Inlägg från: hälsingejänta |Visa alla inlägg
  • hälsingejänta

    Tråden för smyckestillverkare 5.0

    Oj är den andra snart slut? Lägger till denna på en gång så man slipper backa 511 sidor sen för att leta länken

  • hälsingejänta

    Vad fina saker ni gör hörrni! Jag har gjort lite mer saker, men inte tagit nå kort på det än. Lyckas aldrig få nå bra bilder
    Giz - jag är nyfiken på att se ditt armband! Tvivlar på att det är något att skratta åt!

    Har en del armband jag inte alls är nöjd med jag med, men de är till barn. Får man skylla på det? Gör ju så som jag tror/vet de vill ha dem, inte hur jag vill ha dem. Jaja

    Fått min första beställning också Känns mest jobbigt tror jag, vill jag handla in massa och tillverka i lugn och ro och så får de som vill köpa välja av det jag har. Inte säga, "jag vill också ha ett sånt där". Gjort ett armband till min mamma och hennes väninna ville ha ett likadant. Vill ju inte göra sådana som är lika...hmm..har iaf gjort ett nu som är lika, men inte EXAKT! Fast man ser typ ingen skillnad...

    Lägger väl ut några bilder inom kort...

    Någon mer som längtar efter csn pengar så man kan shoppa pärlor!?

  • hälsingejänta

    Giz- det var väl inte så tokigt! Säkert snyggt på! Du har iaf lagt ner en hel del jobb på det!!

  • hälsingejänta

    Nu äntligen har jag lyckats få några kort på det senaste som man iaf kan se vad det är för något...Måste köpa mig en ny kamera jag med..

  • hälsingejänta

    Hörrni, jag fick ju min första beställning häromdagen (en kopia av ett armband jag gett till min mamma vet ni) och jag har gjort den snarlik min mammas men vet inte vad jag ska ta betalt för den. Hade glömt bort det helt och när mamma skulle ta med den frågade hon vad jag skulle ta för den. Ah, jaha, just ja tänkte jag. Känns hemskt att ta betalt tycker jag, jag kan inte lova någon kvalité och den är ju som sagt inte perfekt med mina missbildade öglor

    Vad tycker ni vore ett rimligt pris? Bild finns i galleriet, det är den tredje, den som heter beställning...

  • hälsingejänta

    Åh jisses! Jag som tyckte att 40 kr lät för mycket Känns som att 140 kr är lite för mycket, kanske när man blivit lite större och mer känd. Typ om man står på marknad eller så, och säljer till okända.

    Tar alla ut ungefär dessa priser? Kan vara bra att veta

    Tror ändå att jag säljer det för kanske, 40 kr. Max 50 kr.

    Fortsätt ändå gärna att säga vad ni tycker är rimligt ni som inte svarat, kul att veta!

  • hälsingejänta

    Hej! Varit borta härifrån ett tag, men tillbaka nu!´

    Jo, jag har frågat förut en gång angående päraffär i Gävle. Fick svar men minns inte! Orkar inte sitta och gå igenom alla sidor heller Så jag slänger ut frågan igen!

  • hälsingejänta

    Mmm, har gjort det, men hittar bara en, en panduroåterförsäljare. Men har för mig att det fanns en annan också, men hittar som sagt den inte någonstans.

  • hälsingejänta

    Sirlig - Har du handlat där någon gång? Eller vet om de har bra priser och kvalité?

  • hälsingejänta

    Är det någon som har tips på vart man kan handla smyckesdetaljer och ämnen i guldpläterat och/eller koppar?

  • hälsingejänta

    Kikat runt lite hos alla, och som vanligt är det massor av fint!!
    Själv har jag inte gjort så mycket mer, men gjorde nyss ett halsband. Mitt första knytis. Blev rätt nöjd. Vet inte hur jag ska bära det dock, hur använder ni det? Provat lite olika, tex. ett varv runt halsen och så låta dem hänga fritt, ett varv runt halsen och så göra en lätt "knut", ett varv runt halsen och så knyta ihop båda ändarna i en knut (tar alltså båda ändarna som hänger löst i en hand och gör en knut av dem) eller två varv runt halsen och hänga löst. Ja får väl se vilken man använder mest =)Hur brukar ni göra?

    Orkar inte knäppa kort nu, är sjuk Förkyld och huvudet spränger och jag har feber Det är iaf i svarta, transparenta silverlined och svarta/klara rocaille. Klara glaspärlor. Tibetsilver och två folierade transparenta längst ner. Handlade pärlor igår för 500 kr fast jag bara skulle köpa lite basgrejer..blev dyrare än jag tänkt. Dessutom när jag beställt av TD för nästan 1000 kr...iaf så kunde jag ju inte låta dem ligga och bara vänta tills den stora beställningen kommer så det blev ett rocaillehalsband i princip. Men fint för det!

    Nä nu orkar jag inge mer..jobbigt att vara sjuk..
    Ha det bra!!

  • hälsingejänta

    snysop - ja jag har tänkt på det men inte gjort det hittils! Just berlocker känns ju väldigt lockande faktiskt då de kan vara rätt dyra annars Ska kika nästa gång jag är på H&M!

  • hälsingejänta

    Tänkte försöka mig på att göra ett långt halsband med en ögla i ena änden så man kan trä igenom den andra änden där det tex. sitter en större pärla. Förstår ni vad jag menar? Själva öglan brukar man göra av rocaille har jag sett men hur gör man? När själva halsbandet är klart så trär ni bara på rocaille tills man får en bra ögla? Sedan då, hur fäster ni? Kan man gå tillbaka med wiren och använda klämpärlor en bit tillbaka? Räcker det?

  • hälsingejänta

    stinaliza - Tack! Helt klart så är ju ditt sätt enklare =) Grattis till plusset!!

  • hälsingejänta

    Okej, någon som vet hur man kan göra med wire? Borde gå att göra samma sak tycker jag. Inte jobbat så mycket med wiren än. TD, du borde veta =)

  • hälsingejänta

    TD - Halsbandet ska vara mestadels i rocaille så därför tänkte jag ta rocaille även till öglan Tycker också att det är finare om öglan passar till hela halsbandet Har du skickat mitt paket förresten?!

  • hälsingejänta

    Tjoho! Jag längtar!! Jag gör det, skulle vara lite kul Haha!

  • hälsingejänta

    NU ska jag åka och hämta mitt paket med pärlor för 866 kr!!!! Jihoo! Massa silver, svart, vitt, rött, brunt och massa annat!! Fast jag har lovat mig själv att jag MÅSTE plugga matte först, sen får jag pärla =)

    Det jag bara saknar är någonstans man kan köpa guldpläterad kedja på metervara, på ca 3 mm? Samt mellandelar och berlocker i guld. Någon som vet?

    Hejs!

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0