Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

    Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)

    OBS! Denna tråd är alltså tänkt med lite humor och glimten i ögat...

    Har din karl under graviditet eller förlossning kläckt ur sig något urbota korkat angående graviditeten?

    Min smaskigaste trodde jag var ett skämt först men nä...

    "Vaddå? Måste jag stanna hela förlossningen? Men sova då?"

    Japp..tre millimeter ifrån att ahn fick en smäll..men sedan kom jag på att han bara är kille...och dum...

    Det gjorde för övrigt han själv också

    Nu får någon dela med sig av något fort så jag slipper vara ensam här... hehe
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Svar på tråden Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)
  • Beckah82
    Pallas skrev 2007-04-03 11:57:08 följande:
    Näe, men det har jag... Jag hade extremt mycket förvärkar i flera månader och jag skulle försöka förklara för min man hur det kändes. Jag kläcker ur mig det oerhört intelligenta: "det känns som mensvärk, du vet".
    hahaha
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

    Just ja, han blev även helt bestört över att endast mamman får att äta och dricka...stackars han kan ju faktiskt bli hungrig! Måste han gå och KÖPA mat då?

    Orättvisorna haglar...stackars killarna...

    Sen har han ju kass rygg också...så vi får hoppas att han inte får ont i ryggen när han ska sitta och...eh...titta på när jag föder barn.

    Han är redan helt oförstående och vill ha massage varje dag för hans stackars rygg...ja...stackars han... för det är inte alls jobbigt i MIN rygg...med stor age och foglossning och så.


    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Rulltrappa skrev 2007-04-03 12:40:24 följande:
    den sista månaden innan bf frågade min sambo mig om jag hade några värkar än ca var 4:e minut, och det är absolut ingen överdrift. en ening irriterande eftersom jag inte fick någon värk förrän lite mindre än ett dygn innan ungen tittade fram, 9 dagar efter bf.
    Då säger man

    Men näää jag har inga värkar än men om du inte slutar tjata kan DU få värk om du vill!
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

    Fler än jag som blir kallad tjockis?

    Alltså...jag tycker det är skitirriterande! Han tycker säkert det är gulligt själv...och min son säger också tjockis men va fan! Jag är INTE tjock! Jag är gravid!

    Jag är inte ens tjock gravid! jag har gått upp lite och allt sitter på magen så det är så lagomt kul! *morr*


    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    sötsugen80 skrev 2007-04-05 09:49:16 följande:
    Jag låg vaken en natt och kunde bara inte sova. Låg och tänkte på hur tjock jag blivit, hur trött jag var, hur hemskt mitt hår var, hur ful jag kände mig, hur ont jag hade i fogarna..tyckte synd om mig själv helt enkelt!Sambon låg bred vid mig och sov djupt.. jag tänkte, vilken tur jag har som har honom som tycker att jag är fin hur jag än ser ut nu! Var på han vaknar till(tror jag, men han sov), (han pratar nästan alltid i sömnen), han ler, sen slutar han plötsligt le och lutar sig närmare och närmare mitt ansikte..ca 10cm ifrån mitt ansikte fylls hans min av avsky och han får fram.. FYFAN va du ser sliten ut, vad har du gjort? Sen vänder han sig in mot väggen och sover vidare...
    Hahahaha

    *ridå* preciiiis vad man vill höra
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    flippot skrev 2007-04-05 14:13:08 följande:
    När förlossningen var över och vi lämnades ensamma med vår nyfödda dotter reser sej min kille från stolen han suttit på och kläcker ur sej:"du kan inte ana hur ont i ryggen jag har!den stolen va så obekväm alltså..."jag bara tittade på honom o han fattade att han skulle hållt tyst hahaha
    Hahaha den är en klassiker. Jag trodde inte att någon på ALLVAR kläckt ur sig det!  Det är ju ett välkänt skämt att så får amn absolut inte säga
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Azumi86 skrev 2007-04-06 18:35:10 följande:
    Hm.. har en som jag kan bidra med. Jag och sambon var på bokrean i februari och jag säger då att jag skulle vilja köpa en bok om barn så här inför förlossningen, så jag bad honom hjälpa mig leta fram en. Letar en stund när sambon ropar att han hittat en bok jag kan köpa. Problemet var väll att han står där med "Kom i form efter förlossningen". Tur för honom att man springer sämre när man är gravid, annars hade jag dängt boken i huvudet på honom
    hahahaha
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Stikkan skrev 2007-04-07 21:03:27 följande:
    Tyvärr blir det inte bättre med kommentarer efter förlossningen...Lite OT men men.När jag slutade amma sonen så blev brösten lite påsiga (milt sagt)När maken såg dessa sade han "oj, sådär trodde inte jag de skulle se ut förrän efter 2-3 barn"  Suck!
    OMG
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    lindaha skrev 2007-04-13 20:11:39 följande:
    Killen har precis fått ett nytt jobb och vi har beställt ett könsultraljud i mitten av Maj. Han kommer förmodligen inte kunna vara med eftersom det inte är så speciellt bra att begära ledigt det första man gör på ett nytt jobb.Så igår sa jag till honom att jag kanske tar med en kompis när jag ska göra könsultraljudet.Han utbrister: Men SNUSK!Jag blir förvånad och undrar givetvis vad det är.Han fortsätter lika förvånad på rösten: Ska din kompis vara med där inne när de kollar in i ditt kön?!Jag börjar givetvis garva och förklarar att man ska göra ett ultraljud på magen som vanligt.Men killen trodde verkligen att man skulle kolla in genom mitt kön för att se vad det var för nått på bebisen ;DHaha dom är för söta killarna :D
    Hahahaha
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

    -Men shit! Vägde mig hos BM idag och jag har gått upp 4 kilo på knappt 3 veckor.

    -Ja...det syns. På rumpan.

    Tack tack...jag tänkte kanske snarast på ben och fötter...typ vatten...men visst! Kanske röven blivit enorm med...


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Muminski skrev 2007-05-17 21:32:09 följande:
    Mannen: Borde det inte hänt mer på tuttfronten vid det här laget? Jag: *FNYYS*
    Say what?!

    Jösses om jag fått den kommentaren...då hade det smällt...
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

    Idag (är i vecka 36+4 och gråtfärdigt less på att vara gravid):

    Han: "Jag hoppas du går över en vecka för då blir det lagom till min semester"

    GAH! Hade kunnat döda...grrr. han kan få prova själv att släpa omkring på dessa 15 kilo extra smärta plus hormoner i värmen!!! *morr*


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    stenstorp skrev 2007-06-13 13:26:14 följande:
    Han borde ju snarare hoppas på att det kommer igång i tid eller lite tidigare så han kan förlänga semestern med de tio pappadagarna och därmed vara hemma med er längre. (Om du får en bit in i hans semester så är ju de semesterdagarna redan förbrukade.)Lycka till!
    Ja jag glömde förklara att han bytt jobb nyligen och egentligen inte har någon semester men hans arbetsplats stänger i 4 veckor så han har obetald påtvingad semester så enda chansen att få betalt är att ta pappadagar under "semestern".
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    stenstorp skrev 2007-06-13 14:06:07 följande:
    OK! Men även om du får barn tidigare så behöver han väl inte (även om han säkert vill) ta ut dagarna i samband med födseln (fast med på förlossning vill han väl vara) utan kan ta dem senare (inom två månader väl?), i ert fall under den påtvingade semestern.
    Japp och jag misstänker att han kommer att göra så. Egentligen är det ju meningen att pappan ska ta dem direkt så han kan hjälpa mamman hemma och sköta allt så hon får vila och amma barna typ...men men jag får väl klara mig ändå.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
Svar på tråden Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)