• milla   1982

    Konstiga saker som andra människor äter (eller du själv kanske?)

    Med inspiration från den andra tråden - www.familjeliv.se/Forum-5-97/m33449571.html - så vill jag veta :

    Vad äter du eller andra du känner/känt för konstigt?

    Saker som JAG äter/ätit som andra reagerat på:

    Makaroner & beanaisesås
    Hårt bröd med rå falukorv och ketchup
    Pannkakor & socker
    Pannkakor & glass
    Blodpudding & hallonsylt


    BF 3 juni 2008
  • Svar på tråden Konstiga saker som andra människor äter (eller du själv kanske?)
  • bigmacoco

    Smör på blodpudding, O´boy på rostat bröd, skivad banan i vispgrädde (ej vispad!), mm.

  • Tindra02
    Svar på #30
    UngMorsa skrev 2008-06-15 14:24:14 följande:
    Folk tycker att jag är skit äcklig som äter isterband, dillstuvad potatis och rödbetor.Jag tycker att det är sjukt gott men verkar inte vara någon speciellt vanlig matätt.Min sambo vill inte ens att jag äter det när han är hemma så jag får passa på att äta det dom få ggr han är borta
    Ja men det är ju småländsk delikates, jättegott tycker jag oxå...
  • bigmacoco

    UngMorsa skrev 2008-06-15 14:24:14 följande:


    Folk tycker att jag är skit äcklig som äter isterband, dillstuvad potatis och rödbetor.Jag tycker att det är sjukt gott men verkar inte vara någon speciellt vanlig matätt.Min sambo vill inte ens att jag äter det när han är hemma så jag får passa på att äta det dom få ggr han är borta
    Skojar du?! Det är ju en klassiker - supergott!!
  • Im Fabulous

    Skivad banan med mjölk och socker är gott också... =)

  • Miniigirl

    Pannkakor med smör och socker är ju skitgott...och när dom är kalla är det extra gott:)
    Sen är det gott att ha smör och mjölk på dom oxå:)

    Brukar äta mackor med messmör och banan på(speciellt på rån är det supergott)...det tycker vissa är jättekonstigt

  • bigmacoco

    Im Fabulous skrev 2008-06-15 14:26:22 följande:


    Skivad banan med mjölk och socker är gott också... =)
    Det har jag inte testat, men det är nog bara för att det inte är fett nog!!
  • UngMorsa
    Tindra02 skrev 2008-06-15 14:25:46 följande:
    Svar på #30 Ja men det är ju småländsk delikates, jättegott tycker jag oxå...
    Tack, då är jag kanske inte ensam då.
    Dom enda jag känner som äter det är min mamma och min mormor (mormor är småländska) & min sambos pappa. Alla andra reagerar och säger att det är det vidrigaste som finnsFörvånad
  • UngMorsa
    bigmacoco skrev 2008-06-15 14:26:17 följande:
    UngMorsa skrev 2008-06-15 14:24:14 följande: Skojar du?! Det är ju en klassiker - supergott!!
    Nej, tyvärr inte. Folk tycker verkligen att det är skit vidirigt.
  • bigmacoco

    UngMorsa skrev 2008-06-15 14:28:49 följande:


    Nej, tyvärr inte. Folk tycker verkligen att det är skit vidirigt.
    Se där - alltid lär man sig nåt nytt. Jag tror minsann det får bli isterband till middag!! I love!!
  • Miniigirl
    UngMorsa skrev 2008-06-15 14:28:49 följande:
    Nej, tyvärr inte. Folk tycker verkligen att det är skit vidirigt.
    MEn, det är ju så...traditioner som är tex småländsak...blir kanske jättakonstiga i norrland:)

    Det är ju samma sak med semlor, Där min pappa kommer ifrån äter man den istoppan en djup tallik med djummen mjölk i....och på andra ställen tar man det för att vara jätteäckligt:)
Svar på tråden Konstiga saker som andra människor äter (eller du själv kanske?)