• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Maadeleiine
    Närsomhelstnu skrev 2020-02-19 20:16:02 följande:

    Det eller ägglossning, hur har det gått?


    Positivt nu ikväll! :D

  • Bäbävitalamm
    Maadeleiine skrev 2020-02-19 20:51:09 följande:

    Gick direkt och köpte ett CB digital när apoteket öppnade, testade runt lunch, så inte med morgonurin, det visade negativt.. magkänslan sa ändå annat och köpte ett CB early och testade nu ikväll! positivt!! Så glad och hoppas att det håller hela vägen till ett syskon åt våran 2 åring. :D


    Vad kul, Grattis!!! Jag hoppas occkså att det håller hela vägen för er :)
  • Malllin
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-19 19:57:48 följande:

    Hur har det gått för dig? Jag är i liknande sits, bim imorgon men negativt på graviditetstest men positivt på ägglossningstest idag! Sist jag plussade så hade jag negativt fram till bim+3, så mitt negativa graviditetstest tänker jag inte allt för mycket på... men ett positivt ägglossningstest kanske kan tyda på något :D jag håller alla tummar för att det betydde positivt för dig :D


    Konstigt med testerna. Jag har fått toknegativt på alla tester och är på bim +1 nu. Känner inget alls mer än kanske lite mensvärk. (Eller ja, jag fick neg som blev plus efter en halvtimme så det räknas inte). Trodde det skulle ta sig denna månad. Dock känt mig lite skakig och lätt illamående, men jag mår illa ibland som standard.

    Har mensen inte kommit imorgon så testar jag igen.
  • Vicktoria88
    Närsomhelstnu skrev 2020-02-19 20:15:08 följande:

    Hmm va knepigt då. Men tempen gick upp efter ditt positiva äl test vilket visar att äl skett. Hur lång cykel brukar du ha?

    Okej, men du tror inte att det var för liten ökning? Känns som den skulle ha ökat mer om man jämför med andras stegringar men det är väll kanske olika för alla. Jag vet inte riktigt, ibland har jag ca 33 dgr cykel och ibland måste jag äta tabletter för att få igång mensen, dock brukar den komma ca 10 dgr efter att jag har fått positivt äl test (om jag väl fått det vill säga).

    Nja, ff ingen mens, är på äl+14, lite lägre temp men ff 0.3 ovan coverline och nån slags skugga på test taget i em när de damp ner i lådan hehe. Men vi får se :)


    Men shit det är ju jättespännande, har du testat nått mer sedan dess eller väntar du några dagar till? :)
  • Vicktoria88
    Närsomhelstnu skrev 2020-02-19 20:15:08 följande:

    Hmm va knepigt då. Men tempen gick upp efter ditt positiva äl test vilket visar att äl skett. Hur lång cykel brukar du ha?

    Nja, ff ingen mens, är på äl+14, lite lägre temp men ff 0.3 ovan coverline och nån slags skugga på test taget i em när de damp ner i lådan hehe. Men vi får se :)


    Okej, men du tror inte att det var för liten ökning? Känns som den skulle ha ökat mer om man jämför med andras stegringar men det är väll kanske olika för alla. Jag vet inte riktigt, ibland har jag ca 33 dgr cykel och ibland måste jag äta tabletter för att få igång mensen, dock brukar den komma ca 10 dgr efter att jag har fått positivt äl test (om jag väl fått det vill säga).
  • Maily


    Vad tror ni om detta? Jag får "lågt" från appens tolkning av testet och strecken har sett ut sådär starka från dag 2 (är på dag 7 nu) men gjorde ett digitalt ÄL-test samtidigt som gav blinkande gubbe. Har 25 dagar cykel så ÄL borde vara kring dag 11-12.
  • a19

    Vad skulle ni säga om detta? Det har torkat men styrkan är densamma som när det togs mitt på dagen.

  • Maadeleiine
    a19 skrev 2020-02-21 17:29:07 följande:

    Vad skulle ni säga om detta? Det har torkat men styrkan är densamma som när det togs mitt på dagen.


    Skulle säga att det inte är helt positivt ännu eftersom test strecket är svagare än kontroll.. här är mina test vid ÄL. Mitt översta test liknar ditt.. så fortsätt testa så kanske det ger mer stegring! :) lycka till!

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?