• Bär

    BIM September 2023

    Såg ingen sån här tråd så skapar en!

    Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

  • Svar på tråden BIM September 2023
  • Anonym (Anonym)
    Riode skrev 2023-08-18 09:54:55 följande:

    Jag har redan gett upp försöket den här månaden, brukar alltid få massor av fertilt sekret men det har lyst med sin frånvaro nu när jag tagit lite inositol "bara för att" (har alltså inga symtom av PCOS eller oregelbunden mens) och läser nu att det tydligen sänker LH-nivån också?! Det var ju inge bra när jag vill ha ägglossning.. 🙃
    Så dumt av mig, ska strunta i alla "det här kan stärka cykeln" råd och bara köra på framöver. Hoppas ni alla får pluss den här månaden och att vi inte syns i fler trådar framöver! 😜😂


     


    Att ta inostisol kan som sagt förstöra en fungerande menscykel. Det ska egentligen bara tas om du har väldigt oregelbunden cykel och sällan får ÄL.


    Hoppas du har ÄL trots att du inte får utslag på test eller rätt sekret! ❤️ 

  • Anonym (Temp)
    Anonym (TarraL) skrev 2023-08-14 21:06:42 följande:

    Har precis haft min första mens efter MF/MA. 


    Vanligtvis brukar min cykel se ut som följande: mens 5 dagar, ÄL CD 12-13, total cykellängd 25-26 dagar.


    Nu varade mensen bara i 3 dagar, dock mer intensiv än vad den brukar vara, både i smärta och mängd. Är rädd för att missa ÄL eftersom den borde komma tidigare iom att mensen var så kort. Tempar varje morgon nu men har inte gjort det sen maj månad så vet inte hur säker algoritmen är.

    Någon med erfarenhet och hur var det för er?


    Algoritmen kan aldrig förutsäga ÄL, men den kan gissa ok om den har bra data som underlag och du vanligtvis är regelbunden.
  • Anonym (Temp)
    cutepenguin skrev 2023-08-17 16:16:47 följande:

    Lele88

    Vill lägga till också att mitt ökade jättesnabbt den här månaden. Fick negativt på morgonen (supersvag!) och på eftermiddagen var strecket starkare än kontrollstrecke. Men det är som sagt bara att ligga i nu några dagar så missar ni det inte! 🥰


    Du skriver "på morgonen" - du har koll på att man med stickor ska testa mellan 10 och 20? Då är hormonet som starkast 🙂
  • cutepenguin
    Anonym (Temp) skrev 2023-08-18 17:04:47 följande:
    Du skriver "på morgonen" - du har koll på att man med stickor ska testa mellan 10 och 20? Då är hormonet som starkast 🙂

     


    Det var Clearblue digital jag använde. Dessa ska tas med morgonurin enligt deras instruktioner 😊 Men upplever att de mäter bra över hela dagen varför jag använt dom under olika tider på dagen. Fick starkt positivt på kvällen, följande morgon, och lunch, och sen negativt på kvällen.

  • cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-08-18 17:09:13 följande:

     


    Det var Clearblue digital jag använde. Dessa ska tas med morgonurin enligt deras instruktioner 😊 Men upplever att de mäter bra över hela dagen varför jag använt dom under olika tider på dagen. Fick starkt positivt på kvällen, följande morgon, och lunch, och sen negativt på kvällen.


     


    Rättar mig själv, det står att det kan tas när som helst under dagen. Men man ska inte ha gått på toa på 4 timmar 👍🏼 Och helst ta det samma tid/er varje dag.

  • Anonym01082121


    Hoppar in här. Hoppas att nästa bebisen kommer till snabbare än förra. Med både MA och mf innan i bagaget. Fick även ett mf i januari iår och tog en paus efter senaste missfallet.  Känner mig nu starkare igen och bebis verkstaden är igång igen 🤗🤗

    1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket



    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket 
  • Riode
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-18 09:57:07 följande:

     


    Att ta inostisol kan som sagt förstöra en fungerande menscykel. Det ska egentligen bara tas om du har väldigt oregelbunden cykel och sällan får ÄL.


    Hoppas du har ÄL trots att du inte får utslag på test eller rätt sekret! ❤️ 


    Hade verkligen ingen aning! Det första som dykt upp jag läst är att att det skulle vara positivt för fertilitet för alla, bara ännu bättre för de med oregelbunden cykel/PCOS osv..

    Tack för lyckönskan iallafall men har verkligen aldrig känt såhär i kroppen sen jag slutade med hormonella preventivmedel liksom, det är helt dött med alla tecken. Hoppas verkligen det här löser sig tills nästa cykel, tog inte ens så stora mängder 😫
  • EJT
    Riode skrev 2023-08-18 22:21:44 följande:
    Hade verkligen ingen aning! Det första som dykt upp jag läst är att att det skulle vara positivt för fertilitet för alla, bara ännu bättre för de med oregelbunden cykel/PCOS osv..

    Tack för lyckönskan iallafall men har verkligen aldrig känt såhär i kroppen sen jag slutade med hormonella preventivmedel liksom, det är helt dött med alla tecken. Hoppas verkligen det här löser sig tills nästa cykel, tog inte ens så stora mängder 😫
     Är du alltså bara på din andra cykel sedan du slutade med hormonella preventivmedel? (Såg att du är på andra försöket med första barnet). 

    Om det är så, sitt lite lugnt i båten tycker jag! Mixtra inte med naturläkemedel etc. Kroppen har ju, om det är så tätt inpå, inte ens hunnit återhämta sig från tiden med hormonella preventivmedel tänker jag? 

    Så jag skulle personligen låta bli varenda huskur innan kroppen fått ställa om. Jag vet inte heller hur länge du stått på preventivmedel - men kroppen förändras ju och även ens fertila tecken. Lär känna din kropp nu, och låt det ta ett tag! Det är ditt första barn och bland dina första försök, förstör inte din naturliga menscykel med saker du inte har koll på påverkar kroppen. Låt din kropp sköta sig och våga lita på den tänker jag ☺️ Det tar ofta flera månader och uppemot ett år att bli gravid för personer helt utan några fertilitetsproblem. 

    Ang fertilt sekret, kollar du bara i trosorna/när du torkar dig eller för du upp fingrar och "tar ut" lite sekret från tappen? En sak som förändrats för mig senaste åren är att jag tidigare kunde kolla sekret enbart genom att kolla papper, men nu måste jag fiska fram det för att kunna göra min analys bättre. Så det är ett tips!

    Jag missade mitt fertila sekret först för jag trodde kroppen skulle bete sig precis som för x antal år sen... 

    www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes Denna är jättebra tycker jag om du inte sett den!
  • EJT

    För mig verkar det kanske vankas ägglossning. Inte positivt på något test ännu, men fertilt sekret sen igår och jag brukar bara ha det en 3 dagars max när jag går på munkpeppar. Dvs ganska kort fertil period. Så jag tror på kanske positivt äl-test idag eller imorgon och så ägglossning här kommande dagarna då. Hoppas det blir så! Lite skadad sen ägglossningen uteblev förrförra cykeln. 

  • Riode
    EJT skrev 2023-08-19 06:01:43 följande:
     Är du alltså bara på din andra cykel sedan du slutade med hormonella preventivmedel? (Såg att du är på andra försöket med första barnet). 

    Om det är så, sitt lite lugnt i båten tycker jag! Mixtra inte med naturläkemedel etc. Kroppen har ju, om det är så tätt inpå, inte ens hunnit återhämta sig från tiden med hormonella preventivmedel tänker jag? 

    Så jag skulle personligen låta bli varenda huskur innan kroppen fått ställa om. Jag vet inte heller hur länge du stått på preventivmedel - men kroppen förändras ju och även ens fertila tecken. Lär känna din kropp nu, och låt det ta ett tag! Det är ditt första barn och bland dina första försök, förstör inte din naturliga menscykel med saker du inte har koll på påverkar kroppen. Låt din kropp sköta sig och våga lita på den tänker jag ☺️ Det tar ofta flera månader och uppemot ett år att bli gravid för personer helt utan några fertilitetsproblem. 

    Ang fertilt sekret, kollar du bara i trosorna/när du torkar dig eller för du upp fingrar och "tar ut" lite sekret från tappen? En sak som förändrats för mig senaste åren är att jag tidigare kunde kolla sekret enbart genom att kolla papper, men nu måste jag fiska fram det för att kunna göra min analys bättre. Så det är ett tips!

    Jag missade mitt fertila sekret först för jag trodde kroppen skulle bete sig precis som för x antal år sen... 

    www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes Denna är jättebra tycker jag om du inte sett den!
    Nej, har varit utan preventivmedel några år nu så menade att jag inte känt mig så "torr" och utan känningar av ägglossning sedan dess alltså. Jag känner min kropp. Förhoppningsvis är det tillbaka nästa cykel och jag inte förstört något. 
Svar på tråden BIM September 2023