• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • awi

    Fick mens idag, ÄL+9. Jättetrist och konstigt! Så jag hoppar över till oktobertråden. Lycka till allesammans här, hoppas på fler pluss innan månaden är över.

  • Myrkrypet

    Hej alla, så otroligt roligt att se att så många plussat denna månaden! stort grattis alla! jag hoppas över till oktobertråden då jag fick positiva äl-test men ingen temphöjning så troligen inget ägg som släppt denna månad!

  • soltroll

    2 dagar kvar till bim, brösten ömmar inte lika mycket längre som senaste dagarna och jag har bara molvärk på natten. Men tempen som brukar hoppa upp och ner varannan dag från äl till mens har bara sedan äl+6 gjort dip men då hade jag sovit alldeles för lite så vågar inte lita på den dagen. Imorse var det värmerekord för min del på morgonen, har aldrig haft så hög temp. Hoppas verkligen det betyder något den här månaden.

  • EllaLo

    Fick också min mens idag! Några dagar för tidigt precis som förra månaden. Har insett att jag har väldigt kort lutealfas på 9-10 dagar.. någon som testat något naturläkemedel som kan främja tidigare ÄL?

  • Mamma2014

    Någon av de som är gravida här nu som testat med testa tidigt graviditetstest och fått negativt 5 dagar innan bim men som sedan fått positivt?

  • AndraSladdis
    EllaLo skrev 2019-09-19 15:58:29 följande:

    Fick också min mens idag! Några dagar för tidigt precis som förra månaden. Har insett att jag har väldigt kort lutealfas på 9-10 dagar.. någon som testat något naturläkemedel som kan främja tidigare ÄL?


    Har samma själv och har inte testat något, men i så fall kanske du kan testa något med progesteron, typ progesteronkräm. Enligt vad jag läst och sett på mig själv så brukar LF ha en ganska konstant längd, d.v.s tidigare ÄL - tidigare mens. Fast om anledningen är svag ÄL så kan det ju hjälpa med t.ex. munkpeppar.


    (Allt är spekulation, ska tas med en nypa salt.)


     

  • AndraSladdis
    EllaLo skrev 2019-09-19 15:58:29 följande:

    Fick också min mens idag! Några dagar för tidigt precis som förra månaden. Har insett att jag har väldigt kort lutealfas på 9-10 dagar.. någon som testat något naturläkemedel som kan främja tidigare ÄL?


    Alltså progesteron kan hjälpa till att förlänga LF. Sen finns det vissa som säger att det i sådana fall ska tas till v.12 i av en ev graviditet.
  • AndraSladdis
    soltroll skrev 2019-09-19 15:06:11 följande:

    2 dagar kvar till bim, brösten ömmar inte lika mycket längre som senaste dagarna och jag har bara molvärk på natten. Men tempen som brukar hoppa upp och ner varannan dag från äl till mens har bara sedan äl+6 gjort dip men då hade jag sovit alldeles för lite så vågar inte lita på den dagen. Imorse var det värmerekord för min del på morgonen, har aldrig haft så hög temp. Hoppas verkligen det betyder något den här månaden.


    Nu vill jag inte boosta förhoppningarna för mycket, men den där sänkningen vid äl+6 skulle kunna vara en implantationsdipp Glad. Hoppas att dina symptom visar rätt!
  • EllaLo
    AndraSladdis skrev 2019-09-19 16:30:57 följande:

    Alltså progesteron kan hjälpa till att förlänga LF. Sen finns det vissa som säger att det i sådana fall ska tas till v.12 i av en ev graviditet.


    Tack för svar, har varit inne på progesteonkräm innan. Vill dock egentligen inte mixtra för mycket då jag har PCOS som fantastiskt nog börjat räta till sig. Både äl och mens har börjat bli punktligare och punktligare. Men det är ju de med ÄL nära inpå mens, ägget lär ju knappt ens fästa tänker jag..
  • soltroll
    AndraSladdis skrev 2019-09-19 16:32:59 följande:

    Nu vill jag inte boosta förhoppningarna för mycket, men den där sänkningen vid äl+6 skulle kunna vara en implantationsdipp . Hoppas att dina symptom visar rätt!


    Jag hoppas verkligen på det:)
Svar på tråden BIM september 2019