• Anonym (velig)

    Vet inte om pojkvännen är pappan

    Jag är 18 år och gravid i 7e månaden. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år. Jag har varit otrogen några gånger och är nu orolig att han inte är barnets pappa? Han vet om att jag varit otrogen två gånger tidigare men vi har hittat tillbaka till varandra. Han vet inte om att jag var otrogen i samband med att jag blev gravid. Tycker ni att jag ska berätta för honom eller inte? Jag vill och hoppas ju att han är pappan.

  • Svar på tråden Vet inte om pojkvännen är pappan
  • Minimalen
    Anonym (velig) skrev 2019-10-23 18:01:21 följande:

    Jag har hans förnamn men inte hans efternamn. Vet inte vart han bor. 


    Då får du väl testa alla som var med på festen och som heter så.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (velig) skrev 2019-10-23 16:49:21 följande:

    Om jag berättar att jag varit otrogen så kommer han att göra slut.


    Då får han göra det? Då har du allafall varit ärlig.

    Du blir kanske ensamstående mamma men vad gör det?

    Antar att du har jobb och tjänar bra eftersom du valde behålla barnet.

    Känns inte som du hunnit tänka vad det innebär att bli mamma?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (velig) skrev 2019-10-23 16:03:06 följande:

    Jag är 18 år och gravid i 7e månaden. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år. Jag har varit otrogen några gånger och är nu orolig att han inte är barnets pappa? Han vet om att jag varit otrogen två gånger tidigare men vi har hittat tillbaka till varandra. Han vet inte om att jag var otrogen i samband med att jag blev gravid. Tycker ni att jag ska berätta för honom eller inte? Jag vill och hoppas ju att han är pappan.


    Kalas!

    Det här är nog starten på ett långt och lyckligt föräldraskap.

    Om det nu inte är en trolltråd.

    Dina föräldrar är förstås utom sig av lycka nu när de ska bli mormor och morfar.
  • nnnnnnnn

    Om detta är på riktigt så finns det nog en massa underliggande orsaker som gör att TS väljer att behålla barnet, vänta 7 månader med att börja fundera på att berätta för pojkvännen att hon varit otrogen, väljer att söka råd på FL trots att hon redan bestämt sig för vad hon ska göra.

    Så TS, jag tycker att du ska prata med en kurator om din situation, försöka reda ut dina tankar och känslor så att ditt barn får en bra start i livet.
    Om du själv vill veta om din pojkvän är pappan så är det superlätt för dej att göra ett eget DNA-test. Googla bara och beställ hem ett självtest. När du fått svaret kan du fundera på vad du ska göra med den informationen...

  • Tomelilla15
    nnnnnnnn skrev 2019-10-23 18:43:29 följande:

    Om detta är på riktigt så finns det nog en massa underliggande orsaker som gör att TS väljer att behålla barnet, vänta 7 månader med att börja fundera på att berätta för pojkvännen att hon varit otrogen, väljer att söka råd på FL trots att hon redan bestämt sig för vad hon ska göra.

    Så TS, jag tycker att du ska prata med en kurator om din situation, försöka reda ut dina tankar och känslor så att ditt barn får en bra start i livet.

    Om du själv vill veta om din pojkvän är pappan så är det superlätt för dej att göra ett eget DNA-test. Googla bara och beställ hem ett självtest. När du fått svaret kan du fundera på vad du ska göra med den informationen...


    Men om man ska ta reda på om två personer är släkt så måste man ju ha de två personernas DNA. Hur skulle hon lyckas topsa sin kille i munnen utan att han vet om det? I sömnen utan att han vaknar?

    Eller menar du typ skicka in dotterns DNA till släktforskningssajt och kolla om det ger träff mot någon av sambons släktingar som förhoppningsvis finns där?

    Eller typ lura honom? Säga: Stoppa den här topsen i munnen en stund så kan vi skicka in det och se om du har kungligt blod eller nåt annat påhitt? Det fattar han väl att det är nåt skumt då.

    Jag fattar faktiskt inte. Hur menar du att DNA-testet ska gå till utan hans kännedom?
  • nnnnnnnn
    Tomelilla15 skrev 2019-10-23 20:37:38 följande:
    Men om man ska ta reda på om två personer är släkt så måste man ju ha de två personernas DNA. Hur skulle hon lyckas topsa sin kille i munnen utan att han vet om det? I sömnen utan att han vaknar?

    Eller menar du typ skicka in dotterns DNA till släktforskningssajt och kolla om det ger träff mot någon av sambons släktingar som förhoppningsvis finns där?

    Eller typ lura honom? Säga: Stoppa den här topsen i munnen en stund så kan vi skicka in det och se om du har kungligt blod eller nåt annat påhitt? Det fattar han väl att det är nåt skumt då.

    Jag fattar faktiskt inte. Hur menar du att DNA-testet ska gå till utan hans kännedom?
    Alla test måste man inte topsa för, det räcker att skicka in tandborsten ("älskling, jag köpte nya tandborstar till oss och kastade de gamla") eller rensa ur hårborsten.
  • Tomelilla15
    nnnnnnnn skrev 2019-10-23 20:43:49 följande:

    Alla test måste man inte topsa för, det räcker att skicka in tandborsten ("älskling, jag köpte nya tandborstar till oss och kastade de gamla") eller rensa ur hårborsten.


    Jaså? Intressant! Kan du länka till något sådant företag?
  • Lilant

    Omoget, du beter dig som ett barn ts, vi får hoppas han är pappan å att han är vettig å lämnar dig å tar med sig barnet

  • molly50
    Anonym (velig) skrev 2019-10-23 16:48:47 följande:
    Jag vet att det var jättedumt att vara otrogen, jag önskar att jag aldrig varit det. Om jag berättar för min pojkvän så kommer han garanterat att göra slut. När vi blev tillsammans efter den senaste otroheten så sa han att om det händer igen så kommer han aldrig bli tillsammans med mig igen. Jag vill verkligen inte att han ska göra slut med mig.
    Men här handlar det inte bara om vad du vill. Du är gravid och barnet har rätt att få veta vem hans/hennes pappa är.
    Du kan inte bara tänka på dig själv nu.
    Ta ditt ansvar och stå för det du har gjort,tycker jag. För barnets skull.
  • Anonym (velig)

    Tack för era råd, jag berättade för pojkvännen igår och han blev väldigt besviken och ledsen (förståeligt). Vi har kommit överens om att ta faderskapstest så snart som möjligt efter att barnet är fött.

Svar på tråden Vet inte om pojkvännen är pappan