• Alfonsina

    Min älskarinna är gravid!

    TS, jag kan citera dig eftersom du verkar ha glömt det på en kvart!

    "Jag älskar min fru, men jag vill göra det rätta för Malin och barnet hon väntar."

  • Alfonsina

    Jaha, du älskar din fru som en vän? Vad spelar det för roll? Du har ju fortfarande varit otrogen, finns liksom inga ursäkter. OM du nu vill lämna din fru så gör det då! Innan du hoppar i säng med dina släktingar...

    Du, alla är värda respekt.

  • Alfonsina

    Ha ha, det var det mest egotrippade jag har läst på länge. Så länge det är käääärlek med i bilden så är det helt okej att ljuga och bedra den man lever ihop med? Ehh, en verklighetskontroll någon?

    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-27 18:11:12 följande:


    Varför är jag ett svin? När blev det svinaktigt att älska?
  • Alfonsina

    Tja, inte får kvinnor något medhåll från mig iaf. Oavsett vem som varit otrogen så är det lika svinaktigt, kärlek eller inte!

    Men två svin passar ju bra ihop så kör på med Malin vet jag.

    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-27 18:19:34 följande:


    Nej, men efter vad jag har läst här på FL (och jag har varit medlem här ganska länge) så är det helt okej för en tjej att vara otrogen. Trodde att jag skulle möta samma förståelse. Kanske om jag skyller på lite hormoner av något slag?Jag ska ju stå för vad jag har gjort, det brukar också vara ett försonande drag i de flesta trådar här.
  • Alfonsina

    Kan inte begripa varför så många måste vara anonyma??

    Du, tjej. TS har ju knappast bara "halkat" när han har gjort det om och om igen...

    Tror tyvärr att det är många som har blivit bedragna och vet hur ont det gör, hur svårt det är att lita på människor igen efter en sådan sak. Jag reagerar starkt för att jag själv varit i sitsen och inte önskar någon annan den smärtan. Har ju dessutom varit i ett långt förhållande och vet att man kan vara trogen, det är ett medveet val man gör.

    Påhopp tycker jag inte man kan kalla det när man står för sin åsikt.

  • Alfonsina

    Medmänsklighet är till för dem som förtjänar det. Så enkelt är det. Och otrogna svin tillhör inte den kategorin...

    "Buhu, jag ser min fru som en vän och så kom en tjej jag ville ha sex med, nu är hon gravid, Krama mig."

    Så omoget läser jag dina inlägg, väx upp och ta ansvar för dina handlingar istället.

  • Alfonsina

    Du står ju inte för det då du är anonym!

    Och jag är så långt ifrån känslokall som man kan komma, då hade jag ju inte tyckt att du gjort något fel, eller hur? Men ursäkta om jag inte håller dig om ryggen när jag tycker att du faktiskt har begått ett stort praktfel!

    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-27 18:34:39 följande:


    Okej, jag tycker du är en känslokall bitch. Påhopp? Nej, jag står för det!
  • Alfonsina

    Självklart har alla säkert gjort fel någon gång. Men det är skillnad på ett misstag och att vara otrogen, dessutom medvetet otrogen i 6 månader. Usch...

  • Alfonsina

    Blir så sorgsen när jag läser det. Man blir mer än ledsen av ett svek. Att kärlek kan ta slut vet de flesta men att den som står en närmast kan svika en så, sånt glömmer man tyvärr aldrig.

    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-27 18:43:53 följande:


    Jag känner mig ledsen över att behöva göra henne ledsen. För det kommer hon ju självklart att bli.
  • Alfonsina

    Är du säker på att du var intelligent? Sorry, kunde inte låta bli.

    Jag förstår att du är ledsen men jag syftade på din fru. HON kommer att bli mer än ledsen.

    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-27 18:47:11 följande:


    Men herregud, vad kräver du av mig? Jag blir så våldsamt förtvivlad....bättre så? Jag är ingen man av stora ord, så är det bara.
  • Alfonsina

    Nej, jag har aldrig varit otrogen. Varför skulle jag vara det?

    Och TS, jag tror dig när du säger att ingen planerar att vara otrogen men det ni hade var ju ett förhållande bakom era respektives ryggar. Dvs ni ljög dem rakt upp i ansiktet för er egen skull. Och detta under en längre tid. Ni hade när som helst kunnat stanna upp, lämnat, och fortsatt ihop på ett ärligt sätt. Du säger ju själv att ni inte hade sagt något om det är varit för graviditeten. Var är den sanna kärleken till Malin i det?

  • Alfonsina

    Kan bara tala för mig själv, men jag har själv blivit bedragen. Inte bedragit alltså. Därför reagerar jag starkt som jag redan har skrivit.

    Lider med frun och hoppas hon en dag kommer att veta att det finns vettiga killar som inte är otrogna.


    eio skrev 2007-11-27 19:05:32 följande:
    Kan inte låta bli att komma å tänka på ett ordspråk när jag läser om alla som så starkt fördömer dom som har varit otrogna."It takes one to know one"
  • Alfonsina

    Tycker du verkar vara ganska uppåt med tanke på din tunga börda. Mat skulle vara det sista jag tänkte på iaf... Men alla är vi olika.

  • Alfonsina

    "Hållit på mest"???

    Med vaddå? Att stå för vad jag tycker? Jag tycker att ALLA, både män och kvinnor, som är otrogna är ynkryggar som inte vågar gå hem och berätta om det fula som de har gjort. Istället hålla på i flera månader är så himla lågt.

    Jag visar respekt till mina nära och kära, tycker att det är det minsta man ska göra. Så ursäkta om jag inte tycker att några som helst förklaringar är godtagbara, "det beror på kärlek" eller annat trams. Är man otrogen under en längre tid saknar man empati och medkänsla för andra människor. I min värld är det så svart eller vitt när det kommer till otrohet. Man har hela tiden ett val, vi blir inte tvingade och man kan närsomhelst gå därifrån om man blir frestad (vilket jag tror att alla kan bli).


    maxansmamma skrev 2007-11-28 09:37:38 följande:
    Be inte om ursäkt för min skull, utan kanske mer för din egen och till TS.Du och Alfonsina är väl de som hållt på mest tycker jag eftersom de andra är fega och är anonyma.
  • Alfonsina

    Ha ha, klart han måste tala om det för frun nu när Malin är gravid! Har väl ingenting att göra med "att han insett att han gjort fel". Han är ju avslöjad, står med byxorna nere och då tycker du han gör rätt för att han är ärlig?

    Hur naiv får man bli?


    maxansmamma skrev 2007-11-28 15:19:12 följande:
    Jo det måste han ha gjort annars så hade han ju knappast bestämt sig för att berätta för sin fru.Men sen har jag märkt att han är ganska så överseende med vad vissa skriver eftersom vissa kan tydligen inte göra annat än att provocera honom eller försöka få honom arg och tydligen försöka skapa en debatt.Därför tror jag att de som jävlas får en speciell kommentar tillbaka som han troligtvis skriver i ren ironi.Det hade jag gjort till folk som dummat sig.
  • Alfonsina

    De har haft ett förhållande som i princip startade för ett år sedan, hur kan du då kalla honom ärlig? Jag kan inte begripa det.

    Och det är ganska lågt att "hota" någon på ett debattforum. Är det kränkade att tycka att någon tänker naivt i denna fråga? Ja, då anser jag att man inte ska ge sig in i en debatt.


    maxansmamma skrev 2007-11-28 23:55:45 följande:
    Klart att han ska berätta har inte sagt ngt annat.Avslöjad? Ja av oss men inte av ngn annan i hans släkt vad vi vet, får inte ihop det du skriver för han har ju erkänt för oss och då är han ju inte avslöjad.Klart att han gör rätt som är ärlig, hur kan du tro ngt annat.Han gör helt rätt som är ärlig mot sin fru, vore värre om han förnekade allt eller hur.Kalla mig inte naiv, tror inte att du vill ha skrivförbud...
    Kajsala: Jag har faktiskt inget behov alls av att veta hur TS lade fram det eller hur ledsen TS fru blev. Det är ju det jag vill få fram, hur urbota egoistiskt det är att vara otrogen. Gottar mig inte i något av detta, tycker handlingen är så fruktansvärd...
  • Alfonsina

    Nej, om man läser vad jag skriver så ser du att jag skrattar åt maxansmamma och att hon tyckte att TS är en ärlig person. Inte åt situationen, läs!


    Kajsala skrev 2007-11-29 01:59:26 följande:
    Nej du gottar dig inte alls i detta säger du,men du tycker tydligen att detta fruktansvärda är kul om man läser vad du skriver.Värsta sorten....usch
  • Alfonsina

    TS, jag vet att jag inte kommer vara otrogen för jag har varit utsatt för otrohet vilket ledde till min skilsmässa. Kommer aldrig utsätta någon för den smärtan, så är det bara. Ingenting kan vara värt att behandla någon på det sättet. Och min ålder är ointressant här då det är mina erfarenheter sonm utgör mina åsikter. Men jag är snart 31. Jag är inte svartsjuk av mig alls, vill min pojkvän vara otrogen mot mig så kan jag inte göra något men då är det också slut mellan oss. Nu har även han tyvärr blivit bedragen så vi har samma syn på det.

    Kajsala, då har jag uttryckt mig klantigt. Jag tycker att alla förtjänar respekt innan de gör något som TS nu har gjort. Ibland får man bara en chans, och de som har varit otrogna får ingen mer i "min bok" iaf.

  • Alfonsina

    Dags att anmäla dig nu då för att du kallar mig löjlig och surkärring? Snacka om att kasta sten i glashus.

    Jag är knappast perfekt, har aldrig påstått något liknande heller. Däremot så är jag inte otrogen och accepterar det inte heller från min partner. Svårt att förstå?

    Du får tro på precis vem du vill. Och varför får inte jag vara med i debatten längre? Jag döljer inte mitt nick, jag har förklarat varför jag tycker som jag gör och står för det.

  • Alfonsina

    Det är såna åsikter jag blir alldeles matt av. Kräver ni inte mer av era medmänniskor? Han har ju dolt detta i över ett halvår?! Medvetet har han gått bakom ryggen på sin fru, gått och lagt sig på kvällarna och antagligen pussat henne god natt samtidigt som han hade sex med sin svägerska.

    Fru hemlig skrev 2007-11-29 13:55:17 följande:


    Otrohet kan ske och nu hände det som hände och TS tog tag i det på som jag tycker mkt bra sätt.
Svar på tråden Min älskarinna är gravid!