Inlägg från: Clever LG |Visa alla inlägg
  • Clever LG

    Här samlas alla vi som har någon form av Reumatism - Del 2

    Ingen fara alls, du får vara hur nyfiken du vill! Sambon har varit bortrest i jobbet en vecka *skratt* men så fort han kommer hem så ska vi starta på allvar. Ska ta blodprover och tala med min läkare.

  • Clever LG

    Jag tar långa promenader och håller mig i form. Har tränat på gym innan men det belastar musklerna och lederna för mycket... Min stora sorg är att jag alltid har ridit men kan inte det längre p.g.a reumatismen, det gör ont i hjärtat...

    Jag har inga problem med vikten utan när jag är inne i en svacka med mkt värk och stelhet så går jag av någon konstig anledning ned. Likaså med kortison. Flertalet går upp medan jag gick ned.

    Tack Zandrisen för din information ang. äggproduktion.

    Johanna: Liseberg, vad roligt! Ibland offrar man gärna lite värk för att ha kul.

  • Clever LG
    tjötas skrev 2007-08-27 07:08:28 följande:
    Zandrisen: Är det orbitrek? Är du nöjd med den? Har funderat på att köpa sådan, men i så fall måste den vara så skonsam så att jag kan tänka mig att ställa mig på den även när jag är stel och småvärkig. Vad tycker du?Vad gäller varmvattenträning är det möjligt kanske, jag har flyttat från Göteborg till ett mindre samhälle och har inte tagit tag i att ringa reumatolog osv. Just där vi bor finns ingen varmvattensbassäng, bara vanlig simhall. Men inne i Jönköping (30 min bort) finns säkert.
    Hej, vi har en här i JKPG. Det finns två varma bassänger på Ryhov. Sedan har ju Rosenlundsbadet rehab träning på deras relax.
  • Clever LG
    Catchie80 skrev 2007-08-30 15:54:04 följande:
    Hallå alla!Det var ett tag sen. Hoppas allt är bra med er.Jag bröt ihop i depression och ångest här för 1 vecka sedan. Fick medicin utskriven mot det och vips, alla leder kände genast bättre när jag mådde bättre i själen. Dessutom fick jag börja halvtid och order att sova så mycket jag kunde.Om det är för att jag lättare står ut med smärtan eller för att smärtan och skovet försvunnit för att jag mår bättre vet jag inte. Men härligt är det!
    Hej, tråkigt att höra att du mått så dåligt MEN skönt att höra att du verkar vara på rätt väg igen. Kram på dig! Kämpa på.

    Ja, hur vad ska man svara då människor frågar hur det är? Jag brukar också säga att: tja, som vanligt, att det är hyfsat. Ibland orkar man ju bara inte prata sjukdomar...

    GRATTIS GRATTIS Kimberly! Spännande. Jag är ju grymt sugen på en lite själv

    Betania: Hör med Rosenlundsbadet vad de har att erbjuda. Vet att det finns 10 ggr rehab vattengympa som är populär. Dessutom har de många olika sorters bastubad om du gillar sådant.
  • Clever LG
    tjötas skrev 2007-08-30 18:55:35 följande:
    Jag ÄLSKAR sånt. Ska försöka komma iväg nästa vecka, bada lite "vanligt" och samtidigt kolla in de olika alternativen. Tack för tipset!
    Det var så lite så! Ett tips, åk inte fredag eller lördag, då är det alltid mycket folk på badet...
  • Clever LG

    Nu har jag fått klartecken av min läkare att det är bara att starta bebisverkstaden. Alla prover var bra och jag ska få järndropp nu i början för att öka de värderna. Så roligt och spännande.

    Hur mår ni andra i höstvädret? Jag har verkligen kännt av att det blivit kallare, speciellt på morgonen. Usch, man bor i fel land...

  • Clever LG
    evolyn skrev 2007-09-04 14:04:20 följande:
    idag har jag en jätte dålig dag med inflamation i nån liten led nedanför knät lite på insidan och det är nog det ondaste ställe jag brukar ha ont på,hatar det,har haft uppehåll med enbrel så det är väl därför besvären kommer som ett brev på posten.tog min spruta i morse så jag hoppas på att bli bättre tills imorgon...
    Kramar till dig!!!! Sprutan lindrar förmodligen...
  • Clever LG

    Jag vet, Enbrel är underbart. Mitt liv hade inte sett ut som det gör idag om jag inte hade tagit Enbrel sedan 2003! Sorry, tjatar jag med. MEN det är skönt när medicinen hjälper.

  • Clever LG

    Hej,

    Håller med cotterpin, självklart så ska hon slussas över automatiskt! Hon är utredd och har en diagnos. Då är det ju reumatologen hon ska till, inte till en VC som inte har den kompetensen hon behöver.

    Lycka till

  • Clever LG

    Jag vill också gifta mig JohannB, vi förlovade ju oss i somras och visst drömmer man om bröllop!

  • Clever LG

    Hejsan.

    Klart det inte gör något om det är långt, bara trevligt!

    Vi försöker ju få barn nu och har väntat länge på det. Dels har jag pluggat och dels på grund av sjukdomen. Jag tror att man få se framåt och försöka att koppla bort det så gott det går. Men visst ska man få längta efter barn. Nu har mina värden samt RA varit stabila i över två år och det känns så rätt att starta nu.

    Jag har varit tärna på två vänners bröllop nu i vår och sommar och det gör ju att man blir väldigt sugen på att stå där framme själv. Vi SKA gifta oss, vet bara inte när.

  • Clever LG

    Cotterpin: Jag är väldigt medveten om att det kan ta väldigt lång tid att bli gravid. Vi har bestämmt oss att ta det som det kommer. Inga ÄL-Stickor, inget sådant. Blir det så blir det och bebisen är väldigt välkommen när hon/han behagar komma

    Jag tror att när man är har en sjukdom så är man extra medveten om sådana här saker, alltså man kan inte bestämma sig att bli gravid och sedan bli det. Man vet att allting inte är så lätt utan att livet inte är problemfritt. Jag har väninnor som har blivit helt knäckta då de inte blivit gravida inom tre månader...

  • Clever LG

    Pussgurka & Iseka.

    Kul att se Er igen!!! Kramar till alla här inne!

  • Clever LG
    Kimberly83 skrev 2007-09-13 08:50:21 följande:
    Hejsan!Fick prata med min reuma. läkare igår. Alla proverna såg bra ut och hon var nöjd med alla provsvaren. Känns skönt!Är så väldigt trött på graviditeten just nu. Orkar inte göra något om dagarna. Vill att bebisen ska komma ut NUUUU!!!! Vill ha min kropp för mig själv igen, orkar inte bära på den mer. Usch som jag låter, känner mig hämsk!
    Vad bra att proverna såg bra ut. Man får klaga ibland, det är helt ok!
  • Clever LG
    majsanna skrev 2007-09-14 21:57:33 följande:
    Måste bara säga: Iiihh, jag gifter mig i morgon!!!
    Åhhhhh grattis grattis. Hoppas att ni får en underbar dag. Du måste berätta hur det var sedan! Lycka till. Många kramar!
  • Clever LG

    Wasabi, för mig tog det tre år att få en ordentlig diagnos samt 38 gånger akutinlägg + X antal läkarbesök . Vilket var väldigt jobbigt. Men jag hade turen att träffa en bra läkare under ett av mina besök på akuten och jag fick hjälp.

    Jag har RA och enligt min läkare ska det inte påverka men det KAN göra det. Men RA är inte = barnlös.

    Cellgifter dvs metrotrexhate/emtrexhate samt cortison är det första läkarna testar efter en diagnos. Men du kan ju inte göra IVF med cellgifter i kroppen...Du ska ha två menstruationer efter du slutat med cellgifterna SEDAN får du börja försöka att få barn. Missfallsrisken är oerhört hög och celler i kroppen har påverkats. Du får inte heller amma. Kanske fattade jag dig fel nu, men tänkte att jag säger det i alla fall

    Tänk på att minimera intaget av värktabletter då du ska bli gravid.

    Kramar.

  • Clever LG
    asakristina skrev 2007-09-16 20:15:00 följande:
    Jag har RA och blev gravid på första försöket... Det påverkade visst inte mig i alla fall...
    Trevligt att höra och inger hopp nu när vi ska börja försöka ;-D
  • Clever LG

    Majsanna: FANTASTISKT FINA ni var och din brudbukett var helt underbar. Återigen-GRATTIS.

  • Clever LG

    Wasabi, Okej då är jag med Personligen tycker jag att du gör helt rätt val och jag önskar Er alla lycka.

Svar på tråden Här samlas alla vi som har någon form av Reumatism - Del 2