• Anonym (I)

    Intentioner

    Om en player vet att en tjej endast vill seriöst, varför fortsätter han ens med henne? Om han vet att han inte har samma intentioner som hon.

  • Svar på tråden Intentioner
  • Fjäril kär
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 16:20:57 följande:
    Jo men om han är player men inte fått sex av mig, vad är hans poäng då?
    Att fortsätta jaga dig tills du ger efter. Att ge efter kan dessutom betyda olika saker. Allt beror på hans egen plan och syfte. Det kan ibland handla om att charma sig till nakenbilder, sexchattar, telefonsex, camsex eller få dig att göra olika tjänster.  Träffas ni så kan det vara så att han får dig att hångla med honom, suga av honom eller i slutändan få sex.  Allt handlar om hur långt hans envishet går och hur mycket charm du faller för.  
    Frågan är bara om du vet att han är en player så varför är inte det en röd flagga för dig? Han kommer inte att ändra sig och han kommer inte att bli kär i dig. Players har inte fasta förhållanden. 
  • Anonym (I)
    Fjäril kär skrev 2024-03-20 16:56:01 följande:
    Att fortsätta jaga dig tills du ger efter. Att ge efter kan dessutom betyda olika saker. Allt beror på hans egen plan och syfte. Det kan ibland handla om att charma sig till nakenbilder, sexchattar, telefonsex, camsex eller få dig att göra olika tjänster.  Träffas ni så kan det vara så att han får dig att hångla med honom, suga av honom eller i slutändan få sex.  Allt handlar om hur långt hans envishet går och hur mycket charm du faller för.  
    Frågan är bara om du vet att han är en player så varför är inte det en röd flagga för dig? Han kommer inte att ändra sig och han kommer inte att bli kär i dig. Players har inte fasta förhållanden. 
    Han har sagt att han har känslor för mig men vet inte om jag ska lita på det.
  • Anonym (h)
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 16:59:45 följande:
    Han har sagt att han har känslor för mig men vet inte om jag ska lita på det.
    Känslor ja, men inte den enkla meningen "Jag älskar dig"?, ha känslor för någon väger inte lika mycket, du ska liksom leva på hoppet, gå inte på den. Gå inte på någon som säger De har känslor eller de har starka känslor. Inte samma sak. De har moroten framför dig, vill bara du ska följer efter som nån åsna. Öppnar en dörr lite på glänt, har den stängd lite på glänt, så spelare en player. Alltid ryggen fri. 
  • Anonym (?)
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 16:59:45 följande:
    Han har sagt att han har känslor för mig men vet inte om jag ska lita på det.
    Bestäm dig! Dra över honom och se vad som händer. Tänder du på honom? Vill du ha sex med honom?
  • Fjäril kär
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 16:59:45 följande:
    Han har sagt att han har känslor för mig men vet inte om jag ska lita på det.
    Det ingår i spelet. Såklart han kan ha känslor på något sätt . Han kan självklart vara attraherad eller nyfiken eller tycka om dig - du är förmodligen en schysst person. Men det betyder inte automatiskt att han är kär. Kärlek är något helt annat. 
  • Anonym (h)

    Jag har haft fast förhållande med en player, mitt ex. Han läste in precis vad han trodde jag ville ha, så han satt och fika med små kaffekoppar hemma hos min familj m.m. 

    Min första bedömning, intryck av honom var att han var en player så jag tog inte honom så seriöst först. Jag blev tom förnärmad på vår första dejt och sa åt honom om något, att så säger man inte. Trodde inte jag skulle träffa honom mer efter det. 

    Vi var ihop ett bra tag skulle jag säga, över ett år och något där till någonstans... 

    Där var ingen nära känslomässig anknytning. Han var kaxig, ryckig som fan, kunde också vara gullig som fan om han ville det. Ingen kunde komma honom nära. Då tröttnar man. Jag gör det. Så funkar jag. Det var ingen förlust när det tog slut. Jag gick där och tänkte: Ska mitt hjärta inte vara krossat nu? Jag mådde bättre än när jag var med honom! Jag trodde jag mådde dåligt av andra anledningar, så visade det sig att det var för att jag var ihop med han! Jag gick som på moln efteråt. Jag hade en sjuk vana om jag mådde dåligt, var stressad, att det alltid var mitt fel. Jag har alltid varit beskyddande om alla andra, hård mot mig själv. Där var signaler att det var vi som var det feta problemet, men så om igen tänkte jag, det är nog jag (så typiskt!), jag ska hänga i här då, spela med...Vi älskade otroligt sällan, otroligt sällan (måste upprepas), så det finns players där ute som inte bara har någon för det (fast man kan ju tro det): Vet du vad? Jag tror han gjorde sitt bästa, sitt absolut bästa, när det kom till mig, men det räckte inte, det räckte inte på långa vägar. 

    Sist jag kollade bor han fortfarande på samma adress, själv, och gjort så skitlänge när vi var ihop. Då pratade han mycket om att han skulle flytta. Inte flyttat på hela denna tid! Det är ju galet! Det var han som alltid tog upp att han skulle flytta, inte jag.  Jag kollade bara för skojs skull när jag ändå själv gick hos en kurator och vi skulle plöja igenom hela mitt liv, kärleksliv, och varför det såg ut som det gjorde, varför jag mådde som jag mådde. Jag tror han fick fem minuter av min tid hos kuratorn, där var inget mer att plöja igenom. Jag hade glömt hans efternamn (Pinsamt) så det fick jag först ta reda på innan något annat. Kommer ihåg den förvånade blicken från kuratorn och någon annan jag sa det till. Nej, jag kom inte ens ihåg hans efternamn, så var det med det. 

    Om han inte hamnar hos en psykolog och vill reda ut sig själv varför han är en player kommer han aldrig ha ett normalt förhållande. Det kan se normalt ut på ytan (vi såg väldigt normala ut), men det är det inte. Du kommer inte få det du vill ha, det du tänker på när du tänker på förhållande, familj... och så vidare. Han kan inte ge dig det. Har inget med dig att göra, sötnos. Har allt med han att göra. Vill han inte söka hjälp för det, knåda igenom sig själv så han inte längre är en player, kommer han fortsätta vara en. Jag tror mitt ex fortfarande är det om jag nu ska döma ut han för att han bott ensam på samma gamla adress all denna tid när alla andra skaffar sambos och barn...

    Tänk på vad DU vill ha ut av en relation. Kan du få det med honom? Hur mår du i detta nu med honom? Osäker? Hum... det är för han vet hur han ska spela dig. 

    Jag hade en förkärlek att dra till mig bl a players, men de hade ingen värst nytta av mig. Jag hade nämligen också anknytningsproblem, fick jag lära mig i efterhand. Jag var ingen female-player för det, men jag uppvisade andra saker som kommer från anknytningsproblem. 

    Deras språkbruk till andra tjejer de visste de lätt kunde få i säng var... blä. De skulle aldrig ha vågat skriva så till mig. De anpassar sig, vet du. Också en del av spelet. Fortfarande en player. 

    Du måste bena i varför du är så kär i denna kille, är det för du har en bild av hur ni ska ha det sedan? Är den ens möjlig? Vad tror du? Jag vet de som när de förstått att de inte kommer få den bilden - då slutar de tråna efter killen/tjejen/playern. Det finns de som blir helt wreckade av en player, bli inte det. Jag har aldrig blivit det. Ingen ska bli det. De är inte värda det. Du är värd mer. 

    Tänk på vad du vill ha. Skilj på verklighet och dröm. Skilj på vision och mål. 

  • Anonym (E)
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 16:59:45 följande:
    Han har sagt att han har känslor för mig men vet inte om jag ska lita på det.
    Nej det är klart du inte ska. Om du VET att han är en player och att det är så han behandlar dig så måste du fatta att han säger allt för att få dig dit han vill.

    Så frågan är mest, hur vet du att han är en player? Hur vet du att han inte har samma intentioner?
  • Anonym (I)
    Anonym (E) skrev 2024-03-20 17:49:40 följande:
    Nej det är klart du inte ska. Om du VET att han är en player och att det är så han behandlar dig så måste du fatta att han säger allt för att få dig dit han vill.

    Så frågan är mest, hur vet du att han är en player? Hur vet du att han inte har samma intentioner?
    Om han har tendensen att försvinna. Är han en player då?
  • Anonym (E)
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 23:12:36 följande:
    Om han har tendensen att försvinna. Är han en player då?
    Nej.
  • Fjäril kär
    Anonym (I) skrev 2024-03-20 23:12:36 följande:
    Om han har tendensen att försvinna. Är han en player då?
    Inte nödvändigtvis men troligt.  Han kan ju för all del dejta andra . Har ni avstånd mellan er och ni inte uttalat är ihop så kan han ju träffa andra så mycket han vill. 
Svar på tråden Intentioner