• Alvi

    Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?

    OM ni hade pengar att lägga på nån slags hjälp i hemmet, VAD skulle ni då prioritera. Tänk på att en kokerska exempelvis som INTE diskar, kostar mindre än en som gör det, i denna omröstning.

    Ni har inte obegränsat med pengar, försök att tänka "realistiskt"...


    Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?
  • Eva S

    Hustomte. Vi behöver måla huset i sommar och det hade varit skönt att låta tomten fixa det. Eller kanske trädgårdsmästare som klipper gräset och rensar rabatterna.

  • Babusjka

    Kokerska som lagar maten.

    All städning vill jag göra själv, det får ingen annan röra!
    Men jag är helt handikappad i köket.

  • ucka

    Det här var inte ens svårt!

    Jag skulle verkligen vilja ha en kokerska som fixade allt i köket!!!!!

    då skulle jag kunna baka lite när jag hade lust istället

  • Eva S

    Eva S skrev 2008-06-04 11:53:40 följande:


    Hustomte. Vi behöver måla huset i sommar och det hade varit skönt att låta tomten fixa det. Eller kanske trädgårdsmästare som klipper gräset och rensar rabatterna.
    Har just varit ute och rensat lite ogräs och jag ångrar mitt svar. Vill inte ha en hustomte längre utan en trädgårdsmästare. Som klipper gräset, river mossa, rensar ogräs, beskär fruktträden, klipper rosorna, gödslar och vattnar gräsmattan, kantskär rabatterna och plockar vinbären.
  • Lillan7704

    Städerska som inte tvättar!

    Tvätten vill jag göra själv, men det hade varit underbart att få hjälp med städningen!

  • Minimax

    Jag skulle vilja ha en barnflicka som kunde ta vab och hämta på dagis de dagar när allt kör ihop sig...

  • Maggiepuh

    Röstade på kokerska med diskning och undanplock men det skulle också vara bra med någon som kunde grovstäda 1 gång varannan vecka.

  • Safireee
    CloudBerry skrev 2008-06-04 09:52:51 följande:
    Ja, gör man så så kanske det känns bättre.Hur mycket kostar det per timme? Visst är det avdragsgillt då det räknas till hushållsnära tjänster?
    Vi betalar ca 1300kr i månaden för 2x3h när skatten är avdragen. Det blir alltså ca 215kr/h avdraget. Sen finns det ju både billigare och dyrare firmor på marknaden.
  • Nettis30

    En alltiallo en gång i veckan hade varit skönt.

Svar på tråden Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?