• Angels

    7-åringar + vikt!

    Vad väger era sjuåringar? Anser ni att era sjuåringar är normalviktiga, överviktiga eller underviktiga. Är de normallånga, långa eller korta för sin ålder?

    Tacksam för MASSOR av svar!

  • Svar på tråden 7-åringar + vikt!
  • inredning

    36 kg längden ingen aning. Tycker han är normal. Min lill stumpa 3½ år väger 24 kg, hon är däremot lite rultig, men ack så god.

  • Lola Jämtland

    Alma är 123 cm.
    O väger 25,7 kg.

    Hon är helt normal.


    //Snart är det jul igen!
  • maruchka

    olle är 132 och väger 31  han fyllde 7 år igår den 1 dec -07

  • Miss Lau

    Min son är 7 år och 4 mån och är 122 cm lång och väger 20 kg. Han är rätt smal och lite kort tycker jag.

  • anno1975

    min son är överviktig enligt läkaren på skolan, och han får inte äta socker m m ...

    Han är 119 cm och 26 kg tung!

    Han bord väga drygt 23 sa dem,,,,

  • Rix

    Min dotter är bara 6 1/2 men hon är lång 125cm och 21kg. bonus sonen är 7 1/2 år och är 126cm och 24kg

  • Busbellan
    anno1975 skrev 2007-12-03 15:26:49 följande:
    min son är överviktig enligt läkaren på skolan, och han får inte äta socker m m ...Han är 119 cm och 26 kg tung!Han bord väga drygt 23 sa dem,,,,
    Då tycker jag du ska låta bli att lyssna på läkaren. Han låter inte alls överviktig.
    Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • tildelou

    Min 7 1/2 åring är ca. 125-128 cm. och väger kanske 31 kilo. Hon är "bastant" men inte tjock enligt mig, men enligt vikttabeller är hon tjock. Jag tror dock det ger med sin för hon har vägt samma länge nu.

  • lolalamba

    Min dotter är 125 cm och väger omkring 28-29 kg.

    Jag ser att magen hennes börjar "rynka" på sig lite men jag är van sedan tidigare barn...

    Min ena son var SÅ stor när han föddes o var en riktig knubbgris tills han blev 8 år. Det bara small till så rasade han i vikt tyckte jag fast det var att han växte på längden!

    Jag tom åkte till läkaren för jag blev orolig för honom, men idag är han en vältränad/sportig kille (som är smal) som är 14 år och visar gärna magrutorna! (Börjar redan) *pust*

Svar på tråden 7-åringar + vikt!