• Sol 77

    Adopterade från Chile!

    Hej!

    Jag skulle tycka det vore kul att komma i kontakt med andra som oxå är adopterade från Chile?
    Även ni som är adopterade från något annat land får gärna skriva ni med :)
    Själv kom jag hit från Santiago,Chile i slutet på 70-talet.

  • Svar på tråden Adopterade från Chile!
  • RosenRos

    Jag visste att jag hade en bror som är 5 år äldre dock inte att jag hade fler men de måste vara halvsyskon.

  • Ennna

    Svartfot: Jag är född i santiago, men biomamman och hennes familj bor i dag i Cauquenes en stad ca 40 mil ifrån santiago. Vi reste ner i februari och åkte via santiago för att sedan flyga till conception och vidare därifrån med buss till C.
    Det var en urhäftig resa, men med många känslor!

    Att sitta på planet och inse att folk i kroppsformen såg ut som jag det var en otrolig känsla..!

    Att möta min mamma var både roligt och spännande och omtumlande. Samtidigt som jag fick svar på många av mina frågor.

    Spanska pratar jag inte, däremot så kan min man lite grann. Utöver det hade vi tur att träffa vänliga mormoner som hjälpte oss vid några tillfällen kanske ca 7h sammanlagt vid de djupare samtalen.

    Att inte prata spanska var för mig dubbelt. I stort gick det bra, men det blev jobbigt att alla hela tiden trodde att jag pratade, och sedan gjorde en så stor affär av att jag inte gjorde det.
    När det gällde min mamma så var det ändå ok, visst lite besviken var hon över att vi inte delade språk, men samtidig så gick det ändå bra.

    Om du vill får du gärna inboxa mig!

  • Ennna

    Sol 77: Ja två syskon. Den ena ca 5 år äldre, och den andra en busig 17 åring.
    Har kontakt via 17 åringens mailadress nu.
    Kan också skicka sms och vara inne på msn ibland och chatta.

    För mig slöt besöket cirkeln och det gav mig de pusselbitar som jag saknat!

    Lycka till i sökandet!

  • maria1978

    Här vill jag oxå vara med!!
    Är adopterad från chile jag med.
    Är född april 78 och kom till sverige december samma år.

    som det ser ut i mina papper är jag född i santiago och uppvuxen med mina mor eller farföräldrar tills jag blev bort adoterad.

    Har inte vart i chile men är himmla nyfiken på mitt ursprung.

    Men vad är Sename??

  • Izabell888

    Min älskade storasyster är adopterad från Chile, född 1984 Jag e biologisk..

  • Sol 77
    maria1978 skrev 2008-06-21 13:39:56 följande:
    Här vill jag oxå vara med!!Är adopterad från chile jag med. Är född april 78 och kom till sverige december samma år. som det ser ut i mina papper är jag född i santiago och uppvuxen med mina mor eller farföräldrar tills jag blev bort adoterad. Har inte vart i chile men är himmla nyfiken på mitt ursprung. Men vad är Sename??
    Hej Maria!

    Välkommen till tråden :), Jag är oxå född i Santiago, född November-77, och kom hit Januari-78.
  • maria1978
    Sol 77 skrev 2008-06-21 18:09:29 följande:
    Hej Maria!Välkommen till tråden :), Jag är oxå född i Santiago, född November-77, och kom hit Januari-78.
    TACK!!
  • maria1978

    har alla ni adopterade syskon ni med eller är det bio syskon eller kom ni i syskonpar?!?!

    själv har jag en bror som heter Jonas och är adopterad från temuco. Kom till sverige dec -81 som två månaders bebis.
    Han har haft turen att fått personligt brev med sig med födelsedatum och allt på sina Bio-föräldrar.
    Men han är tvärt om mig han är inte ALLS intresserad av sin bakgrund eller något?
    Å han har ju verkligen chansen att få kontakt med sin Bio-släkt/familj

  • Sol 77

    Maria 1978

    Jag hade en bror som kom hit 1981,söder om Santiago. Kommer inte ihåg vad staden el. byn heter.
    Själv är jag ju som sagt från Santiago så vi är/var inte biologiska syskon. Varför jag skriver var, är för att han tyvärr omkom för några år sedan tyvärr :(
    Både han och jag hade med oss information om vad mamman hette,ålder och varför vi blev bortadopterade.
    Precis som din bror var min brorsa aldrig intresserad av sin bakgrund heller.

  • maria1978

    Sol77: Oj beklagar verkligen din brors bortgång. Fy!! Men kan det vara så att det är lite typist killar att inte vara så där jätte intresserad av sitt ursprung

    Jag måste nog ärligt säga att jag ibland känner en vis avundsjuka för att jag inte har mer information än vad jag fått. Men det är kanske lite typist mig jag är så nyfiken och skulle veta mer. Istället för att vara nöjd.
    Samtidigt har jag vart för lat att börja rota i mitt ursprung.
    Jag vill att allt ska gå så lätt...

Svar på tråden Adopterade från Chile!