Telia abonnemang
Hur lång tid har man på sig att säga upp sitt telia abonnemang? Man har väl ångerrätt? Vore trevligt ifall någon kunde svara!
Hur lång tid har man på sig att säga upp sitt telia abonnemang? Man har väl ångerrätt? Vore trevligt ifall någon kunde svara!
Det verkar som om du har skrivit på ett avtal som sträcker sig 12 månader framåt och om du DÄREFTER vill avbryta det så har du tre månaders uppsägningstid på dig. Ett vanligt sätt att få folk att stanna kvar längre än dom egentligen skulle vilja...
Okej men min bindningstid är 24 månader?
Surt, även om man har 3 månader på sig så går den tydligen ut idag :(
från telias hemsida;
12.2 Kunden har rätt att säga upp avtal om Tjänst utan iakttagande av uppsäg-ningstid. Om avtalet gäller för viss bindningstid får Kundens uppsägning verkan vid utgången av bindningstiden. Om ändring av avtalsvillkor enligt punkt 13 meddelas under bindningstiden, har Kunden rätt att säga upp avtal om Tjänst med verkan från ändringens ikraftträdande om ändringen är till Kundens nackdel och denna nackdel inte är av ringa betydelse. Uppsägning av avtal med bindningstid på grund av sådan villkorsändring ska göras senast sju dagar innan ändringen träder i kraft. Kunden anses ha accepterat ändringen om Tjänsten nyttjas efter ändringens ikraftträdande.
12.3 Uppsägningen ska vara skriftlig om part begär det.
12.4 Har Kunden sagt upp avtal om Tjänst stängs Tjänsten snarast efter uppsägningen eller vid den senare tidpunkt som Kunden önskar.
Avtalen som Telia har är inte värda ett skit. De kan ändra när som helst så att man förlorar på det. Jag är SÅÅÅÅÅ missnöjd och verkar aldrig kunna avsluta deras avtal, då det bara förlängs ohc förlängs utan att de kan förklara varför.
Ringde dit idag, kan tydligen inte säga upp mitt abonnemang, surt... men kan man inte ändra månadskostnaden på nått vis? Jag får räkning för kvartal så då blir det en stor räkning på en gång ist, vilket inte är så himla kul :(
Angelstorm du kan ringa till Telia och säga att du vill ha räkning en gång i månaden.
Okej, tack så mkt.
Sedan måste jag fråga.
Jag tänkte sälja min mobil som jag köpte i samband med abonnemanget men kvittot o garantin står i mitt namn.
Behöver man föra över till annan ägare eller är det bara att ge kvittot/garantin som gäller?
Àngelstorm: Ang kvitto på mobilen så spelar det ingen roll vilket namn den står i. Det är kvittot/garanti-kvitton som måste existera bara. Inga problem.
AdrianK: Är du helt säker? Vill ju inte få skit för att jag sålt en mobil me garantin i mitt namn ;(
Jag skulle kolla för säkerhets skull.
På Plus hade de ett inslag om barnvagnar förra året som sålts vidare innan garantin gått ut, då gälde inte garantin eftersom den ägaren som nu ägde barnvagnen och (trodde kunden) garantin inte var densamme som köpt den från början.
Funkar nog olika från företag från företag, men det finns tydligen inget lagtvång att acceptera att garantin säljs vidare.
Tycker Telia är kanon! har prövat andra operatörer några gånger, men med surt resultat då de inte har lika bra service. Jag betalar gärna lite mer för utmärkt service och aldrig något strul. Telia rules!
Fast om det inte står något så vad gäller då?