• Anonym (Undrar)

    Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?

    Det finns ändå en del män som vill vara tillsammans med en kvinna men som nästan aldrig varit det. Så det fick mig att fundera på vad det är som de gör fel egentligen? För jag tror ju att även om man inte ser så bra ut så finns det möjligheter om man har rätt personlighet, eller om man ändrar på andra saker i sitt beteende.

    Men vad kan det generellt sett vara för förändringar som skulle kunna hjälpa dessa män bäst med att hitta en partner tror ni?

  • Svar på tråden Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (nä) skrev 2019-10-30 13:40:46 följande:
    ja det är en klyscha, samtidigt kan man nog inte se den som motbevisad förrän man uppvaktat precis alla levande kvinnor och sökt i jordens varenda hörn och skrymslen
    Ja det är ju där den förmodligen är sann. Men det klyschan säger är väl att man inte ska ge upp bara för att man haft en massa motgångar. Sen får man ju tänka efter själv om man ska köra på samma spår och taktik som förut eller om man måste förändra sig för att öka sina chanser. 
  • Anonym (Fluret)

    Har inte läst hela tråden utan svarar på frågan i TS utifrån mina egna erfarenheter av manliga vänner som inte lyckas på kvinnofronten vare sig med tillfälliga ligg eller långa förhållanden:

    - Total avsaknad av självinsikt- Försöken att hitta en partner består i att plakatfull ragga på dansgolvet på en krog.

    - Största skräcken är att träffa en kvinna med barn- man bara HALLÅÅÅÅÅ?! Du är 40 år, alla kvinnor i din ålder har barn nu, mogna till och inse att barn hör vuxenlivet till.

    - Fysiskt förfall- efter 30 har de blivit lönnfeta och tunnhåriga och somnar med snuset inne. Käkar pizza och skit för att man aldrig bemödat sig att laga mat ordentligt.

    - Raggar utanför sin liga- Trots att de är snart 40 raggar de på 25-åriga bombnedslag.

    - Socialt förfall- De anstränger sig inte för att vara trevliga, söka kontakt eller bete sig charmigt längre i normala sociala situationer som middagar, när man ses spontant eller liknande.

    - Avsaknad av driv- De har arbetat för samma arbetsgivare med samma arbetsuppgifter i 20 år och gnäller samtidigt över sin jobbsituation. Alla Intressen som de hade när de var 25 är lagda på hyllan och ersatta med Netflix och TV-tittande.

    Det som är så frustrerande med mina vänner är att de är hur underbara som helst som vänner. Roliga, charmiga, påhittiga osv, skitroliga att umgås med för mig som känt dem sedan vi var barn. Men de visar aldrig de sidorna när de träffar "nya" kvinnor, utan då blir de stela och knepiga, förmodligen för att de får prestationsångest inför kvinnor som kan vara potentiellt flickvänsmaterial.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fluret) skrev 2019-10-30 15:35:54 följande:

    Det som är så frustrerande med mina vänner är att de är hur underbara som helst som vänner. Roliga, charmiga, påhittiga osv, skitroliga att umgås med för mig som känt dem sedan vi var barn. Men de visar aldrig de sidorna när de träffar "nya" kvinnor, utan då blir de stela och knepiga, förmodligen för att de får prestationsångest inför kvinnor som kan vara potentiellt flickvänsmaterial.


    Ja det är nog en stor anledning för många män som inte träffar nån, och som jag känner igen mig i. Prestationsångest, och kanske en uppfattning om att kvinnor attraheras den typen av personlighet som man försöker framställa sig som men som man inte är på ett naturligt vis och då blir det bara pannkaka av allt??  Det är mycket lättare för mig att prata med en tjej som jag redan vet är upptagen eller gift för då har jag ingen prestation och är som vanligt. Kanske dessa män borde intala sig att de är där för att träffa en vän och inte en potentiell partner.
  • Anonym (Många förklaringar)

    Vissa personer har det extra kämpigt för de tvingas satsa på ett stabilt förhållande istället för tillfälligt sex med mera

  • Anonym (Många förklaringar)

    Det kan ju vara så att man är medveten om sina svagheter men det går inte ändra på dom

  • Anonym (Många förklaringar)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-13 22:13:16 följande:

    Det finns ändå en del män som vill vara tillsammans med en kvinna men som nästan aldrig varit det. Så det fick mig att fundera på vad det är som de gör fel egentligen? För jag tror ju att även om man inte ser så bra ut så finns det möjligheter om man har rätt personlighet, eller om man ändrar på andra saker i sitt beteende.

    Men vad kan det generellt sett vara för förändringar som skulle kunna hjälpa dessa män bäst med att hitta en partner tror ni?


    Förresten, varför handlar tråden om de som varit med en kvinna 1 gång och inte oskulder?

    Då du säger personer som nästan aldrig varit med en kvinna.
  • Anonym (En av dem)
    Anonym (Många förklaringar) skrev 2019-10-30 18:10:11 följande:

    Vissa personer har det extra kämpigt för de tvingas satsa på ett stabilt förhållande istället för tillfälligt sex med mera


    Tvingas satsa på stabilt förhållande framför tillfälligt sex?

    Ja vi prioriterar olika alla, för mig har det varit ett stabilt förhållande som varit den ultimata drömmen. Tillfälligt sex skulle definitivt vara längre ner på listan.
  • Anonym (Många förklaringar)
    Anonym (En av dem) skrev 2019-10-30 18:20:28 följande:

    Tvingas satsa på stabilt förhållande framför tillfälligt sex?

    Ja vi prioriterar olika alla, för mig har det varit ett stabilt förhållande som varit den ultimata drömmen. Tillfälligt sex skulle definitivt vara längre ner på listan.


    Ja och det handlar inte om prioritering.

    Ett stabilt förhållande är ju mycket svårare att få en tillfällig sex.
  • Anonym (nä)
    Anonym (Många förklaringar) skrev 2019-10-30 18:24:16 följande:
    Ja och det handlar inte om prioritering.

    Ett stabilt förhållande är ju mycket svårare att få en tillfällig sex.
    Vad menade du då med "tvingas satsa på ett stabilt förhållande istället för tillfällig sex"?
  • Anonym (Många förklaringar)
    Anonym (nä) skrev 2019-10-30 18:30:06 följande:

    Vad menade du då med "tvingas satsa på ett stabilt förhållande istället för tillfällig sex"?


    Att det är lättare att få en kvinna genom ett stabilt förhållande än genom tillfälligt sex

    Att man endast får lägga energin på det.
Svar på tråden Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?