• Finasteunge

    Rädd för att hamna på södertälje BB när d väl är dags några som kan komma med posetiva saker?

    Hej.
    Jag är jätte rädd att ja inte ska få plats på huddinge när d väl är dags det är ju dom ja tillhör.
    Har hört så mycket skit om södertälje förlossing därför lite rädd att dom ska skicka mig dit om d inte finna plats på huddinge.
    Dom andra sjukhusen har ja hört bra ifrån och d är ja väldigt glad över.
    Men varför är just södertälje så negatift?

    Snälla få mig och tänka posetift och inte så negatift på olika sjukhus.

  • Svar på tråden Rädd för att hamna på södertälje BB när d väl är dags några som kan komma med posetiva saker?
  • Starleaf

    Födde första dottern på södertälje och är super nöjda me de.
    Födde andra dottern på huddinge och ångrar verkligen att jag ej åkte till södertälje.
    Så missnöjd me allt på huddinge, och tycker själv att södertälje är ett kanon sjukhus. Fick super bra bemötande av alla och personalen va super goa =).

    Väntar nu trean och vill födda på södertälje har bf 20/8 få hoppas att de har plats omkring då =)

  • JohannaJ
    Sarge skrev 2007-06-18 16:22:15 följande:
    Beklagar verkligen sorgen.Fy så hemskt!Tyvärr så tror jag att det lika illa även på andra sjukhus & inget unikt för Södertälje, men det är ju knappast någon tröst alls...Jag beklagar ännu en gång*kram*
    Inte riktigt hela sanningen att det är illa på alla sjukhus. Vissa saker är jättebra på Södertälje men tyvärr blir det bara värre. Två barnmorskor slutade efter det som hände oss, dom tyckte att det var droppen. Enligt båda så har vården blivit allt sämre på Södertälje och många barnmorskor har valt att sluta.

    Tack för att du tog dig tid att beklaga sorgen.
  • troll69

    JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT HAMNA PÅ JUST SÖDERTÄLJE BB !!!!!

    Har faktiskt av alla dom jag personligen känner BARA hört posetiva saker om Södertälje BB. Känner 3 som fött där sista 2 månaderna både med snitt och vaginalt som varit kanonnöjda.

  • Lilla Mimsan

    Jag är supernöjd med min förlossning på Södertälje! Tog ju 20 timmar innan min dotter kom ut så jag hann avverka ngr pass!
    Det absolut viktigaste är, och detta gäller ju på alla sjukhus, att får du en BM du inte gillar så säg till att du vill byta.

  • hemlis

    Har bara hört postivt om Södertälje!

    Men har fått ett negativit intryck av SÖS

  • Studerande84

    JAg var väldigt negativt inställd till Södertälje innan min förlossning. Pga dåliga läkarkontakter tidigare i graviditeten samt att jag blev inlagd en månad innan dottern föddes på BB-avdelningen för att få antibiotikadropp. Fick då ett väldigt dåligt bemötande av personalen.

    Dock blev själva förlossningen och BB-vistelsen väldigt positiv. Kände direkt att BM lyssnade och ville göra så mycket på mitt sätt som möjligt. Jag fick dessutom beviljad igångsättning pga foglossning i 37+2 och de var väldigt hjälpsamma. Trots att de hade åsikter redan från början om kejsarsnitt osv så lät de mig bestämma helt själv så länge det inte fanns nån fara för bebisen. Dessutom fick jag väldigt bra stöd när dottern skulle krystas ut med att förebygga sprickor.

    Allt som allt är mina uppleveklser från förlossningen väldigt bra. Dock är jag väldigt missnöjd med det som var tidigare under grav. Hoppas det går bra för dig vart du än hamnar!

  • Mård

    Vi ska dit den runt den 8:e oktober och hoppas att allt gåt bra. De måste väl kunna sitt jobb? Vårat första barn. Tror oxå att det är närmast för oss om det bli bråttom. Bor i Sorunda.

    Elin

  • Mård
    Mård skrev 2007-07-10 22:10:43 följande:
    Vi ska dit den runt den 8:e oktober och hoppas att allt går bra. De måste väl kunna sitt jobb? Vårat första barn. Tror oxå att det är närmast för oss om det bli bråttom. Bor i Sorunda.Elin
  • svalan77

    Hej, jag födde på Huddinge. En komplicerad förlossning men set var ok, BB (familjeavselningen) tyckte jag inte om alls. Flera i vårt område har valt att åka till Södertälje istället. Det beror nog mest på vem man träffar och om man känna känna förtroende för personalen inte på vilket sjukhus man är. En vän till mig födde på SÖS och hennes barn dog under förlossningen, det händer överallt tyvärr.

  • Turboplingen

    Jag bodde förut i sthlm och har alltid sagt aldrig till sös, de har behandlat min familj illa och förstört för min far + att jag hört och läst historier i tidningarna om förlossningen på sös, så om jag hade bott i sthlm så hade jag valt antingen huddinge eller Nyköpings förlossning. Men som tur är nu så bor jag i Oxelösund och tillhör Nyköpings.

  • GROD PRINSARNA

    födde min första son på södertälje och är kanon nöjd... visserligen hade jag en lätt förlossning så jag vet inte hur det hade varit om det var panik i rummet!! denna gång har jag fått åka in ett antal gånger pga olika besvär som har behövt behandling... dom har bemött mig jätte bra och jag känner nästan alla BM där nu känns det som så det känns tryggt inför förlossningen...

  • Bagsim

    Hej, har hört mycket skit om södertälje, undrar om det verkligen är sant??

    Snabbt svar tack :)

Svar på tråden Rädd för att hamna på södertälje BB när d väl är dags några som kan komma med posetiva saker?