• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    Najo skrev 2019-10-30 14:43:50 följande:

    Ja visst är det trist men man måste ta sig upp igen. Är själv med mina barn och gör ivf med don spermier så livet fortsätter ju och kan inte bryta ihop totalt. Är 44 så har oddsen emot mig..har ändå lyckats övertala min klinik till ett 3 paket. Har 2 försök kvar och ett embryo i frysen från denna omgång. Läkaren ringer mig kl 15 för att sätta planen från nu. Ny ivf eller FET! Håller tummarna för dig!


    Hej! Läkaren tyckte vi kör en ny ivf med samma medicinering som sist (gonal-f och menopur) och sprutstart direkt idag (mensen kom igång ordentligt i morse). Fick även veta att blaston i frysen är toppbra (ockulärt). De har en skala på 0,1,2 på både antal celler på foster och antal celler i delen som är moderkaka där 0 är bäst. Min är 0 på båda, men som sagt denna väntar vi med lite. Bara att hoppa upp på hästen igen!
  • Hedblomster
    Najo skrev 2019-10-31 08:08:46 följande:

    Hej! Läkaren tyckte vi kör en ny ivf med samma medicinering som sist (gonal-f och menopur) och sprutstart direkt idag (mensen kom igång ordentligt i morse). Fick även veta att blaston i frysen är toppbra (ockulärt). De har en skala på 0,1,2 på både antal celler på foster och antal celler i delen som är moderkaka där 0 är bäst. Min är 0 på båda, men som sagt denna väntar vi med lite. Bara att hoppa upp på hästen igen!


    Kör hårt! Och lycka till!!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

    Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF sen Jan-19. 6 återföringar.
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-10-31 10:56:04 följande:

    Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.


    Inga symptom är bra enligt min erfarenhet! Lycka till!
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-10-31 10:56:04 följande:

    Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.


    Inga symptom är bra enligt min erfarenhet! Lycka till!
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-10-31 10:56:04 följande:

    Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.


    Låter jättelovande, hoppas massor!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-10-31 10:56:04 följande:

    Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.


    Hoppas hoppas!!! Ååh jag förstår inte att du kan hålla dig från att testa, men heja dig haha!
  • LLW

    Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.


  • Aryzza
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

    Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.


    Håller verkligen verkligen tummarna för dig! All lycka till!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

    Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.


    Usch, kan tänka mig att det är väldigt stressigt och känslosam. Hoppas att ni får se det fina lilla hjärtat :)
Svar på tråden IVF hösten 2019