• Callina

    Försäkring för moppe

    Hade precis en tråd om åldersgränser och nu har jag en annan fråga angående försäkring för moped/eu-moped. Jag förstår att det kan skilja hutlöst mycket beroende på vilken modell och årsmodell man har men vore tacksam om någon kan ge exempel på vad dom betalar i försäkring :)

  • Svar på tråden Försäkring för moppe
  • Ayya

    Men shit vad det skiljer sig... Ska nog höra med makens bror om de ringde runt till olika bolag o hörde efter.

  • Callina

    Då var det ändå billigare än vad jag trodde, hoppas vi kan få samma deal


    flingflong skrev 2007-04-24 13:26:24 följande:
    Då ligger du på samma som oss...5000:- hos IF för helförsäkring
  • MrsNelson

    men min sambo är ju nästan 30 och vi bor långt ute på vischan..

  • Dripknot

    Jag betalar 1926:-/halvår och då har jag en delförsäkring. Har en Beta Ark 2000 som för övrigt är en vanlig 30-moppe.

  • kärleksbarn 05

    jobbar som försäkringsombud på if å va de verkar som på kunderna är if billigast på dom flesta ställena tackvare att vi har mycket ramavtal och att man kan få rabatter om man samlar förs osv.

  • MrsNelson

    vi har aldrig haft if, har alltid lyckats hitta billigare försäkringar, men jag kan tänka mig att det beror på vilket ombud man pratar med! När vi skulle försäkra bilen så fick vi 4 olika pris på samma försäkring från samma bolag, det skiljde 4000kr om året på den billigaste och den dyraste!

  • Blåsan
    flingflong skrev 2007-04-24 13:28:36 följande:
    Så länge inte nån under 20 ska köra den så borde ni få det.
    För EU-mopeder spelar det ingen roll vem som står på den och hur unga som kör den som jag har förstått.
  • 1malle

    Vi har en EU moppe, en 2007 års modell av Sport Giantco
    Har den bara trafik försäkrad o betalar 200kr/måand hos Folksam.
    Det är min 15 årige sons moppe så jag antar fösäkringen är lite dyrare pga hans ålder...


    Alla goda ting är 3
  • racer x

    Visst If är säkert billiga, men helsike om man skulle behöva få ersättning från försäkringen.

Svar på tråden Försäkring för moppe