• TingTing

    Presentation av USA-traden!

    Har kommer en presentation av alla som ar med i var underbara USA-trad! For att vi ska kunna halla reda pa varandra, sa kommer lite info har! Svara pa fragorna nedan!

    1. Namn o alder? (frivilligt, for nagra kanske vill vara liiite anonyma still! )
    2. Vart i USA bor du?
    3. Familj?
    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?

    Om det ar fler fragor som ska till, sa hojta!

  • Svar på tråden Presentation av USA-traden!
  • AHöst

    1. Namn o alder?

    Anna 33

    2. Vart i USA bor du?

    East Orange, NJ

    3. Familj?

    Gift och son fodd Augusti 2007

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?

    Borjade med ett internship och sedan rullade det bara pa.

  • laven

    Jag bor inte längre i USA utan i Kanada, men jag har bott i NJ, upstate NY och Boston.

    Jag är gift sen drygt 10 år tillbaka och har 3 barn - en dotter (7) och två söner (4,5 och 2). Maken träffade jag i upstate NY när vi gick på universitetet där. Han är kanadensare och ända sedan jag träffade honom första gången sade han att han ville flytta tillbaka till Kanada. Efter vi gifte oss gjorde vi slag i saken och flyttade norrut. Vi stormtrivs här och har inga planer på att flytta någon annan stans.

    Jag flyttade till USA -90 eftersom pappa fått ett "tillfälligt" jobb i NJ. Det skulle vara i 2 år. Själv skulle jag bara stanna i ett år och sedan flytta tillbaka till Sverige. Men jag trivdes och stannade ett år till. Sen ett år till och ett till... och, ja.... jag har inte flyttat tillbaka ännu. Föräldrarna och lillasyster bor fortfarande kvar i USA och är numera medborgare. Själv flyttade jag som sagt norrut, -98.

  • MrsMcGlaun

    1. Namn o alder?
    Jag heter Anneli (Annie) och är 29 år.

    2. Vart i USA bor du?
    Jag bor i The Woodlands, Texas (I utkanten av Houston)

    3. Familj?
    Vi är precis nygifta och planerar bebis till 2009/2010.
    Tills dess att jag får en alldeles egen liten bebis, så är jag plastmamma åt Collin 10 år och Kalissa 7 år.

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?
    Egentligen började det väl redan 1997 då jag åkte till USA som AuPair. Det blev att jag stannade kvar ett tag till för att plugga..och på den vägen är det! Nu har jag bott här i USA i 10 år! wow!

  • Hjartesjalen

    Oki, jag skriver in mig har ocksa, va kul att lasa om er allihopa! Jag ar inte alltid sa aktiv i traden men laser varenda dag i den. Jag har liksom "huvudet fullt med en massa just nu"

    Jag ar 35, blir 36 i Feb. Vill inte ga ut med mitt namn annu av personliga sjal.
    Jag bor i Iowa.

    Varan familj bestar av mig o min underbara man, samt 3 stora vovvisar!

    I Sep 04 traffade jag min man via natet, vi hade dagligen kontakt via tele samt natet, kunde redan da inte leva utan varandra, allt kandes bara saaaaa ratt anda fran dag 1!! :)

    Sommaren 05 akte jag hit till USA till honom, flygradd som en kraka o inte flugit tidigare mer an till Stockholm med min familj nar jag var ca 15 ar gammal.....Ni kan tro jag vart radd att ensam flyga hit, men min man var ett jattestod samt att det var det nyttigaste jag nagonsin gjort, nu klarar jag vad som helst! 6 vandor blev det med flyget fram o tillbaka haha! Det klarade jag galant! Jag ar stolt over mig sjalv for att jag gjorde det.

    Jag stannade 16 dagar forsta gangen, sedan flog jag tillb efter en manad, da friade min man efter jag varit har i 2 dagar, jag sa JA!!!!!!!!!!!:) :) Vi gifte oss Dec 05 i Sverige. Efter 5 veckor med all pappersarbete flyttade jag hit. Trivs men saknar mycket maste jag saga! O saknaden av detta blir storre o storre, sa vi kommer kanske flytta till Svea inom nagra ar....Vet ej annu.

    Vi planerade barn ganska omgaende.....mina aggkedare e blockerade o vi maste gora IVF, livet forlorade fotfastet rejalt!

    Vi planerar nu att aka i April(08) for att gora var forsta IVF beh, radd o liten pa jorden kanner jag mig nu..

    Jag har varit sjuk anda sedan jag flyttade hit i stort satt, jatteknepigt pa mig som alltid varit sa frisk..... men, men..

    Jag ar aromaterapeut,hudterapeut mm, hade salong i Svea i ca 10 ar pa 2 olika stallen. Ar ocksa barnskotare, samt att jag tillverkar smycken samt en massa annat "gulligt" som jag alltid salt, sa min firma med detta e pa gang aven har nu. Har bilder pa lite av det jag gor i mitt galleri om nagon tycker det e kul att kolla.

    Jag alskar att promenera o saknar mycket den Svenska naturen, vara harliga stora skogar som man fritt kan vandra i! Hihi!
    Langt blev det om mig, men i alla fall, detta e jag.

  • Polette

    1. Namn o alder? (frivilligt, for nagra kanske vill vara liiite anonyma still! )

    JENNIE, snart 29!

    2. Vart i USA bor du?

    Kommer att flytta till Newport eller Middletown, Rhode Island, väldigt snart!!

    3. Familj?

    JAAAA, en blivande husband och en son på 15 månader!

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?

    Företaget gubben min jobbar för ville ha honom till amerika...

    Tjingelinng!!

  • southernbelle

    Vad kul det är att läsa om er alla och nu när jag inte är så anonym längre kan jag lika bra lägga till mig själv här.

    Therese, 28 år GAMMAL (jag vet att jag borde skriva ung, men jag känner mig inte så himla ung just nu)

    Bor i Chicago mitt i stan, men vi funderar på att flytta lite ut i från stan mot mera familjevänliga områden....men men vi får se hur det går..

    Jag håller på att ta min lärarexamen. Jobbade som lågstadie lärare i Sverige och vill fortsätta med det här oxå. Har hoppat lite fram och tillbaka mellan utbildningar men nu är jag NOG säker på vad jag vill göra här i USA.

    Gift med en amerikan som jag träffade när jag pluggade i Florens,Italien. Vi har varit gifta i 5år och jag har varit här i snart 7år (tiden går så fort)

    Våran bebis verkstad går tyvärr inte som planerat så vi är ofrivilligt barnlösa...hoppas på IVF snart men har lite svårt att bestämma mig om jag vill göra det här och betala för det eller gratis i Sverige..har du några förslag så får du gärna skriva dom till mig.

    Jag var en av dom som SÅ gärna ville flytta tillbaka till Sverige och när vi väl hade bestämt oss och flyttat (som tur var hade mannen inte hunnit flyttat än) så insåg vi att vi har det bra här (även om jag saknar sverige och min familj), så blir vi kvar här i USA. Hoppas på att flytta till Colorado i framtiden..jobbar hårt på att min man skall hoppa på dom planerna oxå.

  • storkram

    Hej alla!

    Jag hittade precis den har traden! Finns det nagon har som bor i Denver, eller Colorado?

  • rasajj
    storkram skrev 2008-02-26 01:03:06 följande:
    Hej alla!Jag hittade precis den har traden! Finns det nagon har som bor i Denver, eller Colorado?
    Jag bor i Colorado Springs! Vad kul med nan sa nara!
    Herbivore by proxy
  • hewa

    1. Namn o alder?
    Heidi, 33

    2. Vart i USA bor du?
    Rochester Hills, MI (utkanten av metro Detroit)

    3. Familj?
    Man (svensk), två barn, 4 & 1 år

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?
    Fick chansen till utlandskontrakt genom makens jobb.

  • JuliaTin

    Va kul att fa veta lite mer om er alla!

    1. Jag heter Julia och ar 33 ar.

    2. Bor i Santa Cruz, Kalifornien.

    3. Gift med Bradley (amerikan) som kommer harifran. Vantar forsta barnet i borjan av april, 2008! Resten av familjen ar alla i sverige.

    4. Jag har bott i andra delar av USA innan jag flyttade hit. Bodde i Sverige tills jag var 14, sen i Vermont i ~10 ar, sen NJ 1 ar, sen pluggade jag i Sverige i 5 ar, sen flyttade jag till Michigan i 8 manader. Sen flyttade jag hit, traffade min man och har varit fast sen dess! Svart att inte trivas har i Kalifornien...

Svar på tråden Presentation av USA-traden!