• Bär

    BIM September 2023

    Såg ingen sån här tråd så skapar en!

    Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

  • Svar på tråden BIM September 2023
  • Bär

    Jag har haft sådana fruktansvärda ÄL-smärtor (åtminstone vad jag tror att det är) sedan igår. ÄL borde ha skett kring 24 (+- 1 dag) om jag jämför med tidigare månader och igår hade jag så ont. Jag har alltid ont vid ÄL numera, men igår var värst. Det ilade till och från hela kvällen, särskilt på höger sida och just ilningar har jag inte känt tidigare. Känner mig typ öm idag.
    Någon som haft liknande? 🤔 

  • Anonym (Anonym)

    Hur gör ni andra när det inte tar sig? Jag är så extremt ledsen och det enda jag tänker på just nu är att bli gravid.. Är verkligen stressad över det. Behöver nog egentligen mest skriva av mig, tycker detta är så jobbigt.

  • Syskonförsök

    Håller helt med❤️ de är tyvärr inte så mycket att göra mer än hoppas på nästa ägglossning. Vi har 15 försök i bagaget nu och ska försöka 16e (räknar med ett missfall  då fem månader sedan)? de är så jobbigt när det tar sådan tid. Första ungen gick på försök två så var inte beredd på detta. Nu har jag till och med bytt jobb för det förra var så stressigt, allt planeras för att bli gravid just nu så ja de upptar mycket i huvudet!


    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-27 08:45:46 följande:

    Hur gör ni andra när det inte tar sig? Jag är så extremt ledsen och det enda jag tänker på just nu är att bli gravid.. Är verkligen stressad över det. Behöver nog egentligen mest skriva av mig, tycker detta är så jobbigt.


  • Cinapuffen
    Bär skrev 2023-08-27 08:33:00 följande:

    Jag har haft sådana fruktansvärda ÄL-smärtor (åtminstone vad jag tror att det är) sedan igår. ÄL borde ha skett kring 24 (+- 1 dag) om jag jämför med tidigare månader och igår hade jag så ont. Jag har alltid ont vid ÄL numera, men igår var värst. Det ilade till och från hela kvällen, särskilt på höger sida och just ilningar har jag inte känt tidigare. Känner mig typ öm idag.
    Någon som haft liknande? 🤔 


    Så hade jag med. Var öm i ca 2 dagar, typ som mensvärk. 😮?💨
  • Anonym (1986)

    skriver in mig på listan fastän jag har oregelbunden mens pga amning och inte vet när äl blir nästa gång. senaste menscykeln (och första på två år) blev 49 dagar lång, fick mens igår. glad ändå att mensen vill komma trots amning och graviditeter under de senaste 2 åren.
    någon mer som ammar? 



    1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    1/9 oväntadedrömmen, 2a barnet, 12e försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?


    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket


    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket


    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    24/9 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
  • Alvedon83
    Anonym (1986) skrev 2023-08-27 11:43:37 följande:

    skriver in mig på listan fastän jag har oregelbunden mens pga amning och inte vet när äl blir nästa gång. senaste menscykeln (och första på två år) blev 49 dagar lång, fick mens igår. glad ändå att mensen vill komma trots amning och graviditeter under de senaste 2 åren.
    någon mer som ammar? 


    Jag ammar, blir morgon och kväll och så litegrann på natten. Har varit rädd att det hämmar äl men enligt temp så har jag äl och jag har haft regelbunden mens i flera månader. 
  • EJT
    Lele88 skrev 2023-08-26 10:36:42 följande:

    Fick igår på Äl +7 lite beige/rosa på pappret vid ett toalettbesök. Idag var det istället lite brunt när jag torkade mig en gång. Haft lite svag molvärk små korta stunder. Nu hoppas jag ju på nidis, men har aldrig haft det innan. Eller kan mensen komma tidigare om kroppen misslyckats att släppa ett ägg? Bim borde inte vara förrän fredag eller lördag om jag går på Äl-test.


    Tror definitivt på en nidblödning (om du inte brukar ha spottings annars)! I rätt tid och låter precis som när jag fick nidblödning med dottern.
  • EJT

    Lite konfunderad.  Jag tycker mig ha fått positivt på dessa ägglossningstest, men får inte positivt på digitalt test? Dock när detta test var som allra tydligast positivt (imorse) så felade det digitala testet och jag hade redan tömt ut kisset så jag kunde inte ta ett nytt. Så kanske missade jag bara den absoluta toppen med det digitala testet? Jag räknar nog detta näst längst ner (från imorse) som positivt ändå. 

    Jag har också haft världens molvärk hela dagen, så antar att det är ett gott tecken att ÄL kanske är på G...

  • Anonym (1986)
    Alvedon83 skrev 2023-08-27 12:43:57 följande:
    Jag ammar, blir morgon och kväll och så litegrann på natten. Har varit rädd att det hämmar äl men enligt temp så har jag äl och jag har haft regelbunden mens i flera månader. 
    Okej. Jag ammar ganska mycket på natten, eller används som snutte i alla fall 😅 hur gammal är ditt barn som ammas och hur länge har du haft mens sen förlossningen?
  • Alvedon83
    Anonym (1986) skrev 2023-08-27 16:55:05 följande:
    Okej. Jag ammar ganska mycket på natten, eller används som snutte i alla fall 😅 hur gammal är ditt barn som ammas och hur länge har du haft mens sen förlossningen?
    Barnet är snart 2år, fick tillbaka mensen när hen var ett år och en månad. Blev gravid och fick missfall i februari, efter det har vi kämpat på men ingen lycka än.
Svar på tråden BIM September 2023