Inlägg från: Baronessan |Visa alla inlägg
  • Baronessan

    * Vi som älskar IKEA *

    Jag tokgillar också IKEA, har bara den senaste veckan varit där tre ggr! Iofs har det bara blivit småsaker till hemmet (sängkläder, duschdraperi, mattor o.dyl.) vid sista besöken.

    Jag gillar verkligen att det är så superbilligt att jag slipper ruinerna mig OCH jag behöver inte behålla saker i en evighet (om jag inte vill) för det är så billigt att byta till nytt! *gilla*


    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan
    Green Apple skrev 2007-03-08 16:08:30 följande:
    Jag kom hem med ett matbord! Hittar det inte på hemsidan men tror det heter VÄSEN. Det stod i fyndhörnan (såklart) och var nedsatt från 695:- till 99:- och dagen till ära var det halva priset på alla platta paket, såå 49,50:- för ett matbord då kunde jag inte låta bli!!!Jag kanske får ihop mig ett hem till slut..
    Sickans kap!
    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan

    Jag handlar oftast i Kållered, men har tagit Bäckebol ibland också om jag ska till nån annan butik i området (typ Bauhaus).

    Jag föredrar Kållered, även om de fortfarande håller på att fixa/bygga om.


    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan
    Zizter skrev 2007-03-09 00:36:42 följande:
    Vad är det för skillnad på Bäckebol och Kållered? Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????

    IKEA som IKEA, men de är ju byggda lite annorlunda. Nu ska väl iofs Kållereds IKEA blir mer lika Bäckebols om jag fattat det rätt.


    Sen är dte väl mer norrmän på IKEA Bäckebol så om man inte gillar norrmän - välj Kållered!


    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan

    Med tanke på hur mycket jag gillar IKEA så har vi ändå ganska lite IKEA-möbler i hemmet (kika gärna på fotona i galleriet)? Men vi har mycket IKEA-"tillbehör"! 


    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan
    Orkiden80 skrev 2007-03-09 22:32:54 följande:
    Har inskaffat och använt barnstolen "Antilop" 99:-. Ska ha den att ta med när vi åker bort, eftersom det är så lätt att ta av benen. Men piggarna på benen har redan åkt in i benen, så dom har jag ingen nytta av. Snacka om kass kvalité... Men, men... man kanske inte behöver fästa benen ordentligt... *Malena*Malena*Malena*Malena*Malena *Malena*Malena*Malena*Malena*Malena *Malena
    Det var ju tråkigt, had ejag varit du hade jag åkt tillbaka med stolen och bytt till en ny.

    Våra Antilop (har två st - en för resor och en hos mormor) har hållit hur bra som helst!
    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Baronessan

    Jag har varit på IKEA idag!

    Dagens inköp blev:

    2 st BARNSLIG DJUR (kuddar)
    2 st KORALL FISK (förvaringskorgar)
    2 st SÖT (mjukdjur)
    1 st påse påsklämmor
    1 st TRÅCKLA (symaskin)

    Tror det var allt.


    All the coffee in Colombia won't make me a morning person.
  • Baronessan
    Tjej 83 skrev 2007-03-11 18:57:39 följande:
    symaskinen ska va värdelös. hur tycker du den verkar?vill med ha en symaskin siom är bra o billig hihi
    Mamma har testat maskinen nu och ger den helt klart godkänt (med tanke på priset). Funkar hur bra som helst, sa hon, till det lilla som vi syr (sy gardiner/kuddfodral, lägga upp byxor, laga nåt litet...).
    All the coffee in Colombia won't make me a morning person.
  • Baronessan
    HelenS skrev 2007-03-13 12:42:03 följande:
    Någon här som vet i fall Kungens Kurva har kvar soffbordet lack i ek? Såg nu att det stod i denna tråd att den serien skulle utgå.
    Enligt IKEAs hemsa så finns den i lager iaf...

    "soffbord > LACK

    färg: ekfaner
    storlek: 118x78x45 cm

    Stockholm Kungens Kurva
    resultat just nu:
    ja

    Lagerinformationen hämtad:
    2007-03-13 12:55"
    All the coffee in Colombia won't make me a morning person.
  • Baronessan
    Åke skrev 2007-03-13 12:59:46 följande:
    Hur kan man älska billig faner, spröda spånskivor och dålig kvalitet i största allmänhet?
    Jag vet inte om JAG anser att kvalitén är så kass. Mamma hade sina IKEA-bokhyllor i drygt 20 år och när hon kastade dem på tippen så var enda "felet" på dem att de gulnat lite av all rökning hemma.

    Mina IKEA-möbler hemma har inte hunnit hänga med riktigt så länge, men det är absolut inget fel på dem.

    Varför JAG älskar IKEAs prylar är främst för att det ÄR billigt. Jag kan kasta möblerna när jag vill göra nytt hemma och har råd att köpa nytt OFTA.
    All the coffee in Colombia won't make me a morning person.
  • Baronessan
    Green Apple skrev 2007-03-20 14:38:56 följande:
    var på IKEA en sväng idag och såg ett jättefint hörnskåp från LIATORP www.ikea.com/PIAimages/45935_PE142522_S4.jpg som i vanliga fall kostar 2895:- , nu nedsatt till 1495:- för att det utgår inom kort
    Utgår hela serien?!! Eller bara hörnskåpet?
    Man MÅSTE inte alltid säga vad man tycker även om man FÅR...
Svar på tråden * Vi som älskar IKEA *