• Fonorona

    BLM: Är "vita" personer hatade?

    Kan vara TW:

    Jag vet inte om fm kommer att ta bort detta eller inte, allting ska vara politiskt korrekt överallt så ifall jag råkar säga något fel och bryter pk lagen~ ber jag om ursäkt.

    Nu har jag fått det sagt.

    Hur som haver, angående BLM (förkortat Black Lives Matter) har det varit mycket fuzz om nu den senaste tiden och jag måste säga vilket äckligt år det här varit i vår värld än så länge. Jag hör dåliga saker om ljushyade (gillar inte säga svart/vit egentligen, låter inte fint.) människor, att vi är mindre värda och hemska efter det som hände med Floyd's död (En ljushyad polis mördade honom) . Ja, han hade en mörk hy och ja jag vet om hur USA är med rasismen som pågått hur länge som helst (rasism är ett "rasistiskt" ord förresten, tänk på det)...men det var ett mord på en människa, vad hade det varit ifall mannen var ljushyad? Jag förstår inte varför hudfärg spelar roll över huvudtaget för det är hur sorgligt som helst. Vi är alla människor, men varför kategoriserade i olika värde pga hudfärg? Jag har ljus färg på huden, vad har jag gjort? Dessutom finns det människor som inte vill ha kvar polisen efter mordet, hur kan folk samtycka med det? Utan polis = Ingen hjälp i nödläge. Och vad händer då? Resultatet vet ni nog själva. Jag hajar inte med när det gäller hatet mot ljushyade personer.

    För er som samtycker om att ogilla ljushyade människor pga allt detta, vad är er åsikt? Varför är det såhär?

  • Svar på tråden BLM: Är "vita" personer hatade?
  • Ocdkille
    KlantSmurfen skrev 2020-06-29 18:40:31 följande:

    om bara 5% av det som sägs på fox skulle vara sant skulle fox ändå klara faktagranskningen bättre än dina inlägg.


    Ocdkille skrev 2020-06-29 01:16:11 följande:
    Så du tycker inte det är synd om människor som måste vara beredd att visa upp id och blir kroppsvisiterade vad än dom gör. Dom kan sitta på sin egna tomt och plötsligt ser en vit person det och ringer polisen. Sen att svarta står för många av morden är eftersom dom är den fattigaste delen av befolkningen och alltså bor där det är mycket kriminalitet. Sen skulle vita dömas lika hårt då skulle fler vita finnas i statistiken. Vi hade ju tex fallet med den rika överklasskillen som mejade ner flera människor med sin sportbil när han var påverkad av droger. Han kom undan med i princip en varning eftersom domaren ansåg det förmildrande att han varit bortskämd och därför inte lärt sig bättre. Samtidigt fick en svart kvinna som sköt en man i självförsvar livstid. Sen dina sk milliser är snarare ett hot. Dom står för en stor del av den inhemska terrorismen i USA. Men om du och andra inte gillar människor som inte är vita varför köper ni inte någon ö någonstans där ni kan leva i er nazistiska drömvärld. Världen skulle bli så mycket bättre då.

    håller man inte med Ocdkille är man nazist, fan vad vissa blir patetiska när deras påståenden inte klarar faktagranskningen.


    lägg.


    Vad har inte stämt med det jag har skrivit? Och visst nazist var kanske fel ord för man kan ju vara rasist utan att köpa resten som nazismen stod för.
  • Ocdkille
    Tow2Mater skrev 2020-06-29 18:59:17 följande:
    De skickar ju oftast inte 6 bilar, utan det är ju forste bil som kommer till platsen som begär back-up, och innan de har kommunicerat att ingen mer back-up är nodvänding kommer andra som är i närheten att komma (tack o lov). Det handlar ju om vilken kod de använder.
    Och i väldigt många fall överdriver dom antalet poliser. Det kan vara ett skitärende ändå ska det stå en hel drös med poliser och titta på. Och det finns flera andra ex på att polisen använder resurser fel. Sen har polisen i USA helt fel sätt att hantera situationer. Dom får lära sig att vara aggressiva och att skjuta väldigt snabbt trots att det skulle gå att lösa situationen på annat sätt. Det går inte komma ifrån att deras teknik inte fungerar våldet blir bara värre.
  • Flashbulb

    Då ska vi se här. Vitingen förstår inte hatet mot dem? Aww vad puttinuttit. Man är jävligt bra på att peka finger åt andra människor men när de själva drabbas är det inte lika roligt. Folk har tröttnat på er.
    Se bara på exempel här i Sverige.

    Nekad inträde på krogen för att "utlänningskvoten" är fylld, nekad arbete pga utländskt namn. nekad köp av bostadsrätt för att "såna som dig" vill vi inte ha i våran förening. Låt oss fortsätta mer globalt och se vad vitingen har ställt till med.

    Världskrig, utrotning av människor, bombningar av kärnvapen, förslavandet av svarta människor. Våldtäkt av mellanöstern och hittepå om att länder har "massförstörelsevapen". Miljontals oskyldiga kvinnor, barn och familjer är dödade pga vitingens maktmissbruk och nu sprider vitingen virus över hela världen och orsakar massdöd av människor och länders ekonomier.

    Vitingen är såååå himla stolt över sin vita hudfärg att de ligger på stranden varje sommar för att sola sig lika bruna och fina som alla färgade människor ute i vår värld. Gör mig en tjänst viting. Du måste bevara din vithet!! Undvik solen framöver. Man vill inte se feta och överviktiga vitingar på stranden som är såå stolta över att vara vita.

    Den bortskämda vitingen gnäller över "coronavirus" när BLM är ute och demonstrerar men när svensken sitter och trängs på restauranger och krogar är det helt OK. Fyfan.

    VIT? NEJ TACK!  Stackars jävla människor för all helvete vitingen har ställt till med. Fyfan.

  • Vanillaextract
    Flashbulb skrev 2020-06-29 23:05:36 följande:

    Då ska vi se här. Vitingen förstår inte hatet mot dem? Aww vad puttinuttit. Man är jävligt bra på att peka finger åt andra människor men när de själva drabbas är det inte lika roligt. Folk har tröttnat på er.
    Se bara på exempel här i Sverige.

    Nekad inträde på krogen för att "utlänningskvoten" är fylld, nekad arbete pga utländskt namn. nekad köp av bostadsrätt för att "såna som dig" vill vi inte ha i våran förening. Låt oss fortsätta mer globalt och se vad vitingen har ställt till med.

    Världskrig, utrotning av människor, bombningar av kärnvapen, förslavandet av svarta människor. Våldtäkt av mellanöstern och hittepå om att länder har "massförstörelsevapen". Miljontals oskyldiga kvinnor, barn och familjer är dödade pga vitingens maktmissbruk och nu sprider vitingen virus över hela världen och orsakar massdöd av människor och länders ekonomier.

    Vitingen är såååå himla stolt över sin vita hudfärg att de ligger på stranden varje sommar för att sola sig lika bruna och fina som alla färgade människor ute i vår värld. Gör mig en tjänst viting. Du måste bevara din vithet!! Undvik solen framöver. Man vill inte se feta och överviktiga vitingar på stranden som är såå stolta över att vara vita.

    Den bortskämda vitingen gnäller över "coronavirus" när BLM är ute och demonstrerar men när svensken sitter och trängs på restauranger och krogar är det helt OK. Fyfan.

    VIT? NEJ TACK!  Stackars jävla människor för all helvete vitingen har ställt till med. Fyfan.


    Jag antar att det var rasister som dessa du pratade om TS. Som du ser är dessa människor inte helt friska och rasister tar ingen på allvar, det är bara att ignorera. Finns ingen anledning att ta åt dig. Människor som är så inrotade i blint hat mot någon ras är bortom räddning liksom. 
  • KlantSmurfen
    Ocdkille skrev 2020-06-29 22:43:34 följande:
    Vad har inte stämt med det jag har skrivit? Och visst nazist var kanske fel ord för man kan ju vara rasist utan att köpa resten som nazismen stod för.

     Börja med att faktagranska dina egna inlägg och kolla om de stämmer med verkligheten, bifoga länkar till statistik mm i
    "Och visst nazist var kanske fel ord för man kan ju vara rasist utan att köpa resten som nazismen stod för."
    kanske fel ord? är det så mycket bättre att ordbajsa rasist?


    Börja med att faktagranska dina egna inlägg, bifoga länkar till statistik mm

  • Jemp
    Fonorona skrev 2020-06-25 18:08:37 följande:

    Kan vara TW:

    Jag vet inte om fm kommer att ta bort detta eller inte, allting ska vara politiskt korrekt överallt så ifall jag råkar säga något fel och bryter pk lagen~ ber jag om ursäkt.

    Nu har jag fått det sagt.

    Hur som haver, angående BLM (förkortat Black Lives Matter) har det varit mycket fuzz om nu den senaste tiden och jag måste säga vilket äckligt år det här varit i vår värld än så länge. Jag hör dåliga saker om ljushyade (gillar inte säga svart/vit egentligen, låter inte fint.) människor, att vi är mindre värda och hemska efter det som hände med Floyd's död (En ljushyad polis mördade honom) . Ja, han hade en mörk hy och ja jag vet om hur USA är med rasismen som pågått hur länge som helst (rasism är ett "rasistiskt" ord förresten, tänk på det)...men det var ett mord på en människa, vad hade det varit ifall mannen var ljushyad? Jag förstår inte varför hudfärg spelar roll över huvudtaget för det är hur sorgligt som helst. Vi är alla människor, men varför kategoriserade i olika värde pga hudfärg? Jag har ljus färg på huden, vad har jag gjort? Dessutom finns det människor som inte vill ha kvar polisen efter mordet, hur kan folk samtycka med det? Utan polis = Ingen hjälp i nödläge. Och vad händer då? Resultatet vet ni nog själva. Jag hajar inte med när det gäller hatet mot ljushyade personer.

    För er som samtycker om att ogilla ljushyade människor pga allt detta, vad är er åsikt? Varför är det såhär?


    Du har nog inte förstått problematiken.
  • Jemp
    Konservativ skrev 2020-06-29 05:57:54 följande:

    Du är fruktansvärt oförskämd som kallar mig nazist. Nä, man är inte nazist bara för att man inte håller med Aftonbladets propaganda. Visst finns det fall där svarta behandlats illa.Precis som det finns fall där vita behandlats illa av polisen. Det är ett faktum att svarta står för långt fler mord och fattigdom är ingen jävla ursäkt!

    Vilka håller de svarta i fattigdom, vilka splittrar de svarta familjerna? Om du nu är så mån om de svarta borde du veta svaret på det.


    Så du tycker det är vettigare att förklara kriminalitet med hudfärg än med fattigdom?
  • Konservativ
    Jemp skrev 2020-06-30 19:34:44 följande:

    Så du tycker det är vettigare att förklara kriminalitet med hudfärg än med fattigdom?


    Var skrev jag det?! Kriminaliteten beror på flera saker men främst två: eget val och frånvarande fäder.
  • Konservativ
    Jemp skrev 2020-06-30 19:34:44 följande:

    Så du tycker det är vettigare att förklara kriminalitet med hudfärg än med fattigdom?


    Var skrev jag det?! Kriminaliteten beror på flera saker men främst två: eget val och frånvarande fäder.
  • ThreeCherries
    Sogol skrev 2020-06-27 09:26:31 följande:

    Ah "det goda hatet."

    Problemet är att hat leder till mer hat. Det är inte bara vita människors butiker som blir plundrade när det blir kravaller.


    Det goda hatet, finns det? Inte enligt mig. Tror inte hat tar oss dit vi behöver komma. Om vi vill vara fria och lyckliga människor personligen eller om vi vill ha sund utveckling och framgång i samhällets olika problem etc. Hatet är inte lösningen. Nej, det jag konfunderas över då och då är hur lite förståelse man har för att hat blir reaktionen när man upplever sig förtryckt. Förespråkar inte hat, det jag säger är att jag samtidigt inte är chockad över svarta som hatar vita och jag skulle inte kalla det rasism eller hävda att "offret" som hatar "förövaren" är lika som när "förövaren" först hatar "offret". Tack för din respons btw. Håller med dig, så fruktansvärt bedrövligt med alla svarta som förlorat business eller sina liv etc pga protester som spårat ur.
Svar på tråden BLM: Är "vita" personer hatade?