• Fru Mi

    Vi med blödarsjuka barn 4

    Här kommer jag oxå! Hoppas allt är väl med alla. Trevligt att se lite nya i tråden, välkomna!
    Valdemar verkar har ruggigt låga värden just nu för hela ungen är full med blåmärken och petekier. Fast han kanske är extra rörlig oxå så han slår i mer och ramlar mycket. Igår när han kom från dagis hade han två stora märken på knäna men han visste inte vad han gjort. Så tråkigt så här inför badsässongen
    Ska till läkaren den 26 så då får han nog ta trombocytprover.


    .
  • Fru Mi

    De ringde från dagis för en stund sen och lillen hade fått en spånskiva(spånskiva!!! herregu vad gör en sån där???) i huvudet vid tinningen. Jag åkte och kolla men det verka inte vara nån fara. Det hade tagit ovanför tinningen och bulan var som en 50-öring kanske. På rådgivningen sa de att vi skulle avvakta och se om den växte men samtidigt så blir man ju så nervös. I alla fall han är kvar på dagis och jag bad dem måla en ring runt bulan för att se om den växte. Ska ringa om nån timme och kolla. Åh vad man känner sig arbetsmotiverad nu!


    .
  • Fru Mi
    fyrkottsmor skrev 2008-06-23 17:04:11 följande:
    hoppas det gick bra. isac rasade från trappen i dag vet inte hur långt upp han klättrat. Men det gick bra. nån glömde grinden.
    Jo det gick bra, bulan var borta i morse inte ens ett blåmärke.....otroligt.

    Skönt att det gick bra med Isac också
    .
  • Fru Mi

    Hoppas det är bra med alla i sommarvärmen.
    Fem veckors ledighet är snart till ända och dagisstart på nya avdelningen närmar sig. Jobbigt med tanke på att de inte har samma koll där. "barnen klarar sig själva" attityd . Märktes ju med det som hände innan semestern. "jag kan inte så mycket om såna där sjukdomar" som en av fröknarna på den avdelningen sa när jag kom dit. Det känns ju inte tryggt direkt . Valdemar sa dessutom att just den fröken hade skrattat åt honom när han fick spånskivan i huvudet.


    En del å grubbla över. Nog dags för ett infomöte igen!


    .
Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 4