Forum Missbruk - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • imovane vs stilnoct?

    Sön 27 jan 2008 23:57 Läst 12004 gånger Totalt 29 svar
    Sön 27 jan 2008 23:57

    jag har haft stilnoct förut, men då de helt plötsligt slutade fungera så fick jag imovane.. Är det ett hån mot mej? Jag är ju för fasen pigg fortfarande fast jag tog dom för två timmar sedan.. Då måste jag säga att stilnoct fungerade bättre.. blev iaf lite seg. Någon som kan något om sömnmediciner? Vilka är bäst?

    Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Mån 28 jan 2008 23:39 #11
    Anonym skrev 2008-01-28 23:21:28 följande:
    jo när man väl somnar så sover man ju som en gud.. men det kan ju ta några timmar. Och sedan vaknar man inte förrän vis 11 tidigast dagen efter, å då är man fortfarande trött.Tycker jag..
    inte jag. har alltid vaknat när jag ska.
  • Mån 28 jan 2008 23:41 #12

    Jag började med imovane men dom funkade inte alls. Sen fick jag en otroligt stark bismak i munnen av dom. varje gång jag drack. det var outhärdligt

    Sen fick jag propavan, tar 2st 1-2h innan jag lägger mig och dom sover jag mycket bättre på och jag känner inte av några biverkningar


    Gbp-operation den 25e februari 2008
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Mån 28 jan 2008 23:51 #13

    fortfarande under utredning.. eftersom det bara verkar bli värre har dom faktist tagit tag i det nu.. tror att det psykiskt, men jag väntar på diagnos
    Silence is golden skrev 2008-01-28 23:29:41 följande:


    Har du fått hjälp med att ta reda på vad som orsakar din störda nattro?
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Mån 28 jan 2008 23:52 #14

    bismaken har jag med fått.. kan inte dricka annat än juice och fruktdrycker.. Mjölk som va så gott går inte alls. Inte ens vatten funkar


    Felicia6 skrev 2008-01-28 23:41:44 följande:
    Jag började med imovane men dom funkade inte alls. Sen fick jag en otroligt stark bismak i munnen av dom. varje gång jag drack. det var outhärdligt Sen fick jag propavan, tar 2st 1-2h innan jag lägger mig och dom sover jag mycket bättre på och jag känner inte av några biverkningar
  • Mån 28 jan 2008 23:55 #15
    Anonym skrev 2008-01-28 23:52:38 följande:
    bismaken har jag med fått.. kan inte dricka annat än juice och fruktdrycker.. Mjölk som va så gott går inte alls. Inte ens vatten funkar
    Det var helt otroligt vidrigt tycker jag Och det gick ju aldrig över heller. Vatten var värst för mig att dricka. Till slut började jag lida av uttorkning för jag drog mig för att dricka :S

    Tur jag fick byta sort till nån jag inte känner likadant för. Men propavan hade du testat och det funkar inte på dig eller?
    Gbp-operation den 25e februari 2008
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:05 #16

    ja den va inget vidare.. jag behöver en insomningstablett, jag vet inte en vad imovane är.. om det är en sömn el insomning.. Men jag sitter ju här nu, tod en för 3,5 timmar sen.. men nej, inte somna jag så nu har jag gett upp. Blir nog vaken den här natten med.


    Felicia6 skrev 2008-01-28 23:55:49 följande:
    Det var helt otroligt vidrigt tycker jag Och det gick ju aldrig över heller. Vatten var värst för mig att dricka. Till slut började jag lida av uttorkning för jag drog mig för att dricka :STur jag fick byta sort till nån jag inte känner likadant för. Men propavan hade du testat och det funkar inte på dig eller?
  • Tis 29 jan 2008 00:10 #17
  • Anonym (haft båda)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:13 #18

    Imovane är starkare och "tyngre" än stillnoct...
    Och ja kroppen vänjer sig absolut och blir "immun" Om man dessutom inte ligger ner och vilar/försöker sova när man tar dom så kan effekten bli ett rus istället. Tanken är ju att du ska sommna in på dom.

  • Tis 29 jan 2008 00:14 #19

    Stilnoct är narkotika-klassat och starkt beroende-framkallande. Jag skulle verkligen vara försiktig om en läkare fortfarande skriver ut dessa!!

  • Anonym (Annap­anna)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:15 #20

    Du ska ta imovane och gå och lägga dig direkt. Inte sitta uppe och vänta på att bli trött för det blir du inte på det sättet.
    Stilnoct är min favvo av dessa två. Äter inte dom längre men gjorde det under flera år förut.

    Propavan var hemska på mig. Fick ryckningar i kroppen av dom så jag kunde inte somna pga det. Förvånad

  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:16 #21

    jo jag vet det, men när man inte somnat på 2 timmar så orkar iallafall inte jag ligga still.. blir rastlös liksom. Å nå rus har jag då inte märkat av heller.
    Anonym (haft båda) skrev 2008-01-29 00:13:27 följande:


    Imovane är starkare och "tyngre" än stillnoct...Och ja kroppen vänjer sig absolut och blir "immun" Om man dessutom inte ligger ner och vilar/försöker sova när man tar dom så kan effekten bli ett rus istället. Tanken är ju att du ska sommna in på dom.
  • Anonym (stiln­oct)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:16 #22

    Stilnoct var min bästa vän förr i världen, fast inte nu längre.
    Hur hög dos tog du av stilnoct? Själv åt jag 2 st 10 mg, men då hade jag redan ätit dom i flera år och dom hade slutat verka, då höjde läkaren dosen och vips så sov jag. Fast mot slutet så kunde jag knapra i mig både 3-4 st och då är man ju lagom yr i bollen!

    Men idag har jag ingen tablett alls, fick sluta när jag blev gravid för ca 3 år sen.

    Men stilnoct är bättre än imovane. Imovane kände jag inte ens när jag tog. Fick bara metallsmak i munnen.

  • Milla 85
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:17 #23
    Anonym skrev 2008-01-29 00:05:05 följande:
    ja den va inget vidare.. jag behöver en insomningstablett, jag vet inte en vad imovane är.. om det är en sömn el insomning.. Men jag sitter ju här nu, tod en för 3,5 timmar sen.. men nej, inte somna jag så nu har jag gett upp. Blir nog vaken den här natten med.
    prova Valerina Natt är insomningstablett som är helt ok. finns på hälsokostaffärer.
  • Anonym (haft båda)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:20 #24

    Jag kunde bli sådan när jag ätir tabletter för många dagar (veckor) í rad. Det enda som hjälper är tyvärr att vara utan tabletter i några kvällar och sedan försöka igen. Kroppen har vant sig för mycket. Om så är fallet kommer du antagligen må välldigt dåligt utan dom. Du har höjt din tollernas nivå och blivit beroende helt enkelt.

  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:22 #25

    stilnoct har jag ätit 1 st 10mg, men ibland 1,5. dom blev jag iaf seg på, imovane händer det inget medförutom den äckliga smaken.. Äter atarax också (som dom byte ut xanor med). Dom blir man ju också trött av, men inte så jag somnar. Och gå typ å¨vara trött jämt å aldrig få känna sig utvilad börjar tära lite på mej. Jag vill ha mina stillisar tilbax! Är det farligt att ta typ 2 imovane 5mg? Det står att jag ska ta en
    Anonym (stilnoct) skrev 2008-01-29 00:16:12 följande:


    Stilnoct var min bästa vän förr i världen, fast inte nu längre. Hur hög dos tog du av stilnoct? Själv åt jag 2 st 10 mg, men då hade jag redan ätit dom i flera år och dom hade slutat verka, då höjde läkaren dosen och vips så sov jag. Fast mot slutet så kunde jag knapra i mig både 3-4 st och då är man ju lagom yr i bollen! Men idag har jag ingen tablett alls, fick sluta när jag blev gravid för ca 3 år sen.Men stilnoct är bättre än imovane. Imovane kände jag inte ens när jag tog. Fick bara metallsmak i munnen.
  • Anonym (stiln­oct)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:45 #26
    Anonym skrev 2008-01-29 00:22:51 följande:
    stilnoct har jag ätit 1 st 10mg, men ibland 1,5. dom blev jag iaf seg på, imovane händer det inget medförutom den äckliga smaken.. Äter atarax också (som dom byte ut xanor med). Dom blir man ju också trött av, men inte så jag somnar. Och gå typ å¨vara trött jämt å aldrig få känna sig utvilad börjar tära lite på mej. Jag vill ha mina stillisar tilbax! Är det farligt att ta typ 2 imovane 5mg? Det står att jag ska ta enAnonym (stilnoct) skrev 2008-01-29 00:16:12 följande:
    Men om du åt 10 mg av stilnoct så kan du ju lungt ta 2 st 5 mg av imovane! kanske därför som du inte känner nåt när dosen är så låg! testa att ta två och ring läkaren och be dom höja dosen helt enkelt! hoppas du somnar snart!
  • Silenc­e is golden
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:53 #27

    TS du har din tråd under rubriken missbruk. Av vilken anledning?

  • Anonym (x)
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:55 #28

    propavan har tyvärr på många den biverkan av att man får "myrkryp" i benen,vilket ju definitvt inte äe sömnfrämjande alls.

  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 29 jan 2008 00:57 #29

    den ligger lite fel, jag vet det. men jag ville vara anonym bara
    Silence is golden skrev 2008-01-29 00:53:38 följande:


    TS du har din tråd under rubriken missbruk. Av vilken anledning?