Forum Kroppsligt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Bästa sättet få bort fett på magen?

Sön 4 maj 2008 20:52 Läst 30494 gånger Totalt 31 svar
    Anonym (mage)
    Visa endast
    Sön 4 maj 2008 20:52

Som rubriken lyder vad är bästa sättet att bli av med fett på magen. Jag är smal i övrigt men när jag har några kilos övervikt sätter det sig direkt på magen. Är det bäst med t ex sit ups eller ska man förbränna genom att t ex cykla?

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Mån 10 mar 23:28 #21

hej,, jag vill bli av med min tjocka magen ,,alla frågar efter om jag är gravid ,, fast det är jag inte utan min tjockmagen .... om ni har några bra typs till mig så gärna skriva ..tack  

• Mån 10 mar 23:29 #22

Core-övningar och plankan!

• Mån 10 mar 23:31 #23

Konditionsträna!

• Mån 10 mar 23:33 #24

Det går inte att punktförbränna fett. Gå ner i vikt så försvinner det överflödiga!

• Mån 10 mar 23:38 #25

Sparar detta

• Anonym (14)
    Visa endast
    Ons 26 mar 21:54 #26

Jag är 14 år och vissa frågar om jag är gravid! (herre gud). Vad ska jag göra? Är väl lite mullig, men magen står verkligen ut. På sommaren brukar jag cykla i princip varje dag kanske 2 timmar eller mer, men hjälper det?

• Ons 26 mar 22:24 #27
    Anonym (14) skrev 2014-03-26 21:54:48 följande:
    Jag är 14 år och vissa frågar om jag är gravid! (herre gud). Vad ska jag göra? Är väl lite mullig, men magen står verkligen ut. På sommaren brukar jag cykla i princip varje dag kanske 2 timmar eller mer, men hjälper det?
    Som sagt så går det inte att punktförbrännea fett. Vill du bli av med magen så får du helt enkelt gå ner i vikt och då är det ju såklart bra att cykla och göra annan träning. Sen ser vi alla olika ut och vikten fördelar sig olika.

Se över vad du äter och träna lite lagom så blir du säkert av med magen. Det behövs inga extrema metoder!
  • Tor 27 mar 00:17 #28

Det går inte att punktförbränna fett, men det hjälper såklart att hålla in magen och få en snyggare figur om man bygger upp muskler som kan hålla allting på plats! Stå framför spegeln och sug in magen så mycket det går. Fettet är kvar på samma plats, men jäklar vilken skillnad när man aktiverar musklerna. Att man inte kan punktförbränna fett är liksom bara halva sanningen... man kan punktträna muskler och muskler hjälper till att bära upp fettet på ett snyggare sätt. =) 

• Mån 26 maj 19:43 #29

Tjena! Asså jag är 20 år o  väger väl runt 97-100 kg, är ca. 173cm lång o jaa jag är överviktig.. Fast det mesta sitter just på magen.. Är det morgonpromenader som gäller då? För gymmet är jag trött på ;)

• Tis 27 maj 09:11 #30
    Lintan skrev 2014-05-26 19:43:49 följande:

Tjena! Asså jag är 20 år o  väger väl runt 97-100 kg, är ca. 173cm lång o jaa jag är överviktig.. Fast det mesta sitter just på magen.. Är det morgonpromenader som gäller då? För gymmet är jag trött på ;)

Det är först och främst nyttig och bra mat som gäller. Annars kan du skita i det.
  • Anonym (Diana­)
    Visa endast
    Sön 26 okt 20:28 #31

Jag och min man testade köpa bantningspiller för att komma igång med fettförbränningen och träningen. Det fungerade, jag köpte 3 burkar utav synefrin &  Acaibär och min man Lars köpte några som hette Extraburn. De fungerade jättebra och man fick mer energi och man var inte lika hungrig ofta. vi köpte dem på www.bantningspiller.com och jag rekommenderar att ni testar det, fungerar det ej för er så har man inte förlorat så mycket. Det är värt det