• Mioii

    Blod klumpar i kiss?

    Måste fråga om någon vart med om liknande. Jag har haft blod i kiss innan men då var mer hela kisset rött.

    Nu är det typ klumpar?

    Varnar för såna som är äcklade av sånt här x)

    Fick penicillin pga uvi för exakt en månad sedan, efter kuren fortsatte det svida vid kiss kanske 1 vecka. Men sökte inte mer hjälp.

    Iaf, nu sen 1 vecka tillbaka har jag haft små vlod klumpar vid varje kiss. Testat torka innan jag kissar ifall de e i flytningar typ, men då har de inte vart blod. Utan när jag torkar efter kiss och i kisset i toan så att säga, kan de va i kisset verkligen eller de kanske ser ut så här när man kissar blod? :/ blir lite fundersam vad det kan vara...

  • Svar på tråden Blod klumpar i kiss?
  • Anonym (Li)

    Blev du utredd första gången du kissade blod?

  • Mioii
    Anonym (Li) skrev 2019-10-17 16:20:53 följande:

    Blev du utredd första gången du kissade blod?


    Jo jag hade uvi som inte märktes av, alltså sved inte. Och hade gått upp till njurarna. En dag senare så hade jag blivit inlagd var svaret typ jag fick från akuten... Men detta var väl kanske 4 år sedan, minns inte så mycket hur det var.
  • Anonym (Li)

    Ok. Man ska alltid söka för blod i urinen, så ring din vårdcentral.

  • Mioii
    Anonym (Li) skrev 2019-10-17 16:33:51 följande:

    Ok. Man ska alltid söka för blod i urinen, så ring din vårdcentral.


    Jo men just därför jag undrar lite om de kan utge sig som klumpar, eller om de helt enkelt inte ens är ifrån urinen... Har ju typ liknande vid mens men då vet jag ju säkert vad det är Lixom...
  • Anonym (Sär skrivning)

    Blodklumpar
    Inte blod klumpar

  • Anonym (Mitra)

    Kan vara cellförändringar inget med kisset i sig att göra. Gör en gynundersökning.

  • Anonym (Mitra)

    Eller så behöver du annan antibiotika. Det bör tas en urinodling.

  • Mioii
    Anonym (Mitra) skrev 2019-10-17 16:56:52 följande:

    Eller så behöver du annan antibiotika. Det bör tas en urinodling.


    Vart ska man höra av sig för en koll?
  • Anonym (Mitra)
    Mioii skrev 2019-10-17 17:32:27 följande:

    Vart ska man höra av sig för en koll?


    Boka en läkarbesök i din vårdcentral och säg som det var att du blöder efter kuren. Då får du säkert ta en urinodling.
  • 1234568

    Blod i urinen är ett symtom på uvi. Troligtvis fick du en antibiotika som inte bet förra gången, eller så var kuren för kort.

    Bloden är en indikation på att uvin kan ha vandrat uppåt. Gå till akuten så du får en ny kur omedelbart, och dom kan kontrollera din crp.

    Finns ju en risk att uvin vandrat uppåt då du har blod i urinen, och det räknas som akut.

Svar på tråden Blod klumpar i kiss?