• En glad tjej

    Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)

    Jag undrar hur många som har en lätt bebis? Min lilla donna på snart två månader är oerhört lätt, skriker nästan aldrig, sover bra och är glad i stort sett dagarna i ända. Vare sig hon ligger på golvet, sitter i babysittern eller är hos en är hon i stort sett alltid en liten solstråle. Hon sover väldigt mycket också på dagarna vilket inte ettan gjorde. Detta gläder mig oerhört då första dottern var väldigt krävande. Jag älskar ju så klart båda mina barn mest av allt men det är så skönt att jag får mycket tid till äldsta barnet som bara är 22 månader och även hushållssysslor mm.

    Jag njuter verkligen av mitt lilla barn (och även det stora så klart) och hoppas det fortsätter vara så här lätt att vara tvåbarnsmamma!

  • Svar på tråden Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)
  • Mamasnest

    Mitt tredje barn var sådan tills hon var 3 månader och blev mer medveten om sin omgivning. Nu är hon snart 9 månader och vaknar varje timme på natten.


    Trebarnsmamma på heltid
  • Chanteuse

    Vår son var oxå jättesnäll, sov hela nätterna, skrek nästan aldrig o när han skulle sova var det bara att lägga snuttefilten över huvudet så somna han Idag är han snart 7 år...mm, jag kan ju säga att det inte är lika lätt längre. Kom fram till att någon bytte ut vår son när han fyllde 1 år

  • Mamasnest

    Ja, det är bara amning som gäller. Grejen är den att sömnen blev värre och värre från det att hon var 3 månader, innan det sov hon hela nätter. Efter jul när hon var 6 månader blev hon sjuk och sedan dess h ar sjukdomarna avlöst varandra. Det gör ju inget lättare direkt.
    Det är så synd eftersom hon kan sova bra och gjorde det som liten.


    Trebarnsmamma på heltid
  • Trogga

    Vill bara kika in, tycker min son är ganska lätt, jämfört med hans syster...

    Men han är nog rätt normal med vad han kräver.

    Sen sägs det lätta barn = svår tonåring
    svårt barn = lätt tonåring


    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • MammaLillfis

    Har en pojke på snart 3 månader, fastnade för ditt ord i parantes , för han är absolut en solstråle. Ler & skrattar för allt och ingenting . Lätt ? Nja, han haft haft kolik så jättelätt har det kanske inte varit men en soltstråle är han ju !

  • Dammtussan

    Ja, min andra son är nöjd med precis allt. Han blir inte ens ledsen när han är trött. Äter okej, aldrig grinig ( nästan iaf) har kanske gråtit 5 gånger sen han föddes ( 9 månader) och sover hela nätterna.
    Han är TOTAL motsats mot vår första...

  • eriQa

    ja, min lilla tjej har varit superlätt att ha att göra med hela tiden också. om en knapp vecka blir hon fyra månader och alldeles nu i dagarna så har hon varit lite kinkigare. nu träffade vi bvc dagen innan och hon såg att det är tänder på g, och det ser hemskt lurigt ut. så det kan ju vara det. inatt har hon sovit jätteoroligt och vaknat och varit ledsen hela tiden. :(
    hoppas det bara är första tänderna som spökar.

  • Sarah84

    Dottern va skrikig de första 3 veckorna då hon inte blev mätt på brösmjölken & vi fick ge ersättning, sedand ess har hon varit jätte snäll, dock med ett jävla temperament om de inte passar & de har hon efter sin mamma =) Dock har hon fram till 5 mån varit en riktig kräkbebis, men de ha rju inget me & göra om hon e "snäll" & för de mesta nöjd. Hon e nu 10 mån & världens goaste =)

  • Disan

    Oj, vad många neg ord det blev i solstråletråden!! Knasigt! Tror inte ts ville höra att den kan komma att ändras... Men men..! Jag kan bara tala för mig själv.

    Min dotter var lite grinig den första tiden, ville bara amma hela dagarna. Men sov hela nätterna från och med att hon var tre veckor gammal ungefär. Sååå skönt! Nu är hon 9 månader nästa vecka och världens gladaste och trevligaste tjej!! Känns så skönt att ha en liten solstråle här hemma, vi hade ju ställt in oss på det värsta: vaknätter och kolik etc etc. Hon är verkligen underbar!

    Tack för denna tråd, vill ju träffa fler folk med solstrålar!


    BabyRo född 070620
Svar på tråden Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)