• Pepsin

    Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

    Hej!

    Jag tänkte att denna tråd kunde vara för alla oss som kämpat med att bli gravida ett tag (hade som förslag i rubriken 8 månader men fritt fram för alla såklart). Här kan vi dela med oss hur mycket eller hur lite vi vill av vår längtan efter barn. Hoppas fler hakar på! :) Jag vet att det finns många liknande trådar men jag vill gärna vara med från början!

    Min historia:

    Jag och min man har försökt att bli med barn sedan september men INGENTING händer. Jag har regelbunden mens(tror jag?!) och jag har hittat äl med clearblues äl-test. Vad vi vet finns inga problem i släkten på varken hans eller min sida. När ska man söka hjälp? Vi är båda mellan 25-27 år så vi borde ha åldern på vår sida.

  • Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
  • Pepsin

    Hopps ni snart får komma på ett första möte! <3 såå skönt efter. Förstår vad du menar med inget sug...


    Tessi1 skrev 2019-08-19 12:02:33 följande:

    Väntar på ägglossning. Gubben har blinkat i några dagar nu så det borde bli när som helst hoppas jag. Vi ligger på. Även om det känns helt meningslöst och vi både inte har något sug. Jag väntar på att bli uppringd om utredning. Vi har lämnat in våra hälsopapper nu.


  • Pepsin

    Så dryg väntan... men man får försöka tänka på annat haha :) låter bra! Heja er.

    Inte än, ska kolla i brevlådan när vi kommer hem :)


    soltroll skrev 2019-08-19 09:14:44 följande:

    Är i väntan mellan äl och Bim. Försöker också fokusera på annat men hur lätt är det.. Sista försöket innan jag också tänker ringa om hjälp.

    Har du fått någon mer tid för utredningen, eller hur går det med det?:)


  • soltroll

    Måste fråga er andra som försökt länge, hur ser det ut med rökning? Jag slutade för flera år sedan, nu senaste månaden har jag rökt ett par cigg för att det känns ändå så hopplöst, jag vill absolut inte börja igen och skulle aldrig röka om jag blir gravid. Men hur är det för er andra? Och era partners? Jag är såå nervös att sambons rökning har sabbat hans spermakvaliten totalt, att det är därför det inte går..

    Någon mer som har dessa tankar och oro?

  • Tessi1
    Pepsin skrev 2019-08-20 16:32:13 följande:

    Hopps ni snart får komma på ett första möte! <3 såå skönt efter. Förstår vad du menar med inget sug...


    Ja det hoppas jag med. De borde ringa snart tkr jag . Vi fick till det på ägglossningen men jag känner ändå inget hopp.. usch vad deppigt det känns just nu ;/

    Hur går det för er ?
  • Mima93
    soltroll skrev 2019-08-22 08:43:23 följande:

    Måste fråga er andra som försökt länge, hur ser det ut med rökning? Jag slutade för flera år sedan, nu senaste månaden har jag rökt ett par cigg för att det känns ändå så hopplöst, jag vill absolut inte börja igen och skulle aldrig röka om jag blir gravid. Men hur är det för er andra? Och era partners? Jag är såå nervös att sambons rökning har sabbat hans spermakvaliten totalt, att det är därför det inte går..

    Någon mer som har dessa tankar och oro?


    Min sambo snusar, har tänkt tanken att det kanske stör. Men jag är mest orolig över att han ofta dricker alldeles för mycket kaffe och dessutom äter medicin. Tycker det är så konstigt att det aldrig tar sig när jag har regelbunden ÄL osv, måste ju vara något fel...
  • soltroll
    Mima93 skrev 2019-08-22 13:01:50 följande:

    Min sambo snusar, har tänkt tanken att det kanske stör. Men jag är mest orolig över att han ofta dricker alldeles för mycket kaffe och dessutom äter medicin. Tycker det är så konstigt att det aldrig tar sig när jag har regelbunden ÄL osv, måste ju vara något fel...


    Vad för medicin äter han?

    Min sambo dricker massor kaffe, röker och typ lever på Ipren efter alla skador. Känner mig så stressad över det.

    Känner detsamma att allt verkar vara ok med mig och min cykel men ändå går det inte..

    Och det är inte så ofta det pratas om hur mycket mannens vanor stör så jag vet inte riktigt vad man ska tro och tänka.
  • Sirest01

    Idag födde min syster sitt femte barn, medan jag och min sambo har försökt ett år nu. Är jätteglad för min syster och de har fått en supersöt liten flicka men det gör lite ont ändå...

  • Rebrebreb

    Hej på er!

    Jag och min man har nu försökt att få barn i ett år. I mars hade vi ett missfall i vecka 5, dvs väldigt tidigt. Hann njuta i en vecka innan det var över.

    Jag har nu kontaktat vården för att få hjälp med utredning, men till svar fick jag att man måste vänta med att få hjälp i ett år efter senaste graviditet, så alltså mars 2020 för min del. De rekommenderade bara att fortsätta försöka.

    Jag trodde verkligen att jag skulle få hjälp nu när det gått ett år, trots att jag hade ett missfall i mars. Är det någon av er som är i liknande situation och fått samma svar? Jag blev i alla fall otroligt ledsen.

  • soltroll
    Sirest01 skrev 2019-08-22 18:06:42 följande:

    Idag födde min syster sitt femte barn, medan jag och min sambo har försökt ett år nu. Är jätteglad för min syster och de har fått en supersöt liten flicka men det gör lite ont ändå...


    Förstår Precis vad du känner. Min syster fick sitt sjätte barn förra året..hon har aldrig ena behövt kämpa för att bli gravid med nån utav dom. Man känner sig bitter, tyvärr..
  • Myrkrypet
    soltroll skrev 2019-08-22 13:12:38 följande:

    Vad för medicin äter han?

    Min sambo dricker massor kaffe, röker och typ lever på Ipren efter alla skador. Känner mig så stressad över det.

    Känner detsamma att allt verkar vara ok med mig och min cykel men ändå går det inte..

    Och det är inte så ofta det pratas om hur mycket mannens vanor stör så jag vet inte riktigt vad man ska tro och tänka.


    Hej tjejer! Jag Dick hem nya ältester idag och med dem låg ett brev som känns lite aktuellt bifogar bilder:
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader