Inlägg från: Anonym (förjävligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förjävligt)

    hårig,snälla hjälp mig

    Svar på #19
    Det därär inte helt sant att svenska tjejer inte skulle kunna ha detta problem. Min mamma är finsk och pappa svensk och jag är HÅRIG, mörkt grovt hår dessutom. Jag har två stycken biologiska systrar som inte har samma problem.
    Nu kanske jag inte är JÄTTE hårig precis men jag hade minsann problem i grundskolan pga av detta, då jag alltid var mycket hårigare än alla andra tjejer.
    Började raka mig på armarna i den åldern eftersom jag skämdes(vilket jag ångrar idag).
    Men nu är jag 21år gammal och har accepterat att jag "är" såhär. Dock har jag komplex, men för andra saker(Tex FULLT med 1cm tjocka RÖDA bristningar från underlivet ner till halva vaden).

    Men just hårigheten kan vara JÄTTE jobbigt när det kommer till att man hela tiden måste raka sig (tänka på det.)
    (Plus att jag lider av extremt känslig hud som får utslag för ingenting, så jag rakar mig helst inte alls nuförtiden för då får jag besvär med eksem och bölder, fula utslag.)

    Jag har en jätte jordnära sambo som tycker jag är jätte fin och bryr sig inte om mina armar och ben tex, men ibland undrar jag vad han egentligen tycker om mitt håriga underliv (varan min osäkerhet bidrar till sämre sexliv) och under armarna.... (Dessa ställen är EXTREMT känsliga för rakning/vaxning så jag kan verkligen inte "ansa" ofta). Jag tog tag i ett sort komplex jag haft i flera år (Bölder runt underlivet) och gick till en läkare. Han konstanterade att det är som acne (fast 10gånger värre) och det blir mkt bättre om jag slutar raka mig helt.
    Jag testade och det blev bättre men sen träffde jag min kille...
    Aldrig en chans i livet att jag skulle våga berätta detta för honom. Jag bara hoppas på att han ej känt/sett själv.

    Så nu lever vi i denna onda cirkel... Han undrar väl varför jag inte rakar mig där nere (säger små pikar ibland) och jag vågar ej berätta så jag låtasas som ingenting när han kommer med kommentarer....

    Men men, sån här är jag. Take it or leave it. I guess.
Svar på tråden hårig,snälla hjälp mig