• Spicy woman

    Är Melker ett fult namn?

    Jag är ju gravid. Skulle det bli en pojke så vill jag att han ska heta Melker. För jag tycker det går så bra i hopp med Felix. Fast alla säger att det är så jävla fult.
    Är det verkligen det?

  • Svar på tråden Är Melker ett fult namn?
  • Nidhugg

    Gillar inte Melker.
    Fult på allt utom katter, hundar och så grisen Melker i granngården!

  • vackrastarflow

    Ja det är rätt fult.

    Men som sagt, alla tycker olika om namn, ni ska ju ta det ni tycker är fint.

  • illoi1

    nä skit fräckt tycker jag, jag känner 2 som har pojkar med det namnet. 2 ur min föräldrar grupp tilloch med de e fränt

  • Raow

    Åh, ett av barnen som jag var barnflicka hos hette Melker. Det passade honom så bra! Jag tyckte att det lät konstigt i början att han skulle heta det men sen när jag såg honom så var det verkligen rätt namn!

  • fluu

    Det är ett jättefint, enkelt och bra namn som passar hela livet och är hyfsat gångbart.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AndreaBD

    Ja. Framför allt internationellt tänkt. Fast om man tänker engelskspråkiga länder, så är Jerker förstås värre. Melker däremot kan tyskar tänka fnissa över. Det betyder mjölkare, alltså att mjölka kor. 

  • Zoet
    Spicy woman skrev 2008-08-28 22:37:09 följande:

    Jag är ju gravid. Skulle det bli en pojke så vill jag att han ska heta Melker. För jag tycker det går så bra i hopp med Felix. Fast alla säger att det är så jävla fult.
    Är det verkligen det?


    Personligen tycker jag att det är fult, ja. Men det som spelar roll är väl vad du (och din man) tycker, inte alla andra? Det kommer alltid finnas någon som tycker att namnet är fult precis oavsett vad du väljer. Jag har en låååång lista på namn som jag tycker är fula och aldrig skulle välja att döpa ett barn till, däremot umgås jag med flera som heter saker på min icke-lista och tycker inte mindre om dem för det :) Skulle du ha sagt att du funderade på nått i stil med "Lixxiehellofluff" eller liknande hade jag nog iförsig haft en starkare åsikt om att det inte är lämpligt, men det lär ju inte godkännas i Sverige ändå :)
  • senalena

    Melker är jättefint. Och det är supergulligt på små bäbisar.
    Har en bekant med tvillingar, Melker och Didrik, de är så fina så.

  • senalena
    spicy man skrev 2017-11-10 13:20:17 följande:

    Fan va fult namn, han borde få abort på sig


    Någon har svårt med "svenskat"
Svar på tråden Är Melker ett fult namn?