• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • solhatten

    Usch va orolig jg känner mig, känner inte av nånting så känner mig inte gravid mer än att det drar lite långt ner i magen i blan, så svårt att vara glad när man inte tror på att det är sant

  • Anonym (J)
    solhatten skrev 2019-11-12 12:33:21 följande:

    Usch va orolig jg känner mig, känner inte av nånting så känner mig inte gravid mer än att det drar lite långt ner i magen i blan, så svårt att vara glad när man inte tror på att det är sant


    Vaknade upp utan illamående idag så jag gick i samma tankar. Sen tog jag en förmiddagsnap tillsammans med dottern och vaknade förstås upp med illamående. Symtom kommer och går, så är det ju. Med dottern hade jag typ noll symtom så jag försöker tänka att det gick bra ändå. :)
  • Anonym (Fyrahjärtan)

    Hej!!

    Plussade i morse men ingen aning när jag har BF då sista mensen va början på augusti (men tog test förra veckan å de va minus)

    Jag har tre barn 4,7,9 och är 36 år så detta blir en liten bonus kan man säga ????

  • LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-12 10:59:03 följande:

    Preglife, Preggo och Preggers. Hittills gillar jag nog Preggo eller Preggers bäst =) Gick in i vecka 6 idag enligt apparna. Men är lite förvirrad hur man räknar. Har förstått det som att man räknar 2 veckor + tiden efter äggplock. Då får jag det till 5 veckor idag, men om jag ska räkna 5 veckor så stämmer inte BF som ska vara den 13 juli? Vet du? I vanliga fall är det ju första mensdagen i den senare mensen och det var 6/10, så då stämmer ju 6 veckor bättre =)

    Skönt att slippa Lutinus! Själv har jag fått info om att köra två om dagen fram till UL =P


    Gick också in i vecka 6 idag med bf 13 juli! Alltså 5+0, så det borde stämma för dig med. Vi gjorde frysåterföring i naturlig cykel så jag antar att jag kan räkna från förra mensen första dag, som för mig var 9/10. Men om du gjorde äggplock beräknas graviditetens början från två veckor innan ägget sattes in i livmodern, enligt 1177. Blir det samma resultat då? Snurrigt värre!
  • Anonym (Viki)
    SugarSugar skrev 2019-11-12 11:05:49 följande:

    Nog är det ett streck alltid! =D Efter alla mina blanka test, så vet jag att man inte får ett streck om man inte är gravid ;D


    Känns så overkligt så att jag till och med fick killen att köpa ett clearblue digital som jag kan ta imorgon så att jag verkligen kan se orden ?gravid? framför mig =D
  • Saandrae

    Men hej! Min vän tipsade om den här tråden! ????

    Jag har bf 19 juli och det är mitt första barn.

    har en del symptom redan faktiskt!

    Molvärken/?mensvärken? är nog värst.. ibland känns det riktigt mycket, lika så svullnaden och ömheten i brösten.

    Sen har jag även illamående till och från, trött och får riktiga dippar ibland.

    Sen läste jag att någon skrivit om att den blir mättare snabbare.. jag har reflekterat över det men aldrig riktigt tänkt att det kunde hänga ihop med graviditeten ????

    GRATTIS TILL OSS ALLA HÖRRNI! ????????

  • SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-12 18:29:59 följande:

    Gick också in i vecka 6 idag med bf 13 juli! Alltså 5+0, så det borde stämma för dig med. Vi gjorde frysåterföring i naturlig cykel så jag antar att jag kan räkna från förra mensen första dag, som för mig var 9/10. Men om du gjorde äggplock beräknas graviditetens början från två veckor innan ägget sattes in i livmodern, enligt 1177. Blir det samma resultat då? Snurrigt värre!


    Tack! Nu har jag googlat runt och det verkar stämma, om inte annat så får jag väl veta på ultraljudet =) Helt otroligt att vi har både UL och BF samtidigt! =D Nu ska vi bara få tiden att rulla på... i en skön takt utan massa nojor och stress! Fick cravings idag förresten. På CHEESBURGARE utav allt som finns =P Hoppas verkligen inte det håller i sig, för då kommer jag rulla fram snart.... Har ni andra börjat få cravings?
  • Anonym (Fyrahjärtan)

    Hjälp!!!

    Mitt test nu på morgonen är mycket ljusare än det jag tog igår....är det kört nu???

  • Tessaloniki


    Hej! Hoppar in här! Plussade i morse efter 1,5 års kämpande, ett missfall och nu ett lyckat försök med Letrozol. Känns helt overkligt! Bf 20 juli!

    Har haft symptom som kommit och gått: nattsvettning (och då inte lite!), ömma bröst (På utsidan av brösten), trötthet, illamående (väldigt lindrigt än så länge), halsbränna (inte så lindrigt), törst och framförallt en stickande och "dragig" (som att någon drar i den) känsla i och omkring livmodern.
  • Tessaloniki
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 09:15:31 följande:

    Hej! Hoppar in här! Plussade i morse efter 1,5 års kämpande, ett missfall och nu ett lyckat försök med Letrozol. Känns helt overkligt! Bf 20 juli!

    Har haft symptom som kommit och gått: nattsvettning (och då inte lite!), ömma bröst (På utsidan av brösten), trötthet, illamående (väldigt lindrigt än så länge), halsbränna (inte så lindrigt), törst och framförallt en stickande och "dragig" (som att någon drar i den) känsla i och omkring livmodern.


    Ska också lägga till att jag har pratat med kliniken som har behandlat mig och har fått ett första ultraljud inbokat till 6 dec, ska då vara i 7+4 enligt min app (Ovia pregnancy)!
Svar på tråden BF JULI 2020