• grabbarnabus

    Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?

    Min son har just blivit beviljad ersättning för hans ärr han har efter en blindtarm operation, undrar om någon mer har fått ersättning för vanprydande ärr och hur mycket har ni fått?


    2 prinsar och 1 prinsessa
  • Svar på tråden Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?
  • malins79

    Jag tog bort en leverfläck på min vänstra kind, måste varit hösten -00, äret är idag 3-4cm och syns en del, skulle jag kunna få ersättning för det?

  • malins79

    När jag var 6år (-85) gjorde jag flera operationer på knät, de ären är inte heller snygga, är det något man kan söka för?

  • MissScary

    Grejen är väl att man ska anmäla det till f-bolaget vid olyckstillfället?
    Man kan väl inte komma efter 20 år "Kolla, jag har ett ärr! Ge mig pengar!!"?

  • Leija
    MissScary skrev 2008-02-27 13:29:50 följande:
    Min man gjorde en gallOP och kommer få ersättning för ärren, de frågade hur många hål det var. Tror faktiskt att han kommer få för organförlust oxå (Inte helt säker, kan vara den andra OP som organförlusten kommer in)
    vad e det för försäkring han har då?
    Tänkte, jag har ju typ 'vanlig' försäkring bara... inget extra liksom. har 4 ärr efter OP och dem är sjukt fula =(naveln ser verkligen inte ens lite ut som den gjorde innan.
  • MissScary
    Leija skrev 2008-02-27 20:57:19 följande:
    vad e det för försäkring han har då?Tänkte, jag har ju typ 'vanlig' försäkring bara... inget extra liksom. har 4 ärr efter OP och dem är sjukt fula =(naveln ser verkligen inte ens lite ut som den gjorde innan.
    Personförsäkring (trygg vuxen, eller vad heter den?) från trygghansa...
    Hans navel var oxå skitmysko NU är det faktiskt normal igen
  • Lycka 1
    MissScary skrev 2008-02-27 20:37:31 följande:
    Grejen är väl att man ska anmäla det till f-bolaget vid olyckstillfället?Man kan väl inte komma efter 20 år "Kolla, jag har ett ärr! Ge mig pengar!!"?
    Vet inte om man måste anmäla precis vid olyckstillfället men det finns iaf en gräns för när man senast kan anmäla.
    Så man kan inte komma och kräva pengar efter en massa år.
    Mamma till Linus -01, Linnea -02 och Novali -070702
  • Leija
    MissScary skrev 2008-02-27 21:03:35 följande:
    Personförsäkring (trygg vuxen, eller vad heter den?) från trygghansa... Hans navel var oxå skitmysko NU är det faktiskt normal igen
    Eftersom jag ff är under 25 e det mamma som har kvar försäkringen på mej. Ska kolla vad som gäller, vore ju rätt okay om man kunde få nån krona för skiten, e ju inte direkt så jag valt att bli sjuk själv o få massa fula ärr. usch.
    Min navel e liksom, knölig inuti... eller vad man säger
  • frökenE

    Jag fick akutoperera bort gallan för 1,5 månad sen. Först försökte de med titthål, men den var för inflammerad så de fick "sprätta upp" mig ändå. Så jag har 3 mindre ärr och ett som är ca 15 cm stort. Inte snyggt kan jag säga.... Efter att ha läst här måste jag ju ringa och kolla med försäkringsbolaget. Vore ju trevligt om man kunde få en liten slant (eller stor skulle också gå bra)

  • Eldna
    malins79 skrev 2008-02-27 19:49:31 följande:
    När jag var 6år (-85) gjorde jag flera operationer på knät, de ären är inte heller snygga, är det något man kan söka för?
    För det första måste du ju haft en försäkring som täcker sådant vid olyckstillfället/tillfället då ärret uppstod. För det andra så har bolagen en viss tid då man måste anmäla skadan för att det ska vara giltigt. Mitt bolag tex har max tre år efter olycklstillfället.
Svar på tråden Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?