• Zocute

    Vad gör Ebba, Didrik, Emil, Madicken osv idag??

    Såg en tråd om Ebba & Didrik och nostalgicellerna började röra på sig.

    Vore kul att få veta vad våra gamla favoriter pysslar med idag.

    Man kanske kan hitta bilder eller bara ha hört av någon vad de pysslar med.

    Jag skulle själv tycka det vore jätekul att se hur barnfavoriterna ser ut i dag som vuxna...Pippi och Tjorven och Ronja är ju i rutan lite då & då....men alla andra???

    Ska börja leta på en gång och se om jag kan informera er om nåt....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 09:34:33:
    Flutterby verkar vara bra på det här, hittade denna sidan med massa bilder...

    home.online.no/~groennsl/svar.html

  • Svar på tråden Vad gör Ebba, Didrik, Emil, Madicken osv idag??
  • Fiffis

    Han som spelade Emil i Lönneberga har sommarstuga där mina föräldrar bor och han vill tydligen inte bli förknippad med sin roll som Emil,
    min mamma var i sin ungdom tillsammans med hans storebror och han som spelade Emil blev tydligen rasande om man tog upp filmen Emil.

    Sen så ligger Madickens hus där mina föräldrar bor, ja eller inte i huset alltså utan i samma lilla håla!

  • Tinko

    Jag köpte en underbar bok som heter "Från snickarboa till villa villekulla" och där står det att Maria Persson (Annika) bor på Mallorca och driver en bar.

  • Tussetösen
    Fiffis skrev 2007-03-05 13:16:16 följande:
    Han som spelade Emil i Lönneberga har sommarstuga där mina föräldrar bor och han vill tydligen inte bli förknippad med sin roll som Emil, min mamma var i sin ungdom tillsammans med hans storebror och han som spelade Emil blev tydligen rasande om man tog upp filmen Emil.Sen så ligger Madickens hus där mina föräldrar bor, ja eller inte i huset alltså utan i samma lilla håla!
    usch då... han e ju många barns idol... va jobbigt...
  • K som i katt

    Det måste ha varit ett mindre helvete för många av skådespelarna att inte bli betraktade som verkliga människor utan som om de verkligen var de rollfigurer de spalde. Detta har drabbata massor av skådespelare i alla genrer. Det är nästan lite kusligt hur en del människor inte kan skilja på fantasi och verkligSkådespelare som spelat onda roller har blivit handgripligen attackerade. 

    En som lämnade branschen efter bara en film är Bertil Guve som spelade Alexander i Bergmans storfilm. Han är nu ekonomie doktor. 


    Man kan inte prata i en mobil
  • Spegel

    Läste artikeln som nån länkade till i början av tråden där det stog om vilka av e vuxna skådisarna är döda. Böev lessen när ja läste att farbror Melker och Tjorvens föräldrar var några av dem..=(

  • K som i katt

    Bengt Eklund som spelade Nisse var pappa till ekonomen Klas Eklund och farfar till författaren Sigge Eklund. Sigge har skrivit en del om honom i sin bok Det är 1988 och det har just börjat snöa.


    Man kan inte prata i en mobil
  • lugnåsbo
    Tinko skrev 2007-03-07 20:19:39 följande:
    Jag köpte en underbar bok som heter "Från snickarboa till villa villekulla" och där står det att Maria Persson (Annika) bor på Mallorca och driver en bar.
    den boken finns att inhandla på bokrean... (iallafall här.. )
  • K som i katt

    Ingen barnstjärna direkt, men:

    I den sorgligt ignorerade serien Öbergs på Lillöga från 80-talet spelades dottern Eva av Catarina Alinder. Hon gjorde sedan några fler roller, t ex i Hasse Alfredsons Falsk som vatten. Senare blev hon preogramledare i TV4, och det måste vara något speciellt att påannonsera en film man själv är med i. Hon gjorde det julen 1985.


    Man kan inte prata i en mobil
  • Mamma Anna

    Klimax i tre kronor (åh jag har glömt hans namn!!) började på samma utbildning som mig för några år sedan (men vi var typ 80 pers och han gick inte samma inriktning som mig). Han uppskattade tydligen inte att bli kallad "rullstolskillen" som någon i hans grupp envisades med. Men han gick inte klart utbildningen iallafall så vad han gör nu vet jag inte

  • Freiya

    Didrik e ju Johan Widerberg, Bo Widerbergs son, så han spelar säkert in filmer :)

    En av tjejerna i Bullerbyn e ju hon Sahlene.

  • Nericia

    lägger genast till denna tråd bland favoriter.

    Jag älskade att lyssna på  madicken och bröderna lejonhjärta när jag var liten.

    där jag bodde så döptes våran katt till madicken och våran adress var junibacken.lite komiskt!  

  • K som i katt

    går in och puffar

    Apropå Ebba och Didrik skall den tydligen komma på DVD.


    Kom du ihåg att mata katten? (W Churchill)
  • Clever LG

    Hon som spelade Skrållan i "vi på saltkråkan" arbetar tydligen som undersköterska på Visingsö ( i Vättern ).

Svar på tråden Vad gör Ebba, Didrik, Emil, Madicken osv idag??