• Tuss 1981

    Knöl på halsen

    hej

    jag har själv svullna lymfkörtlar o har ahft dem i över ett halvår nu. går till läkaren regelbundet (ca 1 gång månad till var annan månad) och kollar dem. fick remiss till punktion men då var de för små för att sticka i

    jag är hypokondriker och är livrädd för cancer så därför stirrar jag upp mig för ingenting

    nu har min dotter fått knölar o ljumsken och det är en stor samt några små.
    ska ringa läkaren i morgon för att kolla upp dem. hon har haft dem vad jag vet i ca 2 månader nu

    ja oftast är det ingenting. men men ska ALLTID kolla upp om man märker att man har svullna lymfkörtlar som inte försvinner

    lymfkörtlarna sitter i halsen (vid käkbenet speciekkt) armhålan ut mot armarna och ner mot bröstet, ljumskarna

    men de kan dyka upp på andra ställen med. de är där för att skydda kroppen mot infektioner mm. så om kroppen inte mår bra så sätter lymferna igång och motarbetar det "okända" i kroppen. just därför är risken "stor" att man kan få lymfcancer eftersom det "onda" dras mot körtlarna.

    nu var det en mycket enkelt beskrivning på lymferna o cancer mm. men jag är ingen sjukvårdspersonal på det viset så jag bara försöker berätta vad vi har fått höra när jag varit i kontakt emd läkarna för mina lymfer


    //Tuss - semester
Svar på tråden Knöl på halsen