• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • anette81
    Tigerianna1 skrev 2020-01-29 19:27:27 följande:

    Så skönt, hoppas det håller i sig


    Tack

    Ja det hoppas jag med
  • Tigerianna1
    Därmed skrev 2020-01-31 13:01:57 följande:

    Ska också på RUL nästa torsdag och har också börjat känna mig lite nervöst. Vet inte ännu om jag kommer att gå själv eller om min man kan följa med. Vi har ingen barnvakt för sonen ännu.


    Spännande, då ska vi dit samma dag. Hoppas det löser sig med barnvakt. Hur gammal är din son?
  • Tigerianna1
    reptilina skrev 2020-01-29 20:22:43 följande:

    Hej där!

    Har RUL den 2 mars, vi bad om att få sent (v 20) eftersom vår KUB och NIPT sett bra ut. Eftersom de inte misstänker något fel rent anatomiskt så är det bättre att vänta till senare, då fostret är större och man kan se mer.


    Hej,

    Grattis till ny graviditet, för visst var du också med i februari-18 tråden? Hur mår ni?

    Vi har också gjort både kub och nipt (privat) som såg fint ut så hoppas att allt ser bra ut på rul men oroar mig alltid lite inför allt möjligt ändå. Visste inte att man kunde få vara med och bestämma datum för rul, vi fick bara ett tilldelat. När har du bf?
  • Tigerianna1
    Elinmedlängtanombarn skrev 2020-01-31 15:13:17 följande:

    Jag ska också på RUL nästa vecka, på KUB testet såg allt bra ut och efter det har vi lyssnat på bebisens hjärta. Men jag börjar känna mig orolig. Tänk om något är fel? Någon som vet hur stor risken är att något är fel när det sett bra ut vid kub testet, eller ännu värre, att hjärtat inte pickar.....


    Vet inte hur stor riskerna är men tror att risken för att hjärtat inte slår längre är väldigt liten om det slog på kub:en.
  • reptilina
    Tigerianna1 skrev 2020-02-01 10:18:13 följande:

    Hej,

    Grattis till ny graviditet, för visst var du också med i februari-18 tråden? Hur mår ni?

    Vi har också gjort både kub och nipt (privat) som såg fint ut så hoppas att allt ser bra ut på rul men oroar mig alltid lite inför allt möjligt ändå. Visste inte att man kunde få vara med och bestämma datum för rul, vi fick bara ett tilldelat. När har du bf?


    Hej!

    Du minns helt korrekt, jag var med i BF feb 2018, och min dotter blir snart två. Det känns roligt att det eventuellt blir ett syskon till henne, men jag vågar verkligen inte vara glad ännu... jag oroar mig också en helt del och är helt chockad hur många gånger graviditeter går helt rätt med tanke på hur mycket som kan gå fel.

    Angående datum för RUL så resonerade jag mig fram till ett datum tillsammans med min läkare. Vi har som sagt gjort tidigt UL, KUB och NIPT och då allt sett bra ut och vi inte misstänker några fysiska fel på barnet så kan man ju vänta till närmare 21+6. Om man misstänker att något är fel så bör man ju ha marginaler för att i sorgligaste fall söka om sen abort till socialstyrelsen. Men där ser det inte ut som vi är. BF 23 juli, jag längtar oerhört.
  • Därmed
    Tigerianna1 skrev 2020-02-01 10:10:52 följande:

    Spännande, då ska vi dit samma dag. Hoppas det löser sig med barnvakt. Hur gammal är din son?


    Ja, det blir samma dag. Som tur är så ska vi ha det väldigt tidigt på morgonen annars skulle det ha varit jobbigt.

    Sonen är 3 år. Hittar vi ingen barnvakt så får mannen istället följa med på nästa ultraljudet i slutet av februari. Då kommer en läkare gå genom allt en gång till mer ingående.
  • Tigerianna1
    Därmed skrev 2020-02-01 15:57:30 följande:

    Ja, det blir samma dag. Som tur är så ska vi ha det väldigt tidigt på morgonen annars skulle det ha varit jobbigt.

    Sonen är 3 år. Hittar vi ingen barnvakt så får mannen istället följa med på nästa ultraljudet i slutet av februari. Då kommer en läkare gå genom allt en gång till mer ingående.


    Hej! Hoppas allt gick bra för dig idag. För mig gick det bra, så skönt
  • Chastity92

    Hej på er igen!

    Är det någon mer här som har smärta i korsryggen redan nu? (Jag är i v 16+ )

    Det gör stundvis så ont att jag har svårt att röra mig, jag kan inte sträcka upp benen mot mig (lyft som om jag ska gå i en trappa) och även när jag ska böja mig framåt (knyta upp skorna) och även när jag går, det blir mer att jag vaggar fram när jag försöker gå (Min man sa att jag såg ut som en pingvin....) får oftast ont när jag varit på jobbet då vi står och går mycket under arbetspasset (jobbar inom vården).

    Min barnmorska är skeptisk till att det är foglossning då hon säger att det är tidigt att få det nu, och hon pratar mer om ischias (vilket det tydligen oftast misstas för när det egentligen är foglossning) så jag har så svårt att veta vad jag ska göra. Att det gör ont är en sak jag vet i alla fall.

    Någon som fått hjälp för sin smärta i korsryggen? (Om någon har det)

  • ollesmor

    Hoppar in seeeeent...Jag har bf 13 juli och är snart 37. Detta är mitt andra barn, det första är snart 7 år. Har mått skit, blev inlagd 2 veckor i december för att jag inte kunde behålla nånting, men nu är det bättre. Är ju i vecka 18, men inte känt några rörelser än. Tycker ju som omföderska att det borde kännas vid det här laget.

  • EliMil
    Chastity92 skrev 2020-02-06 18:27:48 följande:

    Hej på er igen!

    Är det någon mer här som har smärta i korsryggen redan nu? (Jag är i v 16+ )

    Det gör stundvis så ont att jag har svårt att röra mig, jag kan inte sträcka upp benen mot mig (lyft som om jag ska gå i en trappa) och även när jag ska böja mig framåt (knyta upp skorna) och även när jag går, det blir mer att jag vaggar fram när jag försöker gå (Min man sa att jag såg ut som en pingvin....) får oftast ont när jag varit på jobbet då vi står och går mycket under arbetspasset (jobbar inom vården).

    Min barnmorska är skeptisk till att det är foglossning då hon säger att det är tidigt att få det nu, och hon pratar mer om ischias (vilket det tydligen oftast misstas för när det egentligen är foglossning) så jag har så svårt att veta vad jag ska göra. Att det gör ont är en sak jag vet i alla fall.

    Någon som fått hjälp för sin smärta i korsryggen? (Om någon har det)


    Hej. Jag är i vecka 18+ och känns också av foglossning. Det kommer för mig på kvällarna efter ett arbetspass och när jag ska sätta mig ned då gör det så galet ont.

    I min förra graviditet kom förlossningen redan i vecka 7+ min barnmorska trodde inte på mig så fick ingen hjälp alls. Vilket såklart gjorde att det blev värre och värre. Slutade med kryckor och sjukskrivning de sista två månaderna då jag typ bara låg i sängen för det gjorde för ont att röra sig.

    Jag skulle råda dig till att stå på dig och be om att få gå till sjukgymnast eller läkare som kan hjälpa dig bättre. Bekräfta din foglossning och ge dig tips, råd och övningar att göra.

    Hoppas det går bra för dig.
Svar på tråden BF JULI 2020