Inlägg från: Dagny och Paparazzi |Visa alla inlägg
  • Dagny och Paparazzi

    Får jag stämpla?

    Så här ligger läget...
    Ska kontakta A-kassan efter jul för att bli klok på hur det riktigt fungerar med stämpling, men jag tänkte passa på att slänga ut mina funderingar här och se om det finns några som har mer koll än mig!

    Jag studerar, ska få barn 19 april.
    Därför känns det inte som det är värt att påbörja vårens termin och bara läsa halva.
    Tänkte istället skriva mig som arbetssökande den 14 januari då sista kursen slutar. Har fått stämpla på somrarna (om jag behövt)tidigare enligt det gamla systemet.

    Kommer jag att få stämpla nu? Eller måste jag ta av föräldrapenningen före förlossningen?
    Om jag stämplar kommer det att påverka hur mycket jag får ut i föräldrapenning?

    Hoppas ni vet mer än jag för jag tycker det är ett mörker med alla instanser och papper...

  • Svar på tråden Får jag stämpla?
  • Dagny och Paparazzi

    Jag har jobbat i 1 1/2 år och det var en tillsvidareanställning som då gick ut. Sista halvåret läste jag och jobbade samtidigt.
    Undra om det är några karensdagar då!

  • Dagny och Paparazzi

    Jo men räknas det som studieuppehåll om vi ska få barn? Jag vet ju inte om jag kommer att fortsätta studera sedan eller om jag kommer att jobba några år...jag förstod det som att det var mellan två terminer som under sommaren som man inte får stämpla?

Svar på tråden Får jag stämpla?