• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden
  • Ängel1982

    jag är med i bonniers bokklubb så alla böcker jag beställer därifrån är inbundna.

  • almn

    Jag är nog knäpp då..

    Köper oftas inbundna för dem är snyggast men köper även pocket ibland.

    Är boken bra(som jag köpt i pocketform) Så MÅSTE jag ha den i inbunden. Så då köper jag den med...

  • Rabies

    Det beror på. Jag köper mycket böcker, något hundratal om året, och av olika anledningar. Köper jag dom för att ha att läsa när jag sitter på tåg och flyg blir det pocket, och köper jag referensböcker och dylikt blir det inbundet. Så även om det är bokserier jag samlar på, där blir det också inbundet (och ofta pocket också, så jag kan läsa böckerna när jag reser).

  • Redbit

    Glömde en anledning till att det blir pocket: Jag läser alltid på engelska om det är originalspråk. Engelsk pocket är betydligt lättare att få tag på än inbunden - och priserna brukar vara mycket vettigare.

    ...och till er som tycker att pocketböcker blir fula när man läser dem, det blir de inte om man inte misshandlar dem. Jag har en liten "ritual" innan jag börjar läsa en ny bok, då jag lägger boken på rygg och böjer ut några sidor i taget från varje håll tills jag når mitten. Sedan gäller det bara att inte försöka vränga boken ut och in, och det brukar inte vara något problem!

  • luddigamaskrosen

    Blir oftast pocket eftersom dom är billigast.

  • Eliama

    Pocket för det mesta, dels för att de är små och behändiga att stoppa ner i väskan och ha med sig på bussen e dyl och dels för att det är billigt.

  • Elli47

    Köper helst inbundet för det är trevligare att läsa men å andra sidan är pocket förstås mycket enklare att ha med sig...

  • Missing Wolf

    Både och. Om jag har en författare i pocket och nästa bok kommer ut inbunden och jag inte kan vänta så blir det en inbunden upplaga. Engelska böcker köper jag i pocket för att dom är lättare att få tag i och för att priset är överkomligt.
    När jag "testar" en ny författare (vilket händer rätt ofta) blir det i pocket. Skullle boken inte svara på mina förväntningar så har jag inte lagt ut så mycket på den.
    Beställer en del på nätet och då har det på senaste tiden faktiskt blivit mest inbundet.

  • Dinturiel

    Inbundna för att de ser bättre ut i bokhyllan, och så är de härligare att ta i

Svar på tråden Pocket eller inbunden