• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-11-01 08:21:14 följande:

    Det låter ju jättebra. Och grattis :) Förstår att det känns läskigt att det är svagt men det behöver inte betyda något. Hoppas att ni får en jättefin kväll med ett ännu starkare test! :)


    Tack!!!
    Aryzza skrev 2019-11-01 08:47:06 följande:

    Jag testade svagt på RD 9 och är nu i vecka 13:) ge inte upp än. Vänta ett par dagar (utöver testet med mannen idag) och testa igen och se om det är skillnad.


    Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)
    LLW skrev 2019-11-01 09:24:34 följande:

    Ett plus är ju ett plus och det är ju jättebra!! Mycket bättre än om det hade varit helt blankt, försök fokusera på det <3 hoppas hoppas att det håller i sig för er nu!!


    Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?
    Loviisa89 skrev 2019-11-01 09:39:24 följande:

    Åh grattis, har haft en känsla att det skulle gå för er denna gången! Mina test var också rätt svaga i början, tror rd 10 var första gången jag kunde ta kort och på bilden verkligen vara säker på att det var ett till streck, innan dess var det suupersvagt så gick inte att fånga på bild. Hoppas hoppas det är er tur nu!!! :D


    Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.
    Jooosen skrev 2019-11-01 10:18:48 följande:

    Åå! Hoppas det vill bli starkare nu! Testade du med rött eller blått streck? Nu SKA det lilla bannemej stanna kvar!


    Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:

    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

    Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:


    Ååå men det ena ser ju ut att vara jättestarkt! Håller verkligen tummarna för er!!!
  • Fifen
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

    Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

    Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

    Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

    Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.


    Fy vad jobbigt! Men så länge det finns något som växer är det ju positivt tänker jag! Tänk positiva tankar! Jag håller alla tummar för er!

    Kan det inte bara få vara enkelt någon gång?!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-11-01 07:25:49 följande:

    Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.


    Åh såå glad för din skull! Känner så med dig! Scratchen kanske gjorde sitt!? Och nya plocket! Sååå kul! Såg dina tester och det ser ju verkligen bra ut! Jag är på RD 8 nu.... 0,0 symtom. Tänker njuta av ovissheten och den lilla hoppstrimman ändå, testa på söndag kanske! Grattis igen
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

    Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

    Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

    Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

    Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.


    Åh känner med er! Jag hoppas såklart men förstår din oro... vilket jäkla skit! Kram till dig!
  • Hoppet19
    Fifen skrev 2019-11-01 11:18:23 följande:

    För mig gick det inte den här gången heller. Jag hade nog inte förstått innan hur nedbrytande detta är! Denna gång gjorde jag allt galet som att äta ananas, bisolvon mm. Tänkte att ny läkare som gör återföringen tillsammans med att göra allt annat galet kanske kanske kunde fungera, men icket 

    Nästa gång ska vi försöka i en stimulerad cykel. Började äta Progynon morgon och kväll idag. Funderar på varför jag fick det nu efter att ha läst på lite. Det verkar som att de flesta får äta Letrozol. Progynon och Letrozol verkar ha motsatta effekter Progynon sänker östrogenhalten och Letrozol höjer den. Men får hoppas att min läkare vet vad han skrivit ut. 

    Någon annan som har erfarenhet av Progynon?

    Vid nästa plock är det en ny "batch" där vi fick ett ägg till frysen. Hoppas att det ägget/ "batchen" är bättre och vill stanna kvar! <3


    Hej, tråkigt att höra att det inte fungerade den här gången heller.. Jag har erfarenhet av progynon och letrozol. Första 4 Frysförsöken fick jag progynon och lutinus, de kollade med vul om slemhinnan va mogen så började jag med lutinus sen återföring. Alla negativa. Nu provade jag letrozol, med en sen ägglossning och började med lutinus efter 2 dagar och insättning 6 dagar efter pos älutslag.. en fin blastocyst.. Ruvardag 8 nu, inga symtom alls. Känns helt tomt.... men fortsätter hoppas lite. Nästa gång ska jag prova ovitrelle också! Å trombyl. Det har jag hittat på... hehe.
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

    Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

    Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

    Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

    Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.


    Men fy vilken tortyr ni måste genomlida! Jag tycket så synd om er :( Håller verkligen tummarna att det är bra fastän det är för litet. Det kanske inte fäste ordentligt föränn rätt sent och kunde då inte börja växa riktigt. Håller tummarna för nästa vecka <3
    Insta: Ivfskafunka
  • vill2017
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

    Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:


    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

    Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:


    Jag tycker du har bra streck! Heja strecket! Jag trodde också att strecket skulle öka varje dag men det kunde ta tre dagar för det att öka i styrka. Här nedan är mina från rd 9 och rd 10 med en fet blastis. Det gröna är graviditetskollen och det röda RFSU. Det röda ökade inte i styrka igen förrän rd 13. Testade som en galning när jag insett att jag fått streck :)

  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-11-01 13:04:20 följande:

    Åh såå glad för din skull! Känner så med dig! Scratchen kanske gjorde sitt!? Och nya plocket! Sååå kul! Såg dina tester och det ser ju verkligen bra ut! Jag är på RD 8 nu.... 0,0 symtom. Tänker njuta av ovissheten och den lilla hoppstrimman ändå, testa på söndag kanske! Grattis igen


    Tack!! Ja den kanske gjorde det?! Men är så rädd, vet att ett plus kan försvinna SÅ snabbt :( Jag har inte haft några symtom förutom att jag mådde illa imorse på dag 10 så tycker absolut du ska hoppas!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

    Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

    Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

    Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

    Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.


    Vad frustrerande! Hoppas att väntan blir dräglig och att nästa besök blir glädjefyllt.
Svar på tråden IVF hösten 2019