Inlägg från: Häxan Jia |Visa alla inlägg
  • Häxan Jia

    Vad tycker du om rasen pitbull?

    Unbornchild skrev 2007-08-24 18:44:50 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-08-24 18:05:59 följande: nej asså...jag fick regga honom till staff bara..man kan inte regga de till staff/pitt ..eftersom pitt "inte" är en ras..
    Aha så han e reggad som staff blandis någonting då eller?
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    shqiperi82 skrev 2007-08-24 18:52:25 följande:
    alla pitbulls som jag har hört talas om har varit aggresiva... NU kommer många bli arga, men så är min uppfattning i alla fall. Skulle aldrig skaffa en eller låta mitt barn leka med en!!!
    Nä de är väl ingen som kan bli arg för att du har din uppfattning. Hade du utryckt dig att det var en total sanning att alla pitbulls är aggressiva så är de en annan femma, men nu skrev du alla du hört talas om och de är ju ändå inte så många oavsett hur man vrider på saken.

    Nu är jag lite OT här, men tänk om folk bara visste vilka hundar de lät sina barn leka med ibland

    Jag har ju lika många fördomar åt andra hållet, jag skulle aldrig låta främmande barn leka med min hund. För främmande barn vet sällan vad de sysslar med och känner varken hund eller mig
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    shqiperi82 skrev 2007-08-24 18:59:01 följande:
    ja men så är det ju med många saker.... att man dömer saker efter vad man hör... jag har sett en hel del pitbulls och de SER ju inte snälla ut. Jag skulle inte våga ha någon sörre hund hemma för den delen och särskilt inte en pitbull... sen är det klart att det till stor del beror på ägaren men inte bara, tror jag.
    Det är inte framavlade för att se snälla ut heller, liksom dobbermann och lite andra raser...

    Vet ni i afrika har de en av världen bästa hundar både vad gäller försvar av ägor och som beskydd.. vet ni vad de använder på ambasaden som väktarhundar, jo dobberman för det ser inte snälla ut och folk har fördommar av dom genom media såsom tex filmer ect.

    Ändå är en dobbe ingenting emot deras egna hund, en dobberman skulle knappt ens ha en suck i kamp mellan dessa två hundar.

    jag skrev afrika, just för att jag inte kom ihåg vilket afrikansk land det var i, tänke bara förklara det innan någon märker ord
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Susanneh skrev 2007-08-24 19:00:01 följande:
    Man borde förbjuda rasen!
    I sverige eller i hela världen?

    Rasen är förbjuden i sverige, bara för din information.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    shqiperi82 skrev 2007-08-24 19:03:23 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-08-24 18:59:47 följande: Nej det är sant. jag låter ALDRIG mina barn gå fram till en hund, hur liten och gullig den än är, utan att fråga ägaren!!
    Det är helt rätt. Tänk om alla tänkte så, då vore min värld nästintill perfekt

    jag har just nu en liten gullig hund OCH majoriteten verkar få för sig att de är helt okej att släppa fram sina barn, sina hundar eller helt enkelt försöka hälsa på henne själva om hon är bunden eller ute på promenad med mig. Helt sjukt, funderar nästan på att skaffa en till större hund bara för att då vet jag att folk genast kommer sluta med dessa dumheter.

    Jag hade en STOR hund innan, 55kg och INGEN släppte någonsin fram sin hund utan att fråga inte heller mötte jag några föräldrar som sa, där ser ni barn spring nu fram och klappa den stora svarta hunden där borta *suck*

    OCH han var mkt snällare än den lilla jag har nu, för han var van vid barn och smått och lade sig ner på backen och lekte, just för att han var så stor.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Keisha skrev 2007-08-24 19:03:57 följande:
    Gå in på min sida och titta på min sessa och säg sen att hon ser farlig ut
    De hjälper inte jag tycker din hund är söt. Men de är ändå så att dessa raser, blandningar ofta har utseendet emot sig generellt, för de som inte ser längre än till formen och pälsen.

    Strävhåriga hundar räknas sällan som söta, oavsett vilken ras de tillhör. medans långhåriga hundar som e ulliga generellt räknas som gulliga och nalleliknande söta. Så är det, så uppfattar generellt människor saker.

    Trist, absolut.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    shqiperi82 skrev 2007-08-24 19:08:35 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-08-24 19:03:40 följande: vadå förbjuden i sverige? men det finns ju jättemånga i sverige. vad gör polisen med dem??? var det inte det lagförslaget skulle handla om? om de skulle förbjudas eller ej???????
    Det finns inga renrasiga pitbulls i sverige, rasen är förbjuden redan.

    det finns dock en hel massa blandningar och en del få hundar som kan vara renrasiga, men just eftersom de är förbjudna så är dessa reggade som blandraser eller inte reggade alls.

    Lag förslaget handlade om att förbjuda kamphundsraser och där ingår en hel del hundar som tydligen inte skall ha rätten att existera helt plötsligt, trots att många av dom funnits i världen ganska länge och så även i sverige.

    Om du hittar en regestrerad renrasig pitbull med stamtavla så hojta gärna, den hade jag kunnat betala en jädra massa pengar för
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    cDk3r skrev 2007-08-24 19:11:07 följande:
    "Rasen är förbjuden i sverige, bara för din information."Nej det är den inte, bara för din information.
    Underlig då att de inga finns, renrasiga alltså??? Varför möter man sällan en sådan?

    Jag kan absolut vara helt ute och cykla och de är jag medveten om. Men ingen här eller någon annanstans verkar ju kunnabevisa sin hund äkthet som renrasig pitbull med en stamtavla. Hur kommer det sig om rasen är godkänd och tillåten.

    detta är alltså ren nyfikenhet, för jag skulle gladeligen ha en renrasig pitbull med stamtavla.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia

    Jag måste göra något fel, hur jag än söker så hittar jag inget om pitbull inne på skk när man söker på godkända raser.

    Jag googlade på pibull, svenska sidor och hittade pitbull.se men där är mest en massa artiklar om hyresvärdar som vill förbjuda hundar, hunddagis som inte tar emot hundar om lagförslag osv. Men jag hittar inget om hur en renrasig pitbull är enligt svenska standard.

    Åhh vad trött jag blir. Någon som vet bättre vart man hittar det???? Alltså en renrasig, med synlig stamtavla som är godkänt enligt skk *hjälp en korkad häxa*


    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    lollisen skrev 2007-08-24 19:13:56 följande:
    Nej, pitbulls är inte förbjudna i Sverige, men de har lagt in nya förbud som vissa hyresvärdar kan tillämpa ifall de inte vill ha sk "kamphundar" i sina hyreshus. (väldigt förenklat uttryckt)De kan då iallafall neka att hunden ska bo i hyreshuset eller hyreslägenheten..
    de hittade jag på sidan som jag googlade upp. Jag personligen tycker ju att de är sjukt men ändå, då skall alla som har bull raser få flytta ifrån sina hem, för de borde ju gälla både bulldog och bullterrier, vilket de finns ganska många av
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Susanneh skrev 2007-08-24 19:18:40 följande:
    Men varför köper man en sådan hund med sånna drag när det finns så många underbara raser (som kanske till och med liknar pittbullen) att välja på??
    Varför köper folk en drever, en tax eller en schäfer, dobberman. Jo för det finns något med just den enskilda rasen som tilltalar en och som man vill arbeta med.

    Det kan iaf vara en av anledningarna till varför man skaffar en viss ras.

    Nu är jag själv inte mkt för renrasiga hundar över lag och ju längre de funnits i detta landet ju mer tar jag avstånd.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Susanneh skrev 2007-08-24 19:23:44 följande:
    Jag tycker inte du ska avliva din jycke, ha den under extra uppsikt och ta inga valpar på den.Jag älskar själv hundar men har då valt en mer riskfri ras, labradoren.
    Men om de inte är något fel på hunden så är väl en kull med valpar heller inte något fel. Lika lite som de är att avla på din labbe. Tycker jag då iaf
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia

    Susanne. Är det var du tror att den är avlad för?? Då är det ju din fördom och inte min. Att den en gång i tiden brukades som kamphung mot tex tjurar innebär inte att det enda den kan användas till är att slåss. Den är en ypperlig draghund, för den har otroligt mkt kraft i sin ganska lilla kropp. Man kan kampa med en hund på ett sunt sätt, de är iaf vad andra brukar göra med sina hundar, tex med pinnat, trossar och annat. Jag vet inte riktigt vad du tror, men alla och jag menar verkligen alla hundar behöver aktiveras och få en uppfostran annars går det åt helvete oavsett ras. En oaktiverad golden är ingen lek det heller vill jag lova dig och en collie skall vi inte tala om, fast de kanske inte gör något om collien är långhårig och ser nalligt söt ut? Mig gör de då en jävla massa om en hund skall gå runt och tjuvnypa och tro att den är herre på täppan. Rottisen var en hund som ansågs se farlig ut för sisådär en tio år sedan, ändå envisas många *puckon* med att skaffa den ras idag för den är söt.


    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Längtar efter Att Bli Mamma skrev 2007-08-24 19:38:51 följande:
    Det finns renrasiga pitbulls i Sverige. Rasen Pitbull är INTE förbjuden här i Sverige,däremot så finns det en ny lag mot farliga hundar som gäller för alla raser då en hund kan vara agressiv oavsett ras.Jag har en tik som är två år en blandning emllan Amstaff och Pitbull och har haft pitbull blandningar sen 6 år tillbaka och jag är jätte njöd med mitt val av hundar.
    Jag har förstått detta. Men vart hittar man en renrasig pitbull. jag hittar ingen info om detta hur jag än söker, jag kanske gör något fel, i vilket fall så hittar jag inget på svenska sidor och inget inne på skk sida heller där de står information om godkända raser.

    Hur hittar man info?
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    cDk3r skrev 2007-08-24 19:54:47 följande:
    Häxan Jia"Hur kommer det sig om rasen är godkänd och tillåten."Hunden är inte godkänd av SKK och kan inte registreras hos SKK, men något förbud mot den finns inte enligt svensk lag.
    Okej, summan av kardemumman, rasen finns inte i sverige offeciellt eller har jag missuppfattat dig?

    Om rasen inte finns så är den väl förbjuden? Eller har jag missförstått?

    Tänkte mest på att folk uttrycker sig att äntligen har denna ras blivit godkänd/tillåten i sverige när nya raser lyckas slå sig ner här i landet.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Längtar efter Att Bli Mamma skrev 2007-08-24 19:57:50 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-08-24 19:55:17 följande: kollar gärna in www.pitbull.se eller www.svenskaapbtklubben.seHoppas att du hittar infon du söker :)
    pitbull sidan hittade jag till, men jag hittar bara en massa artiklar, ingen ras info om rasen pitbull.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    cDk3r skrev 2007-08-24 20:03:27 följande:
    Häxan Jia"Okej, summan av kardemumman, rasen finns inte i sverige offeciellt eller har jag missuppfattat dig?Om rasen inte finns så är den väl förbjuden? Eller har jag missförstått?Tänkte mest på att folk uttrycker sig att äntligen har denna ras blivit godkänd/tillåten i sverige när nya raser lyckas slå sig ner här i landet."Att rasen inte är godkänd av SKK är _inte_ detsamma som att rasen är förbjuden.Att det inte finns några renrasiga pitbulls i Sverige är inte heller det sant. Därimot finns det inte så många som man kan tro, de allra flesta "pitbulls" i sverige är just blandraser. Detta beror förmodligen på att rasen inte är godkänd av SKK vilket försvårar för seriösa uppfödare och förenklar för oseriösa uppfödare (dvs de kallar blandraserna för pitbull och kommer undan med det).F.ö _om_ det hade varit så att _inga_ renrasiga pitbulls fanns i Sverige, hur skulle det per automatik innebära att rasen är förbjuden när någon sådan lag inte finns?
    Vad är ditt problem med frågor? Jag frågar dig saker eftersom du helt uppebart vet mer än mig. Du replikerar med att ge mig x antal motfrågor som jag inte kan svara på, just för att jag inte innehar den kunskapen.

    Jag skrev redan tidigt att jag missuppfattat saken och att du hade rätt.

    Vad är ditt problem undrar jag nu?

    Om de är att snäppa mig på näsan så har du ju redan gjort det och jag har dessutom erkänt det offentligt. Så vad är det du vill, försöka upplysa eller enbart visa dig överlägsen?

    Grattis när det gäller mig och rasen pitbull så är du överlägsen mig i kunskap och dina upplysningar är uppsklattade, dock inte nivån på dom men man kan ju inte få allt här i världen
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    cDk3r skrev 2007-08-24 20:40:39 följande:
    Häxan jia.Men tagga ner kära nån.
    Jag är inte ens taggad. Jag bara undrade vad din poäng var bortsett från upplysningen, när du ställer frågor som jag uppenbart inte har kunskap nog att svara på. Det var enda tanken.
    Sug min röv genom en vattenslang!!!!!!!
  • Häxan Jia
    Moder2 skrev 2007-08-24 21:54:23 följande:
    Jag tilltalas av både personlighetsdrag och utseende hos en hund..jag föredrar en cocker framför en pitbull för jag tycker att en cocker passar mig bättre både till sätt och utseende.jag föredrar en pitbull framför en strävhårig tax osv...Men jag hade inte skaffat mig en pitbull själv.Självklart vill man ha en mentalt stabil hund men det finns väl många andra raser än just pitbull som är det?
    Absolut finns det de. Jag bara tolkade ditt först inlägg som att själva utseende var det absolut viktigaste och inte resten. Mitt misstag

    Det finns hur många raser som helst som kan passa människor, så de var absolut inte nått insnöningstal om PB.
    DONT mess with a pregnant woman!!!!!!!!!!!!!
  • Häxan Jia
    cDk3r skrev 2007-08-25 12:37:05 följande:
    "Pitbull har även ett hårdare lekmönster som ju också sitter genetiskt, dom SKAleka hårt i o med att leken är en träning inför hundens vuxenliv och "arbete" s.a.s."Stämmer, det var ett stort problem för mig innan min mormors och mor's hundar och Hera lärde känna varandra.När Hera ville leka så trodde ju dom hundarna (shnauzer) att Hera ville slåss så dom flög helt sonika på Hera då och började slåss på riktigt medans Hera framstog som ett fån och trodde dom lekte.Dock har hon flera lekkompisar av samma ras, ser dock riktigt brutalt ut när dom leker.
    hehe de där känner jag igen....

    En schäfer ville troligtsvis leka med min dvärgschnauser... men min valde att fly all världens väg och uppfattade inte den jätte hunden som kom rusande som minsta lekfull.

    Nu är ju min helt svart och även det ställer till det ibland med andra huundar när de försöker komunicera, just för att en helsvart hund inte har några markerande ansiktsdrag och kan därmed vara svårtläst för andra hundar OCH då blir det lätt fel.
    DONT mess with a pregnant woman!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Vad tycker du om rasen pitbull?