• tristania

    Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?

    Jag tror på närheten.....
  • Svar på tråden Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?
  • MallaMojs

    Jag valde annat; min ena dotter somnar bäst så just nu (utan en timmes skrik och hundra uppvak under natten), och då är det bäst för oss båda!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • mammatalman
    Nadjis skrev 2008-04-06 10:33:31 följande:
    [citat]
    Närhet, mysigt och praktiskt vid amning.

    håller med och jag ser det lika självklart att barnen ska sova nära när jag o sambon sover i samma säng. därför fick mina barn dela säng i början till de var 4,5 och 2 år
  • Challe N

    Jag tror på närheten och att både jag och bebisen sover bättre då..

  • Smulisan

    Tycker det mest är praktiskt. Vi sover bättre både jag och mitt barn när vi somnar vid amning i sängen. Smidigt när han vaknar igen och vill ha mat oxå, så han slipper vakna alltför mkt, då har han (och jag) svårt att somna om. valde annat, förövrigt

  • asaA

    närheten samt att jag är egoistisk...........det är såå jobbigt att gå upp varje gäng det ska ammas

  • Chickmum

    Det är bäst för båda våras sömn. Funkar bra. Tror på närhet och det är mysigt. Synd bara att pappa inte kan sova med alla ljud så han sover i gästrummet än så länge.

  • Mamma igen 07

    Tycker om närheten och att man har bättre koll över bebisen!


    Pierre 2002 & Saga 2007!
  • Tjohalia

    jag tror på närheten. Det är det som känts mest naturligt och då har det blivit så. Ungefär till 1årsåldern har vi haft spjälsängen stående mot våran säng och haft ena långsidan borttagen, jättesmidigt tycker jag. Båda barnen har börjat klättra över och störa mej för mycket i ettårsåldern (velat ligga på mej hela natten) så då har vi satt tillbaka sidan och det har gått jättebra, sonen har precis börjat sova så nu.

  • Jen 82

    Jag tror på närheten men det har också varit otroligt mysigt och enkelt, både att samsova och sen att barnen somnat i sina egna sängar utan skrik och panik. Alla mår bra av det!

Svar på tråden Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?