Inlägg från: Malin 1971 |Visa alla inlägg
  • Malin 1971

    Kex med smulor

    Hej allihop!

    Ama, din helg var ju toppen ju

    Jelena, vi dyker nog upp på loppisen om inget oförutsett inträffar.

    Monica, jag skulle gärna vilja träffa dig och Simon för det var ju evigheter sedan sist! Jag vet inte än om vi kan komma på fredag, men vi kanske kommer lite senare i så fall.

    Mig spelar ingen roll var det blir. Med så trevligt sällskap så kan jag sitta på gatan om det är så

    Må så gott allihop.

    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Vi kommer också. Fast vi kommer lite senare, vid kl 14.00 ungefär. Arkaden blir la bra
    Ska bli så kul att träffa er alla.

    Svalan, hoppas Isak blir bättre snart.

    Kramar till er alla. Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Jag kanske var lite för optimistisk när jag skrev att vi skulle komma till kl 14.00. Det kan bli 14.30 med....

    Ha det gött.

  • Malin 1971

    Hej tjejer. Ville bara säga att vi inte kan komma på onsdag. Jag ska träffa en gammal kompis i Alingsås då.
    Hoppas att ni får en trevlig fika.

    Kramar Malin

  • Malin 1971

    Hej på er alla!

    Nu är jag också här. Har inte hunnit sitta vid datorn de senaste dagarna. Vi har haft mycket omkring oss på sista tiden.

    Vi har kämpat i åtta dagar nu med att Viktor ska sova i sin egen säng och det har varit rätt jobbigt. Det kom till en punkt där vi kände att det inte gick längre för varken han eller vi fick sova på nätterna och nattningsproceduren kunde ta två timmar innan när han ville ligga och snutta på mig tills han somnade. Inte mycket til egen tid då om kvällarna heller....
    Han sover mycket bättre nu både på dagarna och nätterna men än är inte kampen över...
    Det känns verkligen skitjobbigt när han är ledsen när han ska sova men vad ska man göra?
    Jaja, nog om det nu.

    Hade ni det trevligt på badet i fredags?

    Jag hoppar nog också över barnvagnsbio för Viktor är inte så mycket för att sitta stilla över huvud taget.

    Tupperware hoppar jag också över just nu ia alla fall. Behöver inget speciellt och det känns bara dumt att komma om man ändå inte har tänkt att köpa något.

    Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg.
    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Hej på er tjejer!

    Nu när vi ändå är inne på det här mat, så har jag en fråga till er som är mer erfarna på det planet...
    När ni började introducera smakportioner, hur gjorde ni då?
    Jag har testat en sak och kört den i tre dagar och sedan provat något nytt. Och så har jag gjort hela tiden. Idag sade min syster att hon introducerade en smak i taget och sedan åt hennes barn en hel portion av den och sen testade hon något nytt.
    Och, hur länge ska de äta bara smakportioner innan de får en hel burk på en gång?

    Vi har snart gått igenom hela registret på alla barnmatsburkar och Viktor ätet allt! Jättekul att han är så positiv till att äta allt. Det enda som han inte var så jätteförtjust i var avocado. Men han fick ändå i sig ett par skedar.

    Vi började med gröt på kvällen först. Han var skeptisk i början men nu äter han en och en halv portion gröt på kvällen och han blir förbannad om man inte skyfflar in det fort nog

    Måste bara också berätta att idag somnade Viktor i sin egen säng på bara några minuter utan minsta protest eller gnäll. Det känns helt underbart!!! Hoppas att det inte bara var en tillfällighet utan att det håller i sig nu. Vi var inne på 12:e natten idag som vi har kämpat med detta. På ett sätt saknar jag att sova med honom, men det gick ju inte eftersom ingen av oss fick sova på nätterna. Han sover så himla mycket bättre i sin egen säng.

    Imorgon kan jag inte följa med och bada för vi ska på babymassagen sista gången.

    Men jag satsar på att följa med på fika nästa vecka om inget annat inträffar.

    Må så gott allihopa och ha en trevlig helg.
    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Oj då!

    Då har jag nog gått lite för fort fram med smakerna! Men han har ju varit nöjd och glad ändå som tur är.

    Blir det någon fika nästa vecka? Torsdagen passar mig bäst i så fall.

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Malin

  • Malin 1971

    Hej allihop!

    Men då satsar vi på att hänga med och bada på Valhalla på fredag.
    Ska bli kul. Första gången för Viktors del som han badar i bassäng

    Må så gott. Kramar från Malin o Viktor

  • Malin 1971

    Hejsan tjejer!

    Ama, jag kom på att vi inte alls kan vara med och bada på fredag för vi ska på kalas då. Får väl skylla på amningshjärna eller nåt för det hade jag fullständigt glömt bort
    Hoppas att vi kan komma nästa gång istället.

    Underbarson, ja jag trodde att vi hade fått någorlunda grepp om det här med Viktors sömn men så lätt var det inte. Vi kämpar fortfarande och är inne på natt nr 16 nu. Suck!!! Vi ska till BVC på torsdag så jag tänkte ta upp det med dem då. Vi känner oss rätt så uppgivna nu och skulle kunna ge upp när som helst, men psykologen på BVC har sagt att det kan ta upp till tre veckor för vissa barn, så vi har bestämt oss för att bita ihop lite till. Vi har ju inte så mycket att falla tillbaka på heller. Så som det var innan kan vi ju inte fortsätta att ha det heller.
    Anna Wahlgrens metod är säkert jättebra, men jag vågar inte lägga han på mage och det skulle inte gå heller för den delen för han gillar verkligen inte att ligga så.

    Ja, jag har gett Viktor färsk avocado och bara mosat den. Men det var som sagt inte det bästa han har smakat på om man säger så...
    Men det är verkligen roligt att han är så positiv till att testa allt. Han blir allt mer intresserad av allt som vi äter och vill också smaka.Vid frukostbordet så brukar han få gurkskivor att suga på och det gillar han jättemycket. Känns som om vi skulle kunna byta ut fler mål, men vi får väl skynda långsamt för magens skull.

    Ha det så gott allihop.
    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Oj då!

    Hoppas verkligen att din plånbok kommer till rätta!
    Vi hittade en plånbok utanför vår bil i lördags och fick tag på ägaren till den. Han hade varit ute och supit rejält dagen innan och hade inget minne om var eller hur han hade blivit av med plånboken. Men det kändes bra att göra någon glad i alla fall.

    Vår lille Viktor är rejält förkyld stackarn. Hoppas att han piggnar till fort för vi ska börja på babysim på lördag. Vill ju inte missa första gången. Hoppas att ni får det trevligt på badet imorgon.
    Ha en trevlig helg.

    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Hejsan tjejer!

    Det blev inget babysim för oss igår. Killen som sköter det hela hade tagit fel på dag, så det börjar nästa lördag. Men det vara bara bra för vår del eftersom Viktor inte är helt kry än. Misstänker dessvärre att Peter min sambo håller på att få influensa!!!
    Nu blir jag ju genast orolig för hur Viktor skulle klara en sån? Är det någon som vet hur så små barn klarar det?

    Vi ska gå på babysim på Vegahemmet i Linnéstan. Det kostar 890 kr för 8 ggr. Vet inte så mycket mer än för killen som har han om bokningarna verkar vara en strulputte och han är inte lätt att få tag på. Han har än så länge bara hört av sig via sms vilket är ganska så dåligt tycker jag för det är flera veckor sedan nu som han skulle ringa tillbaka till mig som han lovat men det har han alltså inte gjort. Så jag hoppas verkligen att han hör av sig i veckan med mer info för annars så ilsknar jag till!

    Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg.
    Ska vi ta en "vanlig fika" någon dag också? Tänker på Jelena som inte kan bada med två....
    Kom gärna med förslag på dagar som passar er. Vi har inte så mycket inbokat framöver. Men vi får väl se hur det utvecklar sig med sjukdomar här först....
    Hoppas verkligen inte att han åker på något mer nu. Han har ju redan haft två rejäla förkylningar stackarn och det tycker jag räcker för ett bra tag framöver!!!

    Må så gott allihop. Kramar Malin

  • Malin 1971

    Hejsan!

    Jag skrev fel på priset. 980 kr kostar det. Men det är ju ändå rätt billigt. Jag skulle också försökt att få plats på Valhalla, men missade datumet som man skulle ringa.

    Det var ingen influensa som Peter hade åkt på. Förmodligen är det biverkningar på en medicin som han äter eller så är det helt enkelt bara den vanliga förkylningen som han blev så dålig av. Ni vet ju hur det är när karlar är förkylda

    Viktor har nu fått tre tänder i överkäken också och igår så bet han mig i bröstvårtan så att det började blöda!!! Behöver väl knappast säga att det gjorde J-----t ont?
    Han gjorde om det idag igen på andra bröstet, men då blödde det inte i alla fall. Jag gjorde helt klart för honom att gör han om det en gång till så kan han glömma mina tuttar i fortsättningen . Men jag tror knappast att han tog mig på allvar .

    För min del så verkar det ändå som om att amningen börjar närma sig sitt slut, för han blir allt mer intresserad av annan mat och slukar allt som han får. Om han sitter med oss vid köksbordet när vi äter så visar han med hela kroppen att han också vill ha. Försöker att hålla igen lite på annan mat för att magen ska vänja sig och det inte ska gå för fort men det är inte lätt när han så gärna vill ha allt.
    Jag förstår att vi är väldigt lyckligt lottade på det planet. Det känns skönt att slippa truga.

    Så era bebisar är också helt tolkiga i fjärrkontroller och mobiltelefoner? Jag som var så säker på att Viktor hade fått det från sin pappa

    Må så gott så länge.
    Kramar från Malin o Viktor

  • Malin 1971

    Anna, vi kan inte komma på barnprylmarknaden imorgon för vårt babysim börjar då. Vi får ses en annan dag.

    Kramar Malin o Viktor

  • Malin 1971

    Jelena, jag har ju redan skrivit det i din gästbok men den är verkligen SKITSNYGG!!!
    Om jag ska tatuera mig någon gång så är det just något sådant som jag vill ha.
    Förstår att du är helnöjd.

    Kramar till er alla.

  • Malin 1971

    Hejsan på er tjejer.

    Det kan nog stämma att det är de första tänderna som är jobbigast när de kommer. Så var det nog för Viktor i alla fall. När han fick de två första i nederkäken så hade han det riktigt jobbigt men när han fick de fyra tänderna i överkäken så verkade han inte alls ha speciellt ont av det.
    Viktor har bitit mig rejält ett par gånger, men peppar, peppar så har han inte gjort något på sista tiden. Tack och lov för det är ingen skön känsla!

    Underbarson, har ni det fortfarande jobbigt på nätterna? Jag fattade det som att det hade fungerat bra med SHN-metoden?
    Vår tillvaro har blivit betydligt bättre på nätterna. Sedan vi bestämde oss för att ta tag i situationen så har sömnen blivit så otroligt mycket bättre. Viktor vaknar kanske någon gång per natt och vissa nätter inte alls numera och det är ju en väldig skillnad från förr då han skulle tutta på mig hela nätterna igenom.
    Det var verkligen skitjobbigt de första veckorna men med facit i hand så var det absolut värt det. Jag skulle aldrig vilja gå tillbaka till det som vi hade förr. Den situationen var verkligen inte bra för någon av oss.
    Hoppas att det löser sig för er också.

    Må så gott allihop.

    Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Hej på er!

    Ville bara önska er en trevlig allhelgonahelg.
    Kramar från Malin o Viktor

  • Malin 1971

    Hejsan på er tjejer.

    Lovisa, jättefint armband! Jag har inte hunnit att sitta här på FL så mycket på sistonde.

    Imorgon börjar vi på babysim på Björndammen i Partille istället. Vegabadet var helt värdelöst! Instruktören var så oengagerad och gick mest och plockade med sitt och vi fick i princip klara oss själva förutom att han visade oss två grepp på två ggr. Det var allt. Så då kände vi att vi lika gärna kunde åka och bada med Viktor själva om det ändå inte gav något.

    Men så förra söndagen så var jag med Jelena och Christian och badade med tjejerna i Björndammen eftersom Jelena hade tatuerat sig och inte kunde bada och det var verkligen skillnad kan jag säga. Superbra instruktör och ett helt annat engagemang och jättebra aktiviteter i vattnet. Så jag bestämde mig för att göra ett försök att få plats där istället. Och vi hade sån himla tur så det fanns en plats kvar i en grupp så vi börjar redan imorgon. Ska bli så kul!

    Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg.
    Vi träffas gärna någon dag, men det känns som om tiden när man kan sitta och fika snart är över för vår del. Viktor är inte speciellt road av att bara sitta still på ett café längre. Men man kanske kan ta en promenad också om vädret tillåter?

    Må så gott allihop. Kramar från Malin o Viktor.

  • Malin 1971

    Grattis Linus från oss också!!!
    Hoppas att ni firade ordentligt

    Kramar från Malin o Viktor

Svar på tråden Kex med smulor