Inlägg från: Anonym (böld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (böld)

    Finne som blivit en böld?!

    Okej, om du nu vägrar att låta en läkare tömma den och inte kan röra den själv så får du väl vänta tills den spricker.

    Det är så irriterande att folk är rädda för att gå till doktorn för en liten böld. Det skulle ta en minut för en läkare att fixa saken och sen är det över.

    Alternativet är som sagt att vänta till den värker sönder vilket innebär långvarig smärta. Som pricken över i är det även lätt att området infekteras och då kan bölderna spridas samt att du måste käka antibiotika.

    Läkaren sprutar kylspray på bölden innan den töms så man känner knappt något alls. Pallra dej nu iväg till sjukan så du slipper lida .

  • Anonym (böld)

    Va? Får du vänta en vecka? Vilka klåpare!

    Jag har själv lidit av bölder och läkaren har alltid tagit det på allvar eftersom infektionsrisken är så hög.

    Klämmer man själv eller om bölden spricker så är det jättesvårt att tömma den helt. Det ligger kvar bakterier och gror och det kan bli ett elände!

    Jag vill absolut inte skrämma upp dej det kanske går över hur bra som helst för din del men jag har själv varit med om att det inte har gjort det.

    Lycka till i alla fall

  • Anonym (böld)

    Hej igen, det var jag som skrev att jag stör mej på dom som inte går till doktorn med sin böld.

    Jag menade inget illa med det även om det kanske lät så .

    Jag skrev ju även att jag själv haft bölder som jag tvingats tömma hos en läkare. I mitt fall sprayade dom med kylspray så bölden blev tillfälligt bedövad.

    Det stack till snabbt när dom öppnade bölden men efteråt var det så skönt att det helt klart var värt det. All smärta försvinner på en gång som genom ett trollslag .

    Jag har också dragit mej för att gå till läkare när jag haft en böld men det är bara att förvärra plågan och jag gillar inte att lida i onödan. Ju längre man väntar desto större är ju risken för att det blir inflammerar.

    Läkaren har betydligt bättre redsakap att öppna bölder med så smärtan är inte lika stor som när man försöker klämma den hemma.

    Kan dock förstå att det måste ta fruktansvärt ont att ha en böld på blygdläppen, det är ett känsligt område som är svårt att bedöva.

Svar på tråden Finne som blivit en böld?!