Inlägg från: Lalune2 |Visa alla inlägg
  • Lalune2

    Ahh vad skönt att höra Lights! Jag blev lite orolig!

    Gisse, krya på er!! Hoppas att Neo blir bättre snart!

    Lycka till, Björkeli!


    Santa Claus is coming to town!
  • Lalune2

    *Kikar in och säger HEJ! Bara för att lika snabbt kila ut igen för att fortsätta med julbestyren!*


    Santa Claus is coming to town!
  • Lalune2

    Även jag får önska er alla en GOD JUL och hoppas att ni får det riktigt, riktigt mysigt! Kram Kram


    Santa Claus is coming to town!
  • Lalune2

    Men åååhh vad kul att du kom in, Tinto!! Som vi har pratat om tidigare, det kommer att gå jättebra med allt, oroa dig inte!
    GRATTIS!!

    Björkeli, vad duktig du är som ska sluta! Toppenbra av dig tycker jag.

    Jag ska faktiskt avge ngr nyårslöften jag också (gör jag iofs varje år, men ändå... ).
    1. Jag SKA gå ner i vikt. Jag har börjat och det syns på mig och jag tappar alla mina byxor (det är sant, jag har gällivarehäng konstant och går och drar upp dem, skitsexigt... NOT...), men jag har än så länge bara lyckats gå ner ca 3-4 kg och 4 cm i midjemått under hela hösten. Så det har gått sakta, sakta och till våren ska jag dra upp det tempot lite grann.

    2. Däremot ska jag dra NER tempot på andra plan. Jag ska försöka sluta stressa, för det stressar hela familjen och är såklart inte bra. Jag vill så mycket och är aldrig här i nuet utan alltid ngr steg före eller en dag. Jag ska bli bättre på att vara i nuet.

    3. Jag ska bli snällare mot mig själv och ta hand om mig själv mer.

    4. Jag ska bli bättre på att vårda relationen med maken. Det här året har vi bara saggat ner oss och orkar ingenting känns det som. Nytt år, nya tag!

    Annars börjar jag jobba på onsdag och det känns lite annorlunda minst sagt. Min sista föräldraledighet är slut (INGA fler barn på det här bygget) och det känns sorgligt. Nu börjar en ny fas i livet som i teorin kommer att funka toppenbra men i praktiken, hur går det? Så det blir spännande.

    Dessutom har jag insett att jag börjar närma mig fyrtio, jag fyllde precis 38 och har två år kvar, men ändå. Det känns både bra och dåligt. Jag känner att jag närmar mig en säkerhet i mig själv som jag inte har haft förr, men samtidigt är det inte alltid så kul att se sig i spegeln och inse att man inte längre är den där "ungdomen" som man kanske har trott. Dessutom minns jag min mosters fyrtioårsfest fortfarande och det känns inte så länge sen!!!! Vilket det ju är, för hon är född -45!!!
    Oh my gooooood!

    Förresten! Igår var jag och shoppade på stan och jag har ju insett att jag behöver nya behåar som också sitter bra. Så jag begav mig till Triumph som är mitt favvismärke och fick lysande hjälp av en expedit och nu har jag sååå snygga behåar som sitter KANONSNYGGT! Herregud, nu känner jag mig verkligen som en ungdom när brösten sitter UPPE och inte nere vid knäna längre! Ha ha ha! Så jag köpte två stycken igår och gick tillbaka idag och köpte en till.

    Oj jösses vad jag sitter här och skriver då!


    Jaha, ett nytt år med nya löften...
  • Lalune2

    Hej hopp!

    Nu är jag åter från tv-soffan där jag har tittat på en dramadokumentär om Marie Antoinette, nördigt fan som jag är!
    Rätt intressant faktiskt, även om det inte var så mycket nytt under solen för mig. Jo! Att kungen travade omkring på Versailles tak var faktiskt en nyhet, lite rolig anekdot måste jag säga.

    Tinto, ja det är en konstig känsla, att inte vara barnledig mer. Nu börjar "vuxnare" tider på något sätt!


    CA, jag har en kompis som är gift med en man som nästan alltid är borta. Han reser med jobbet och jobbar massor. De har tre barn och hon säger det, att när han kommer hem så rubbas alla rutiner och det blir nästan "jobbigt" på ngt sätt och han "stör" sas.


    Ja, det är inte helt lätt att känna sig bekväm med åldrandet. Mycket tror jag pga alla förväntningar i samhället, den sk ungdomligheten som man "ska" ha kvar. Man ska se så ung och fräsch och snygg ut och gärna lite lyft här och var. Och det är så tråkigt på ngt sätt. Därmed inte sagt att man inte ska försöka göra det bästa av det man har, för det tycker jag, men det blir så himla utseendefixerat och åldersfixerat tyvärr. Jag gillar mina rynkor, för de visar att jag har levt och har haft kul! Däremot är jag inte lika förtjust i valkarna, påsarna över ögonen som gör att jag ser skittrött ut hela tiden, att kroppen inte orkar lika mycket och diverse kroppskrämpor.

    Nåja, alla ska vi den vägen vandra. Även en ung och snygg Mischa Barton eller Jessica Alba!

    Vad ska ni alla göra på nyårsafton? Vi ska vara hemma, bara vi fyra. Vi är lite smålata och tycker att det är meckigt att fira nyår med små barn och tar den lätta vägen ut.
    Det blir i alla fall god mat med löjromstoast och oxfilé (som ungefär halva Sveriges befolkning...) och sen ngt barnvänligt till dessert som Marängsviss!
    Och goda viner och champagne såklart! Och Pommac till sonen.


    Jaha, ett nytt år med nya löften...
  • Lalune2

    Tinto, jag hade planerat att se det, men sen var jag tvungen att titta på filmen jag hade hyrt så jag hann bara se den sista halvtimmen, men det var otroligt intressant!

    Förresten, har ni ngt bra recept på potatisgratäng med västerbottenost?


    Jaha, ett nytt år med nya löften...
Svar på tråden Glassigaste vintertråden!