde bli av med krusbären.


  • Anonym (Sam)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 14:16:12 följande:

    Ärligt? För att män är så vana vid att stå oemotsagda.


    Nej för att vänsterfeminister och högljudda radikalfeminster har förstört den sunda feminismen som fanns förr. Det är inte bara män som inte är feminister, utan väldigt många kvinnor som inte vill kalla sig det längre.
  • Anonym (jag)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 14:16:12 följande:

    Ärligt? För att män är så vana vid att stå oemotsagda.


    Nja, fast nu ratar ju både män OCH kvinnor feminism. Enligt ditt resonemang borde ju alla kvinnor vara feminister och så är det ju inte. En majoritet av kvinnorna kallar sig inte feminister. Vad tror du det beror på?
  • Ignoramus

    För att de också har vuxit upp i ett patriarkat. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit clean med att jag också har känt ett kvinnoförakt och vältrat mig i kamratlig manlig uppskattning under hela uppväxten. ?Jag är inte som de där andra tjejerna?

    Så jag vet hur blind man kan vara, utan att för den sakens skull göra något konkret av kvinnoföraktet...


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 17:00:50 följande:

    Nja, fast nu ratar ju både män OCH kvinnor feminism. Enligt ditt resonemang borde ju alla kvinnor vara feminister och så är det ju inte. En majoritet av kvinnorna kallar sig inte feminister. Vad tror du det beror på?


  • Anonym (jag)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 17:47:45 följande:

    För att de också har vuxit upp i ett patriarkat. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit clean med att jag också har känt ett kvinnoförakt och vältrat mig i kamratlig manlig uppskattning under hela uppväxten. ?Jag är inte som de där andra tjejerna?

    Så jag vet hur blind man kan vara, utan att för den sakens skull göra något konkret av kvinnoföraktet...


    Det där patriarkatet som du inte kan bevisa existerar menar du?

    Så kort sagt det du säger är radikalfeminister (en pytteliten minoritet) är de enda som ser sanningen och den stora majoriteten av alla kvinnor är bara okunniga?

    Inser du inte själv hur irrationellt och nedlåtande det är att idiotförklara majoriteten av världens kvinnor för att de inte accepterar just din ideologi?
  • Anonym (eh)
    Anonym (Sam) skrev 2019-07-04 13:47:00 följande:
    Varför tror du väldigt få idag vill kalla sig för feminister?
    Att du anser en sak dvs kommer med ett påstående gör det inte sant eller till fakta
  • Ignoramus

    Haha jag idiotförklarar inte de som är omedvetna av patriarkatet. Det är inte så konstigt, det handlar ju om en rätt gedigen hjärntvätt. Jag idiotförklarar de som vet hur det ligger till och ändå inte är feminister ;)


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 18:11:46 följande:

    Det där patriarkatet som du inte kan bevisa existerar menar du?

    Så kort sagt det du säger är radikalfeminister (en pytteliten minoritet) är de enda som ser sanningen och den stora majoriteten av alla kvinnor är bara okunniga?

    Inser du inte själv hur irrationellt och nedlåtande det är att idiotförklara majoriteten av världens kvinnor för att de inte accepterar just din ideologi?


  • Ignoramus

    Och såna som dig då. Som är ?radikalfeministernas? (Hah! Radikal!) främsta värvare genom att framställa ert släkte i sån extremt dålig dager.


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 18:11:46 följande:

    Det där patriarkatet som du inte kan bevisa existerar menar du?

    Så kort sagt det du säger är radikalfeminister (en pytteliten minoritet) är de enda som ser sanningen och den stora majoriteten av alla kvinnor är bara okunniga?

    Inser du inte själv hur irrationellt och nedlåtande det är att idiotförklara majoriteten av världens kvinnor för att de inte accepterar just din ideologi?


Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?