• xxmeyaxx

    * Roliga händelser under förlossningen *

    Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

    Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

    OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer!

  • Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • kristallen
    Lägger till en också då

    Lite kul är den nog !

    Hade precis kommit in till förlossningen och fått morfin för att kunna få sova lite efter nästan två dygn vaken. Min käre då sambo sa att han skulle va vaken och massera min rygg. Men det höll väl han på i knappt fem minuter sen sov han som en stock !!
    Kl var då ca 2 på natten, kl 5 så ringde jag på BM hade då såå skit ont. Då vaknar min man och frågar om han sak följa med eller inte!
    Snacka om att inte va med riktigt !!!
    Mamma till Kristoffer&Alexander
  • emmish

    Kom på en sak. Efter förlossningen skulle de ta bort moderkakan som bara vägrade komma ut. Hysteriskt rädd för sprutor som jag är fick de sätta i dubbla dos med lugnade innan de fick ta ett HB i fingret. När jag ligger där och de är nere och syr och grejar så är det en låt på radion. Jag minns fortfarane inte vilken men, jag minns att jag sa: "Stäng av den där jävla låten. Jag hatar den. *SNYFT SNYFT* Jag tycker bara om Robbie Williams." Hmm, var så väldigt ynklig då =)

  • Det blåa huset

    Jag fick inte den förlossning jag tränat inför men den blev kanon iaf. Förra fredagen tittade en liten kille ut efter ett akut kejsarsnitt. Vändningförsöket vi skulle göra gick åt skogen så det blev bara att lägga sig på operationsbordet.

    Narkosläkaren var en toppen"kille" som visste vad han gjorde. Min spruträdsla kom av sig när han hade satt ryggbedövningen som knappt kändes. Jag bad honom skriva upp sitt namn på en lapp så jag kunde rekommendera honom till alla jag känner. Skrattande


    Mamma till Are 19/5 -06 ♥
  • SpecialK

    Jag tyckte det var jättekul att prata efter lustgasen, och jag bad alla frenetiskt att lyssna på min röst och sa "men visst låter jag som en kråka, hör.. nu låter jag som en kråka ju"

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *