• Anonym (Jolanda)

    Föredrar killar blondiner?

    Bara undrar,har varit brunett i flera år och har aldrig varit en kvinna som män/killar kollar efter eller raggar på.

    Blonderade mig för några månader sen och dom 5 gångerna jag varit ute så har män varit som flugor på mig hahaha.

    Särskilt utländska killar.Så är det så att man får mer uppmärksamhet som blond?

  • Svar på tråden Föredrar killar blondiner?
  • Anonym (blatten)
    Anonym (Jolanda) skrev 2008-05-30 11:03:46 följande:

    Bara undrar,har varit brunett i flera år och har aldrig varit en kvinna som män/killar kollar efter eller raggar på.

    Blonderade mig för några månader sen och dom 5 gångerna jag varit ute så har män varit som flugor på mig hahaha.

    Särskilt utländska killar.Så är det så att man får mer uppmärksamhet som blond?


    Beror på, jag gillar naturlig skönhet oavsett färg. Blonderade blattebrudar tycker jag ser förjävligt ut. Ser så fejkat och plastigt ut, likadant med putläppar och silikontuttar. Bara för att man färgar håret blont så är man ju inte blondin. Verkliga blondiner har ju oftast vissa drag och hy  som matchar hårfärgen. Blondiner som färgar håret svart är ju samma sak, man ser ju inte ut som en blatte bara för att man färgar håret svart.

    Men det är bara vad jag personligen tycker, vet att många killar inte bryr sig om äkta eller fejk, de går bara på utseende, gillar de en färg så spelar det ingen roll.
  • Anonym (Tjej)

    Jag har också provat många olika hårfärger och märkt det här i hur mkt uppmärksamhet jag får.

    1. Blond - absolut mest uppmärksamhet, speciellt av yngre killar och äldre män. Tror att jag kanske såg yngre ut som blond då och att det påverkade.

    2. Rödhårig

    3. Brunett (färgat guldbrunt/rödbrunt)

    4. Mörkt råttfärgat (min naturliga hårfärg)

    5. Ombre eller råttfärgat/mörkt med ljusare slingor. Allt som är mittemellan mörkt och ljust eller bägge två. Tycker dock själv att jag ser bäst ut i detta och lättast att underhålla.

    Har också märkt att ju lockigare hår desto mer uppmärksamhet. Är naturligt lockig men i perioder har jag nästan rakt (åren efter jag fött barn) av hormonella skäl. Samma om jag plattar håret, mindre uppmärksamhet. Lockar det -> mer uppmärksamhet.

    Så lockigt blont har gett mest. Är sugen på det igen men vet inte om det funkar för mig nu. Är lite äldre (38) och vill inte riskera att det ser grått ut så måste isf välja en varm blond nyans typ guldblond och då kan det dra mot gult. Vill också ha lockigt (födde barn för 2 år sedan och har fortfarande rakt hår) men vet inte om jag vågar permanenta det.

    Vill gärna bli blond för att se yngre ut men slår det fel och ger ett grått intryck (som man kommer undan med som 30 men inte 38) så kan det ju bli värre bara...

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (blatten) skrev 2018-11-19 13:56:38 följande:

    Beror på, jag gillar naturlig skönhet oavsett färg. Blonderade blattebrudar tycker jag ser förjävligt ut. Ser så fejkat och plastigt ut, likadant med putläppar och silikontuttar. Bara för att man färgar håret blont så är man ju inte blondin. Verkliga blondiner har ju oftast vissa drag och hy  som matchar hårfärgen. Blondiner som färgar håret svart är ju samma sak, man ser ju inte ut som en blatte bara för att man färgar håret svart.

    Men det är bara vad jag personligen tycker, vet att många killar inte bryr sig om äkta eller fejk, de går bara på utseende, gillar de en färg så spelar det ingen roll.


    De flesta mörkhåriga/råttfärgade svenskar funkar blont bra på dock pga ljus hy och så. Jag ser ut lite som en (mkt fulare version av!) Emilia Clarke och blont funkar ju lika bra (bättre) på henne än hennes naturliga mörka. Även rött (rödbrunt) hade säkert funkat.
  • Anonym (blatten)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-11-19 14:18:02 följande:
    De flesta mörkhåriga/råttfärgade svenskar funkar blont bra på dock pga ljus hy och så. Jag ser ut lite som en (mkt fulare version av!) Emilia Clarke och blont funkar ju lika bra (bättre) på henne än hennes naturliga mörka. Även rött (rödbrunt) hade säkert funkat.
    Ja, precis, det är inte bara färgen som spelar roll, den ska ju helst matcha med resten. Men det är som sagt en smakfråga. Jag föredrar naturligt utseende oavsett färg, jag kan tycka en helt vanligt tjej på gatan är betydligt snyggare än kändisar / fotomodeller eller vanliga tjejer som lägger ner timmar på att få rätt look.

    Andra tycker säkert annorlunda.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (blatten) skrev 2018-11-19 14:33:37 följande:

    Ja, precis, det är inte bara färgen som spelar roll, den ska ju helst matcha med resten. Men det är som sagt en smakfråga. Jag föredrar naturligt utseende oavsett färg, jag kan tycka en helt vanligt tjej på gatan är betydligt snyggare än kändisar / fotomodeller eller vanliga tjejer som lägger ner timmar på att få rätt look.

    Andra tycker säkert annorlunda.


    Men kan du ens se om de har sin naturliga hårfärg eller inte? Nästan inga vuxna kvinnor är helt ljusblonda naturligt.

    Man kan ju vara blonderad och ofixad också. Inga av mina blonderade väninnor (eller jag) har något annat utseendefix eller ens mkt smink. Vi ser helt vanliga ut liksom, småbarnsmammor :P
  • Anonym (blatten)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-11-19 15:25:41 följande:
    Men kan du ens se om de har sin naturliga hårfärg eller inte? Nästan inga vuxna kvinnor är helt ljusblonda naturligt.

    Man kan ju vara blonderad och ofixad också. Inga av mina blonderade väninnor (eller jag) har något annat utseendefix eller ens mkt smink. Vi ser helt vanliga ut liksom, småbarnsmammor :P
    Beror på, en svensk tjej ser ju oftast "nordisk" ut oavsett färg på håret. Nordbor (inte bara svenskar, norrmän, etc utan alla som lever i norra europa) är ju oftast ljusa i hyn och hår (biologisk anpassning till klimatet), det finns olika nyanser men är oftast ljust. Dessutom har nordeuropeer typiska ansiktsdrag. Alla folkgrupper har ju olika drag typiska drag. Så en person som är någorlunda ljust och har nordeuropeiska drag kommer man inte se så stor skillnad på i blont.

    Men om en tjej från tex mellanöstern eller asien blonderar sig så kommer det inte matcha med varken drag, hy och övrig hårfärg (resten av håret på kroppen) och då blir det ju ganska uppenbart.

    Sen finns det många som säkert gillar kontrasten (blond med mörka ögonbryn och fransar) , men jag föredrar som sagt naturlig skönhet som matchar.

    Sen är det ju väldigt få svenskar som har knallblont hår sådär som var / är poppis bland framförallt unga tjejer.
  • Anonym (blatten)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-11-19 15:25:41 följande:
    Men kan du ens se om de har sin naturliga hårfärg eller inte? Nästan inga vuxna kvinnor är helt ljusblonda naturligt.

    Man kan ju vara blonderad och ofixad också. Inga av mina blonderade väninnor (eller jag) har något annat utseendefix eller ens mkt smink. Vi ser helt vanliga ut liksom, småbarnsmammor :P
    Beror på, en svensk tjej ser ju oftast "nordisk" ut oavsett färg på håret. Nordbor (inte bara svenskar, norrmän, etc utan alla som lever i norra europa) är ju oftast ljusa i hyn och hår (biologisk anpassning till klimatet), det finns olika nyanser men är oftast ljust. Dessutom har nordeuropeer typiska ansiktsdrag. Alla folkgrupper har ju olika drag typiska drag. Så en person som är någorlunda ljust och har nordeuropeiska drag kommer man inte se så stor skillnad på i blont.

    Men om en tjej från tex mellanöstern eller asien blonderar sig så kommer det inte matcha med varken drag, hy och övrig hårfärg (resten av håret på kroppen) och då blir det ju ganska uppenbart.

    Sen finns det många som säkert gillar kontrasten (blond med mörka ögonbryn och fransar) , men jag föredrar som sagt naturlig skönhet som matchar.

    Sen är det ju väldigt få svenskar som har knallblont hår sådär som var / är poppis bland framförallt unga tjejer.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (blatten) skrev 2018-11-19 16:06:42 följande:

    Beror på, en svensk tjej ser ju oftast "nordisk" ut oavsett färg på håret. Nordbor (inte bara svenskar, norrmän, etc utan alla som lever i norra europa) är ju oftast ljusa i hyn och hår (biologisk anpassning till klimatet), det finns olika nyanser men är oftast ljust. Dessutom har nordeuropeer typiska ansiktsdrag. Alla folkgrupper har ju olika drag typiska drag. Så en person som är någorlunda ljust och har nordeuropeiska drag kommer man inte se så stor skillnad på i blont.

    Men om en tjej från tex mellanöstern eller asien blonderar sig så kommer det inte matcha med varken drag, hy och övrig hårfärg (resten av håret på kroppen) och då blir det ju ganska uppenbart.

    Sen finns det många som säkert gillar kontrasten (blond med mörka ögonbryn och fransar) , men jag föredrar som sagt naturlig skönhet som matchar.

    Sen är det ju väldigt få svenskar som har knallblont hår sådär som var / är poppis bland framförallt unga tjejer.


    Ja absolut. Har man svart hår i botten typ asiatiskt/afrikanskt så går det ju inte att få helt blont heller. Jag syftade på svenskar/finskor med brunt hår men blå ögon/ljus hy. Som kanske var blonda som bebisar. Så där funkar det med blont tänker du? Dock är ju ögonbrynen mörkare men naturliga blondiner brukar ju mörka sina ögonbryn och fransar också...
  • Anonym (blatten)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-11-19 16:32:41 följande:
    Ja absolut. Har man svart hår i botten typ asiatiskt/afrikanskt så går det ju inte att få helt blont heller. Jag syftade på svenskar/finskor med brunt hår men blå ögon/ljus hy. Som kanske var blonda som bebisar. Så där funkar det med blont tänker du? Dock är ju ögonbrynen mörkare men naturliga blondiner brukar ju mörka sina ögonbryn och fransar också...
    Ja, man kan säker gå in på alla möjliga detaljer som fransar, armhår och fitthår. Finns ju de som rakar bort ögonbryn och målar dit bågar, ser förjävligt ut det med tycker jag, men jag tror jag du förstår vad jag menar.Flört

    Jag är som sagt blatte (sydamerika) och i hemlandet finns det många som blonderar sig och tror att de ser ut som filmstjärnorna eller nordeuropeer men det ser ju så jävla fejkat ut så det inte är sant när man som jag är van vid att se äkta blonda. Sen finns det iof äkta blonda där med, sydamerikaner är en blandning av alla möjliga människor från alla möjliga länder och utseende kan variera mycket i olika länder. Allt från kolsvart till blond. Jag ser ut som en spanjor men har släktingar som är väldigt ljusa.
Svar på tråden Föredrar killar blondiner?