Inlägg från: Trolltrio |Visa alla inlägg
  • Trolltrio

    Enäggstvillingar?

    Hej! väntar oxå enäggstvillingar, och gjorde ul idag då de inte sett någon skiljevägg vid vul. Idag hittade dock en mycket tunn en! Vad har era läkare sagt om riskerna med enäggs? Min var väldigt negativ och pratade en massa om ttts och sa att "det går ju iaf bra i lite mer än 50% av fallen". Lät ju inte superhoppfullt!

  • Trolltrio

    UWO BaraJag: Tack, det lät ju klart mer psitivt! Då kanske man törs hoppas ändå. Läkaren tryckte ner mig duktigt igår.

    Kul att det är så många som väntar enäggs!

  • Trolltrio

    Therese33: Skönt att höra att det är såpass ovanligt! Min läkare måste vara väligt negativ av sig...
    Jag har inte heller gått upp nåt än, men är bara i v14. Dock ser magen ut som i v24 med sonen, så nog syns det alltid!

  • Trolltrio

    Vad kul med så många som ska ha enäggs! Jag ligger väl "sist" i tiden, och det är väldigt intressant att se vad man har att vänta i framtiden, och höra hur ni mår.

  • Trolltrio

    Att man ska behöva vara så nervös inför varje ul! Ska göra ett i em, och är toknervös! Försöker tänka att hade det inte varit av en slump hade jag inte ens vetat om att det var två och inte gjort något ul alls, och säkert inte varit nervös heller, men det hjälper inte. Bara att hålla tummarna att allt är bra...
    Ville bara skriva av mig lite hos några som förstår hur det är.

  • Trolltrio

    Therese33: Tack för de orden, de värmer! Är lite extra nojig, för jag har knappt känt rörelser än, är i v16 nu och hade väntat mig att känna tidigare denna gången.

  • Trolltrio

    puuh, det såg bra ut såhär långt iaf. Skumt däremot är att de flyttade tillbaka mig ännu mer, vilket i princip skulle innebära att jag testat postitivt innan jag hade ägglossning...

  • Trolltrio

    Åhå, så skönt att höra, MaddeMamman. Såg dessutom att jag hade moderkakan i framvägg igen, så det dämpar väl en del antar jag.

  • Trolltrio

    Vet inte riktigt när jag har bf, fick inget exakt, med enl första vul ska jag vara i 15+2 idag, enl förra ul 14+4 och enl i går 13+ någonting, så det skiljer nästan en vecka på varje datering! Men hon sa oxå att de inte sätter någon definitiv datering förrän vid rutinul.
    Det skiljer aningen mellan mina oxå, men läkaren sa att det var helt normalt.

    Jag fick oxå klartecken att börja jobba igen 1a oktober, är fortfarande föräldraledig annars, men läkaren tyckte att jag kunde testa att arbeta lite innan jag blir sjukskriven.Känns kul!

    Cicci linde: Håller tummarna för dig idag!

  • Trolltrio

    Nytt ul i morgon. Borde egentligen vara tacksam för dessa kontroller, men istället blir jag allt mer nervös för arje gång, jättejobbigt!
    Hur mår ni andra med era tvillingmagar?

  • Trolltrio

    Känner igen det där med att det spänner, fast i mitt fall är det mest tarmarna som bråkar. Ont om plats kan jag tro.

    Varit hos bm idag, som lyssnade på hjärtljuden, fast hon kunde bara höra den ena. Hopppas verkligen att den andra bara gömde sig, hon verkade inte direkt orolig eftersom det är lite tidigt att lyssna egentligen.

  • Trolltrio

    Inte fått nåt exakt bf datum än, utan blir flyttad lite för varje gång, men nånstanns mellan v 16 o 18 är jag i nu iaf.

  • Trolltrio

    Cissi linde: Håller alla tummar jag har at det går bra för er!

    Ul i dag gick bra, de är nästan lika stora, skiljer nån mm på huvudet bara. Fick inget bf datum denna gången heller, utan det gör de nästa gång, då bör jag vara runt 18+, och det är först då de vill sätta en datering.

Svar på tråden Enäggstvillingar?