Inlägg från: Birka Blårök |Visa alla inlägg
  • Birka Blårök

    När ville och när blev ni gravida igen efter ni förlorat ert barn.

    Jag var hos läkaren i dag för efterkontroll och läkaren sa att vi borde vänta med att skaffa barn i minst 3-4 mån from med nu. Det har gått snart 2 månader sen vi förlorade vårt barn vid förlossningen men jag känner verkligen att jag vill ha ett till barn.
    Jag kan förstå hennes tanke med att man ska vara själslig läkt för att kunna ta hand om ett nytt barn men jag vill verkligen försöka få barn igen. Är det kroppen som är så "bebissjuk" bara eller?

    När var ni redo och hur blev det för er?

  • Svar på tråden När ville och när blev ni gravida igen efter ni förlorat ert barn.
  • Birka Blårök

    Åhh... jag känner exakt likadant. Jag tror att man hinner bearbeta mkt under "leveranstiden" och kroppen liksom mitt hjärta och hjärna bara skriker efter bebis. Jag är inte rädd för att den nya bebisen ska komma i skymyndan för att vi fortfarade sörjer ett förlorat barn för det kommer man alltid göra.

  • Birka Blårök

    Tre pojkar: Grattis för det första!
    Jag kan hålla med att det är lite märkligt att läkaren verkligen var så bestämd i sin uppfattning om hur länge jag skulle vänta även att jag förklarade att vi ville försöka igen nu!!
    Nu blir jag varefall mer övertygat i min uppfattning att det är rätt att vi skaffar barn igen, det vill vi verkligen.
    Skönt att ha er här på fl så man kan diskutera och gå igenom saker och ting.

  • Birka Blårök

    Tack så mkt för alla era svar. Jag tycker vi verkar vara rätt så enade i frågan. Känns bra ! Tänk om läkarna, barnmorsker m.m kunde gå in och kolla vad vi skriver, tänk så mkt bättre dom skulle förstå oss då.
    Kram på er alla!

Svar på tråden När ville och när blev ni gravida igen efter ni förlorat ert barn.