• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Trosnissan
    rmj skrev 2019-12-23 12:56:31 följande:

    Det är negativt men nog alldeles strax positivt :)


    Åh tack så mycket för svaret, jag har aldrig använt mig av ägglossningstest så jag är jätte förvirrad, när bör jag testa igen? :)
  • rmj
    Trosnissan skrev 2019-12-23 15:18:10 följande:

    Åh tack så mycket för svaret, jag har aldrig använt mig av ägglossningstest så jag är jätte förvirrad, när bör jag testa igen? :)


    Varje morgon och kväll :)
  • Trosnissan
    rmj skrev 2019-12-23 15:27:38 följande:

    Varje morgon och kväll :)


    Tack för svaret, jätte snällt nu har jag testat igen och ena sträcket som var ljusare i morse är ännu mörkare nu så jag hoppas att det är positivt <3
  • rmj
    Trosnissan skrev 2019-12-23 18:33:03 följande:

    Tack för svaret, jätte snällt nu har jag testat igen och ena sträcket som var ljusare i morse är ännu mörkare nu så jag hoppas att det är positivt <3


    Vill tipsa om appen ?premom? där du kan ta kort på testen så läses styrkan av, då kan du lättare se när ägget släppt och testen blir svagare :)
  • Trosnissan
    rmj skrev 2019-12-23 18:40:06 följande:

    Vill tipsa om appen ?premom? där du kan ta kort på testen så läses styrkan av, då kan du lättare se när ägget släppt och testen blir svagare :)


    Toppen ska ladda ned den, tack snälla
  • Spegelbilden

    Besvikelsen när man väntar på ÄL och den inte verkar komma :( förra månaden hade jag ÄL på cykeldag 15 (enligt NC, ÄL-test och smärta). Antog således att den skulle komma ungefär samma den här månaden. Började testa cykeldag 11 och har tagit ett test på morgonen och ett på eftermiddagen, varje dag sen dess (förutom julafton där jag bara tog på morgonen). Jag är nu inne på cykeldag 16, och testen är fortfarande negativa. Så besviken på att det inte verkar bli någon äl den här månaden!

  • Spegelbilden
    Spegelbilden skrev 2019-12-25 10:46:04 följande:

    Besvikelsen när man väntar på ÄL och den inte verkar komma :( förra månaden hade jag ÄL på cykeldag 15 (enligt NC, ÄL-test och smärta). Antog således att den skulle komma ungefär samma den här månaden. Började testa cykeldag 11 och har tagit ett test på morgonen och ett på eftermiddagen, varje dag sen dess (förutom julafton där jag bara tog på morgonen). Jag är nu inne på cykeldag 16, och testen är fortfarande negativa. Så besviken på att det inte verkar bli någon äl den här månaden!


    Skickade med en bild men den verkar inte ha kommit med, så här kommer den.

  • Maadeleiine

    Vad tror ni om detta?

    Har alltid haft oregelbunden mens och sista mensen var i början av september...

    Men igår och imorse kände jag molande smärtor i vänster sida. Tog ett ägglossningstest lite spontant..

    Och.... visst är det positivt? :)

  • Maadeleiine

    Vad tror ni om detta?

    Har alltid haft oregelbunden mens och sista mensen var i början av september...

    Men igår och imorse kände jag molande smärtor i vänster sida. Tog ett ägglossningstest lite spontant..

    Och.... visst är det positivt? :)

  • Barbrastreisand
    Maadeleiine skrev 2019-12-26 12:18:40 följande:

    Vad tror ni om detta?

    Har alltid haft oregelbunden mens och sista mensen var i början av september...

    Men igår och imorse kände jag molande smärtor i vänster sida. Tog ett ägglossningstest lite spontant..

    Och.... visst är det positivt? :)


    Tycker ser positivt ut! Fortsätt ta test 2ggr/dag. Äl brukar ju ske några timmar/dygn efter högsta lh-stegring. Så börja mysa på idag och några dagar framöver!:) lycka till,hoppas det går hela vägen till ett plus!
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?