Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

    Hur länge är det okej att ha fest/hög musik i lägenhet en fredagskväll?

    Men gud . Om man väljer att bo i en lägenhet som är lyhörd så får man väl vänta sig lite ljud! Jag kryssade i senare än 02.00. Men om det är något speciellt som gör att man inte klarar av ljud så får man väl be dem sänka runt 00.00.

    Vi har fest 2 ggr om året. På min och sambons födelsedag. Vi förvarnar alltid och håller alltid på inpå 03.00-04.00. Våra grannar har alltid fest på helgen (studentområde) och brukar sänka vid 02.00. Helt okej tycker jag. Det är sånt man får räkna med när man bor i ett livligt område.


    If you can't be good, be careful
  • tahira
    sofsan skrev 2007-07-20 23:19:00 följande:
    Hur sjutton vet man om lägenheten är lyhörd innan man ens flyttat in?
    Men de flesta kan ju räkna ut att en lägenhet från förra sekelskiftet är lyhörd. Speciellt om man nu bryr sig så mycket, som TS ju verkar göra. Då kollar man kanske upp det först.

    Det handlar väl om ömsesidig respekt? Ibland får man tänka på ljudvolymen och ibland får man acceptera att man får sova med öronproppar/ vänja sig vid lite ljud.
    BrideOf Rocky skrev 2007-07-20 23:28:55 följande:
    Fan, man lever bara en gång, jag vill inte vara en sån där som ligger med pappiljotter och gnäller till mannen som typ önskar att han var på festen med som skrattade glada brudarna istället för med sin bittra tråkfru på det virkade överkastet.
    Precis!
    If you can't be good, be careful
  • tahira

    Men ni som inte tycker det är okej efter 22.00, har ni aldrig fest? (inte kritik eller så, jag bara undrar).

    Och bor man i lägenhet så är det omöjligt att inte höra sina grannar. Så är det bara. Och i mångas liv ingår fest ibland. Det är sånt man får ta!


    Tainted skrev 2007-07-20 23:40:36 följande:
    innan jag fick barn tyckte jag det var ok hela natten.. tyckte det var mysigt att somna till andras musik faktiskt. men nu blir jag skrämmande irriterad på folk som låter efter 22 :p
    Jag har barn och tycker fortfarande det är okej hela natten
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    sofsan skrev 2007-07-20 23:52:03 följande:
    Så om man inte kan ta att grannar har fest och spelar musik så man inte kan sova så ska man se sig om annat boende elle vad?
    Ja, om man inte kan ta att grannarna någon gång har fest och spelar musik så bor man kanske i fel område..? Någon gång måste det väl vara okej att festa hela natten?
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    Caffreys skrev 2007-07-20 23:53:21 följande:
    TahiraJag har haft fest till morgontimmarna.... utan att varna grannar dessutom. Du vet sådana dära efterfester.Men jag tycker man måste tänka sig för. Har själv haft grannar som festat sent vilket inte stör mig( har ju gjort det själv) men kanske andra. Det som stör är ju oftast den höga musiken, basen som gör att man typ "hoppar" i sängen.
    Så..? Vad tycker du? Eller vad menar du? När är det okej och när är det inte okej?
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    rajtantajtan skrev 2007-07-20 23:54:48 följande:
    Beror nog mycket vad man vänjer sina barn med också, om man fjompar för mycket så blir de ju självklart ljudkänsliga & vaknar vid minsta knyst.
    Precis!
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    Tainted skrev 2007-07-20 23:53:12 följande:
    tahira: nepp jag har inte fest här hemma längre. är jag på partyhumör drar jag ut med vännerna på krogen eller hem till någon. lilltjejen vaknar när grannarna sätter igång som värst här..
    Längre? Men du har haft? Var det okej då, men inte nu?

    Sorry om jag gnatar . Men jag tycker att det är så tråkigt när folk inte kan unna sina grannar att parta loss lite
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    Caffreys skrev 2007-07-21 00:00:26 följande:
    TahiraMen ni som inte tycker det är okej efter 22.00, har ni aldrig fest? (inte kritik eller så, jag bara undrar). Jag svarade på den frågan: TahiraJag har haft fest till morgontimmarna.... utan att varna grannar dessutom. Du vet sådana dära efterfester.Men jag tycker man måste tänka sig för. Har själv haft grannar som festat sent vilket inte stör mig( har ju gjort det själv) men kanske andra. Det som stör är ju oftast den höga musiken, basen som gör att man typ "hoppar" i sängen.Sen Frågade du.... Så..? Vad tycker du? Eller vad menar du? När är det okej och när är det inte okej?Det har jag redan svarat på.
    Så du tycker inte att det är okej efter 22.00, men du har det själv ändå? Eller?
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    sofsan skrev 2007-07-21 00:01:44 följande:
    Man kan ha fest utan att spela hög musik , jag kan iaf!
    Det är väl ungefär som att jag skulle skriva "Man kan väl sova trots att grannarna har fest, kan jag iaf!".

    Det är inte alltid superkul att dansa till halvtyst musik, om man har fest hemma .
    If you can't be good, be careful
  • tahira
    sofsan skrev 2007-07-21 00:04:26 följande:
    Då kanske man ska uppsöka ett dansgolv på krogen ist!
    Så människor under 23 år ska inte få dansa? Eller man ska gå ut med ett sällskap på 60 pers, ta upp hela "krog"-dansgolvet och dansa till halvkass musik istället för att ha roligt hemma..?
    If you can't be good, be careful
Svar på tråden Hur länge är det okej att ha fest/hög musik i lägenhet en fredagskväll?